JEG VIL OGSÅ TIL SYDEN

Jeg blir så utrolig sjalu når jeg scrollen nedover Instagram-feeden og ser alle sydenbildene. Folk som soler seg på stranden i Hellas og andre som er på øyhopping i Kroatia. Jeg vil også til syden! Selv om det er hyggelig med norsk sommer, så trenger jeg en ferie i varmere strøk snart.

Jeg mimrer tilbake til det å stå opp tidlig, dra på seg bikinien og en lett sommerkjole før vi går ned til stranden. Ofte setter vi oss på en café eller restaurant like ved stranden og spiser fruktsalat med smoothie eller juice til frokost. Jeg orker aldri å spise så mye på dagen i varmen. Det er aldri noe hastverk. Vi tar det helt med ro, og når vi føler for det går vi resten av veien ned til stranden, betaler for solsenger og setter opp camp fordi her skal vi bli resten av dagen. Jeg leser en bok, hører på musikk og kobler helt av frem til det blir for varmt og jeg må bade. I fjor kjøpte vi med oss badeballer og ble i vannet lenge før vi gikk opp for å sole oss og sove litt på solsengen.

Sent på ettermiddagen, etter en hel dag på stranden, går vi for å spise lunsj før vi drar tilbake til hotellet. Følelsen av å ta av seg bikinien, gå inn i dusjen og se skillet man har fått i løpet av dagen, før man skyller av seg all sanden og vasker saltvannet ut av håret er helt fantastisk! Noen dager blir det en powernap, mens andre dager starter man å ordne seg med en gang. Uansett så er det ikke noe hastverk, fordi det er ingenting vi skal rekke. Vi skal bare nyte stedet, varmen og livet. Herregud, som jeg lengter etter dette nå… 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT

7 kommentarer

Siste innlegg