DETTE SKAL JEG GJØRE I SOMMER

Vi er inne i den aller første av de tre sommermånedene, nemlig juni. Det er enda tidlig på sommeren, og jeg har ikke ferie før litt senere i år. Jeg har allikevel begynt å legge planer for sommeren. Jeg er en person som elsker å planlegge, men dette halvåret har vært litt annerledes enn tidligere og jeg har derfor ikke fått langt så mange konkrete planer enda. 

❤ FESTIVALER 

Det eneste som er hundre prosent sikkert hvert eneste år er at jeg skal på Stavernfestivalen ❤ Jeg har vært på den festivalen helt siden jeg ble gammel nok til å komme inn, og det er en veldig fin tradisjon jeg og vennegjengen min har. Festivalen foregår som navnet tilsier i Stavern, som hører til Larvik hvor jeg kommer fra. Vi pleier alltid å samles på grillvors og koser oss i sola i flere timer før vi turer bort til festivalområdet hvor vi alltid møter mange kjente. 

Jeg har også et lite håp om å få tid og fri til å dra på Slottsfjellfestivalen! Den er jo ganske mye større og mer kjent en Stavernfestivalen, og det er kult å ha prøvd ut det også. Jeg vet ikke hvorfor jeg aldri har dratt før, men jeg tror ikke det har vært helt stemning for det. Vi har på en måte hatt nok med Stavernfestivalen, men jeg har blitt overbevist av Sofie om at Slottsfjell er et must. Tønsberg er jo en utrolig koselig sommerby, så det å tilbringe en helg der med festival og moro frister veldig!

Processed with Rookie Cam

Processed with Rookie Cam

❤ REISE 

Jeg har store planer om å få til en sydentur. De siste årene har vi alltid dratt på jentetur til forskjellige steder i Hellas, og det står på planen i år også. Vi har ennå ikke bestilt noe. Det å bli enige om sted og pris når vi er ganske mange jenter er ikke bare-bare. Jeg tror vi nå satser på å finne en restplasstur i midten av juli. Hvor vi drar er egentlig ikke så nøye for min del så lenge det er sol, hav og god mat! Jeg må innrømme at jeg er veldig svak for Hellas, så innerst inne håper jeg vi ender opp på en av de vakre øyene som tilhører landet!

Processed with Rookie Cam

Vi har også snakket om å dra en langhelg til en europeisk storby! Jeg har skikkelig lyst til å dra til for eksempel Barcelona. Jeg har en venninne som jobber og bor i den spanske storbyen og det virker så amazing! Jeg er også litt keen på Milano, hvor jeg har en annen venninne som bor. Det frister så når de deler masse fine bilder fra disse stedene! I tillegg har vi nesten bestemt oss for å dra en helg til Gøteborg. Det er en by jeg har vært i flere ganger, og den er så utrolig fin! Jeg har rukket å bli ganske glad i den svenske byen, så det hadde vært hyggelig med et gjensyn. 

Da vi var inne på hotellet i Mexico snakket vi jentene mye om å dra på en roadtrip rundt om i Norge. Vi tenkte å kjøre innom alle de store byene og få sett litt av Norge! Jeg håper vi får til dette, men det blir nok vanskelig når alle har så fulle timeplaner. Det hadde vært skikkelig moro da. Roadtrip er jo bare skikkelig kos, og med så fine jenter hadde det vært en skikkelig kul opplevelse!

❤ HOMEBOUND 

Jeg skal selvfølgelig en tur hjem i sommer. Det blir nok i forbindelse med Stavernfestivalen, men jeg tenker faktisk å bli en hel uke hjemme. Jeg kan ikke huske sist jeg var i Larvik så lenge av gangen. Det er nok fordi jeg kjeder meg lett om jeg er hjemme, og der er jeg avhengig av bil og det er litt mindre som skjer. Altså, vi har ett “godkjent” utested og sånn cirka en ordentlig bra cafè. Nå er ikke det alt i verden, men i lengden kan det bli kjedelig om det ikke skjer så mye. Heldigvis forvandles Larvik til en kjempemorsom by på sommeren! Det er masse hyttefolk, arrangementer og vi har jo et par utrolig flotte strender! Jeg gleder meg faktisk skikkelig til å komme hjem og bli der litt. Det skal bli så kos!

Har dere noen tips til hva jeg burde teste ut i sommer?

6 kommentarer

Siste innlegg