MINE BESTE FESTIVALTIPS

Det er snart tid for festival-sesongen, og det blir rett og slett skikkelig moro! Masse bra musikk, flinke artister, god drikke, sykt mange kule antrekk, sol og sommer, og muligens noen nye bekjentskaper. Dette er bare litt av hva festivalsommeren har å by på! Nå skal ikke jeg late som om jeg er den festivaleksperten, men jeg har da vært på et par festivaler siden jeg ble gammel nok til å få innpass. Jeg er fast besøkende på Stavernfestivalen, og den blir bare bedre og bedre for hvert år som går. I år varer den fra 6. til og med 8. juli, så det begynner virkelig å nærme seg. Jeg har da klart å lære meg et triks eller to i løpet av årene som festivalgjenger og her får dere mine beste tips for en super festivalsommer!

Processed with Rookie Cam

1. INVESTER I EN POWERBANK
Det kjedeligste i hele verden er å gå tom for strøm på mobilen. Når du skal dokumentere alle konsertene på hele festivalen tar det selvfølgelig en del strøm, og hvor kjipt er det ikke om du ikke får lagt ut den femte sangen fra Karpe-konserten på mystory? Derfor anbefaler jeg alle å investere i en powerbank så du kan spamme snapchat hele natten lang, og i tillegg få kontakt med venner, familie og taxi om det skulle bli nødvendig i løpet av kvelden. 

2. TA MED EN EKSTRA GENSER ELLER JAKKE
Jeg ender alltid opp med å fryse ihjel når kvelden kommer. Det er fordi jeg aldri tar med meg en ekstra genser eller jakke, fordi nei, det passer ikke til antrekket mitt. Nå har jeg blitt såpass av gammel at jeg alltid tar med noe varmt til kvelden kommer. Fordi med kvelden kommer kulden, og selv om det er sommer kan det fort bli ganske kjølig utover natten. Tenk så kjedelig å bli forkjølet allerede den første dagen og miste resten av festivalen fordi du ikke hadde med deg en jakke? Nå høres jeg ut som mamma, men det er ikke et dumt råd det der altså. 

3. HA ET BRA VORS
Det finnes ikke en bedre måte å få opp stemningen før en festival enn med et bra vors. Vi pleier alltid å samles ganske tidlig på dagen, og koser oss med kubbespill, beerpong, allsang og grilling frem til det er på tide å dra. Lag en festivalliste med sangene du gleder deg mest til å høre, så kommer du i ekstra god stemning og i tillegg får de som ikke kan sangene øvd seg litt. 

4. MEN… IKKE BLI FOR FULL
Noe av det kjipeste som kan skje på en festival er å bli for full. For det første er det ikke sikkert du kommer inn, og da havnet de tusen kronene rett i søppelkassen. For det andre er det ikke noe moro å ikke huske noe som helst fra da du så favoritt-artisten din levere tidenes show. Det er aldri moro å bli for full, og særlig ikke på ting som dette. Drikk med måte, og så ser du heller an formen utover dagen. 

5. HA ALLTID GNAGESÅRPLASTER I VESKEN
Når jeg drar på festival velger jeg ofte sko jeg ikke er så veldig redd for. Det er gress, sand og mye annet som kan skitne til skoene så jeg tar ikke akkurat på meg de nyeste hvite sneakersene mine. Dessverre tenker jeg ikke langt nok til at det som regel ligger noe bak at jeg aldri bruker de skoene jeg tar på meg på festival. Det er fordi de er dritvonde. Jeg får gnagesår hvert år og glemmer alltid gnagesårplaster. I år skal jeg virkelig prøve å ta i bruk mitt eget tips så jeg ikke må halte meg gjennom dag to og tre av festivalen. 

6. TA VARE PÅ HVERANDRE
Dette er mitt aller viktigste og beste tips. Ta vare på hverandre, alle sammen. Pass på de du er med, men hvis du ser at noen rundt deg ser litt lost ut eller trenger assistanse å hjelp til. Det er ofte mye alkohol involvert i forbindelse med festival, og da kan også mye rart skje. Hvis alle er snille og greie, tar vare på hverandre og hjelper til om det skulle være noe vil festivalen bli tryggere og bedre for alle sammen ❤

 

15 kommentarer

Siste innlegg