ULEMPENE MED AVSTANDSFORHOLD

Tid for litt kjærlighetssnakk igjen. I forrige ukes Singelliv&Dating-spalte delte jeg fordelene med å ha et avstandsforhold. Denne gangen skal jeg dele ulempene og de er det faktisk en god del av, dessverre…

Man er fra hverandre, åpenbart. Når man har en kjæreste så er det antakeligvis fordi man ønsker å være sammen. Det er jo noe som blir ganske begrenset av å ha et avstandsforhold.

Mye telfonsnakk, meldinger og snaps. Jeg hadde også telefonsnakk som noe positivt, men helt ærlig… Jeg vile heller være tilstede sammen med kjæresten min i stede for å kommunisere gjennom meldnger snaps og en telefon.

Seksuell frustrasjon. Du får det jevnlig, og så blir det tatt fra deg. Da blir det fort litt frustrasjon altså.

Dyrt i lengden. Fly, buss, bil eller tog. Uansett om man kjøper ungdomsbillett, følger med i lavpriskalendere eller går for minipris så blir det dyrt i lengden. I alle fall dyrere enn å ha et Ruter-kort å kunne sette seg på bussen i ti minutter for å sees.

Man må reise for å se hverandre. Akkurat dette synes jeg kan bli ganske slitsomt. Det å gå rundt med følelsen av å bo i en koffert er ikke veldig morsomt og jeg er en person som blir veldig sliten av reising så dette er et stort minus.

Oppslukt når man først er sammen. Dette er jo veldig koselig, men samtidig kan det fort føre til at man ikkehar  tid til noe eller noen andre. Man vil bare være sammen fordi man får så lite alenetiden. I situasjoner hvor det egentlig hadde vært gøy å være med på ting eller sosialiseres med andre, er det lett å velge det bort når det er lenge siden man har vært sammen og vet at det kan bli lenge til neste gang.

Mye sliten. Det går egentlig under reisepunktet, men jeg tar det som et eget i tillegg fordi andre ting sniker seg med. Jeg blir utrolig sliten av å ha et avstandsforhold, hovedsakelig på grunn av reiseingen. Samtidig er det slitsomt å gå rundt å savne noen og det er slitsomt fordi jeg fyller dagene alene til randen for å rekke alt jeg ikke rekker når jeg er bortreist, eller for å få gjort ting jeg ikke vil gjøre med besøk fordi da vil jeg gi kjæresten min fulle oppmerksomhet. Slitsomt!

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg