EN VIRKELIG FORANDRING PÅ UTSEENDET

Dette er noe jeg synes det er litt morsomt å vise dere! Utseendet har mye å si på den måten at det som virker som en liten endring gjør utrolig stor forskjell! Når jeg ser disse bildene føler jeg ikke at det er meg. Jeg ser rett og slett ut som en helt annen person! Hvis man blar nedover her nå ser det ut som om jeg har samlet bilder av forskjellige mennesker, haha. Eller kanskje det bare er fordi jeg er så vant med å se meg selv med blondt hår. Jeg vet ikke, men nå har jeg uansett funnet frem til bilder av meg med de forskjellige hårfargene jeg har hatt de to siste årene. Jeg gikk fra den blondfargen jeg har nå til helt mørkt brunt!

Jeg synes faktisk det var veldig fint! Det var utrolig mørkt, men det var veldig kult når jeg sminket meg ordentlig og var brun. På denne tiden var jeg veldig brun hele tiden, og dermed passet det litt bedre. Jeg er ganske lys naturlig, og derfor blir det fort ganske hardt med så mørkt hår. Det ble for slitsomt i lengden fordi jeg ikke følte meg vel uten sminke, og i tillegg måtte jeg farge etterveksten annenhver uke fordi det så ut som om håret mitt svevde på grunn av den lyse etterveksten. 

Veien tilbake til blondt hår var lang, og jeg mistet mye hår og slet av det som var igjen. Det skjedde ikke før senere, men i løpet av prosessen endte jeg opp med en farge jeg kanskje synes er den fineste jeg har hatt! På bildene ser den litt grønn-gul ut, men i virkeligheten var den skikkelig fin! Det var en litt varm farge, men den passet meg utrolig godt. Dette var på sommeren, og jeg husker at jeg trivdes veldig godt med denne hårfargen. 

Nå kommer jeg aldri til å farge håret så mørkt som på de første bildene igjen. Det er rett og slett fordi jeg er blond, føler meg blond og det krever for mye vedlikehold for å holde fargen fin til enhver tid. Noe av det styggeste jeg vet om er lys ettervekst i mørkt hår, og det å måtte farge etterveksten hver eneste uke blir fort dyrt. Jeg kan godt eksperimentere litt med forskjellige blondfarger og nyanser, men jeg skal aldri gå helt bort ifra blondt hår igjen… Sier jeg nå, hehe. Vi får se hva som skjer, men det er i hvert fall planen! Nå er jeg nysgjerrige. Hva synes dere om fargene, og hvilken synes dere jeg kler best?

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

21 kommentarer
    1. Du var utrolig fin med mørkbrunt hår, men jeg syns spesielt at du kler bedre mørk blondt!! Herregud så pen

    2. Jeg er enig med deg, -den siste fargen var bare helt fantastisk! Når håret får litt forskjellige nyanser får det oxo et naturlig preg. Ubehandlet, blondt & lysbrunt hår får nyanseforskjeller så fort det får litt lengde. Sommersolen står selvsagt for den største endringen, men spesielt vi som har en blond nyanse, lysner det litt av vær & vind, vasking & tidens tannellers i året oxo. Når en får den kjøpte fargen til å ‘blende’ med den naturlige, får en det let til å se ut som naturlig awesomness (he, he).
      Jeg har faktisk vært igjennom nøyaktig de samme ‘rundene’ som deg! Mitt mørkhårede ‘jeg’ var imidlertid urovekkende lik Snehvit (jepp, vi snakker tegneserieversonen på julaften). Når jeg for andre gang besøkte en ny by hvor jeg ble rent ned av folk som bærte seg som de sto ovenfor legemliggjørelsen av Snøhvit herself, var brunette tilværelsen over for mitt vedkommende (he, he).
      Om jeg skulle gi et tips for farging, er det å velge en blond FARGE istedet for de som er mer el mindre ren bleking. Da blir den første etterveksten faktisk hva som kompletterer looken istedet for å være det første steg mot ødeleggelsen, siden forskjellen ikke er så stor. Videre velger jeg bevisst ulike merker, og dermed litt forskjellige blond nyanser hver gang etterveksten faktisk må tas, for da får håret disse små nyanseforskjellene for denne ‘awesome by accident’ -looken 😉

    3. Jeg er enig med deg, -den siste fargen var bare helt fantastisk! Når håret får litt forskjellige nyanser får det oxo et naturlig preg. Ubehandlet, blondt & lysbrunt hår får nyanseforskjeller så fort det får litt lengde. Sommersolen står selvsagt for den største endringen, men spesielt vi som har en blond nyanse, lysner det litt av vær & vind, vasking & tidens tannellers i året oxo. Når en får den kjøpte fargen til å ‘blende’ med den naturlige, får en det let til å se ut som naturlig awesomness (he, he).
      Jeg har faktisk vært igjennom nøyaktig de samme ‘rundene’ som deg! Mitt mørkhårede ‘jeg’ var imidlertid urovekkende lik Snehvit (jepp, vi snakker tegneserieversonen på julaften). Når jeg for andre gang besøkte en ny by hvor jeg ble rent ned av folk som bærte seg som de sto ovenfor legemliggjørelsen av Snøhvit herself, var brunette tilværelsen over for mitt vedkommende (he, he).
      Om jeg skulle gi et tips for farging, er det å velge en blond FARGE istedet for de som er mer el mindre ren bleking. Da blir den første etterveksten faktisk hva som kompletterer looken istedet for å være det første steg mot ødeleggelsen, siden forskjellen ikke er så stor. Videre velger jeg bevisst ulike merker, og dermed litt forskjellige blond nyanser hver gang etterveksten faktisk må tas, for da får håret disse små nyanseforskjellene for denne ‘awesome by accident’ -looken 😉

    4. Kunne du blitt med på en date hvis en tilfeldig person stoppet deg på gata og var kjekk og smigrende nok? Typ 20 – 30 år?

    5. Hvis du ville ha bob så syntes jeg at du burde ha pannelugg også. Hvis du syntes det er ubehagelig når det er varmt ogsånn så kan du klippe den tynn. tror du kler det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg