DENNE SMINKEN BRUKER JEG

Etter at jeg la ut sminkevideoen min er det flere som har spurt om jeg kan linke til sminken jeg har brukt! Det kan jeg selvfølgelig gjøre. Jeg har funnet frem til alt på nett bortsett fra en del av kostene, men de er ikke noe å anbefale uansett så det er like greit. Jeg må få kjøpt meg nye snart, det er bare at jeg er veldig lat når det kommer til å fornye ting, hehe. 

Foundation jeg bruker er fra Guerlain og heter Parure Gold Fluid Foundation. Den har jeg brukt i flere år og jeg elsker den både fordi den dekker godt og fordi den er lett å påføre. Jeg har den i farge 03, men som jeg sa i videoen er den litt for mørk for meg nå fordi jeg merkelig nok er bleikere nå, midt på sommeren, enn hva jeg har vært på flere år tror jeg. Sånn kan det gå. Uansett så er den supergod.

Du får kjøpt den HER eller i en Kicks-butikk. 

Svampen jeg brukte til å påføre foundation og contouring er fra H&M og fungerer helt fint. Jeg har tidligere brukt en fra Real Techniques, og jeg tror nok jeg kommer til å gå tilbake til den neste gang jeg skal ha ny sminkesvamp. Når det kommer til resten av “verktøyet” så er det fleste kostene helt okei, og ikke noe særlig å skryte av. De er fra eBay og H&M, så de skal nok byttes ut ganske snart. Den kosten jeg faktisk er fornøyd med er den jeg brukte til å påføre alt av lyst pudder. Den er fra Frøya og kan kjøpes hos Beauty House eller via linken under bildet. 

Sminkesvamp fra Real Techniques HER / Sminkekost fra Frøya HER

Jeg bruker NYX Wonder Stick for å lysne opp og markere kinnbein, altså contoure litt. Den fåes kjøpt på for eksempel H&M, de har faktisk ganske mye NYX så hvis jeg glemmer å bestille noe eller trenger noe med en gang pleier jeg å gå innom der. Der kjøper jeg også bryn-geleen, settingsprayen, translucent pudder og leppestiften. Jeg tror også de har det på Cubus, eller så kan du kjøpe alt via lenkene under bildet.

Contour Stick HER / Finish pudder HER / Bryn-gele HER / Leppestift HER / Settningspray HER

Jeg viste frem to forskjellige solpudder i videoen. Det ene er fra Benefit og heter Hoola Bronzer. Den finnes i vanlig størrelse og i en miniversjon som jeg har. Den er så liten, men drøy og den er perfekt å ha med seg i vesken på fest eller på jobb! Jeg synes den er ganske bra, men pudderet jeg brukte i videoen er fra The Balm og heter Bahama Mama. Dette har jeg brukt i flere og og er superfornøyd. Jeg viste frem og brukte en contourpalette i pudderform. Jeg bruker ofte de mørke fargene her, men i videoen brukte jeg kun de lyse for å lysne opp under øyne, på hake og i pannen. Jeg er skikkelig fornøyd med dette, og det er første gang jeg har det! Paletten er fra Revolution og heter Ultra Contour Palette. Det er også en highlighter i dette settet som er ganske bra, men jeg holder meg til Mary-Lou Manizer fra The Balm som jeg har brukt i flere år.

 Hoola Bronzer HER / Bahama Mama HER / Contourpalette Revolution HER / Highlighter Mary Lou-Manizer HER

Øyenskyggepaletten er fra Viva La Diva og heter Nudie Two. Det er en palette med jord- og gullfarger og det synes jeg er veldig fint! Her har jeg farger både for hverdag og fest, og jeg er ganske fornøyd med denne. Til å tegne opp brynene brukte jeg en øyenbrynspenn fra MAC. Jeg har den i fargen SPIKE. Jeg brukte brynsfarge i pudderform fra H&M i tillegg. Den er ikke veldig bra for å være helt ærlig, men igjen er jeg for lat til å bytte hehe. Kom gjerne med tips til noen gode brynsfarger i pudderform!

Øyenskyggepalette HER / Brynspenn HER

Det er selvfølgelig bare å spørre i kommentarfeltet om det er noe mer dere lurer på! Dette er produktene jeg som regel bruker til hverdagssminken min, men noen dager bruker jeg kun pudderbasert sminke. Det kan jeg kanskje vise dere senere en gang om dere er interessert i det? Let me know!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

 

 

15 kommentarer

Siste innlegg