UKENS SPØRSMÅL

Reklame | annonselenker Nelly

GENSER ONLY / BUKSE HER / VESKE HER / SKO HER

Hvor i Oslo bor dere?

Vi bor i bydel Sagene 🙂

Hvor er gull-lysestaken som “smelter” fra?

Den er såååå kul! Jeg kjøpte min på Milla interiør, merket er Pols potten. De har flere størrelser.

Hvordan går det med Trulte og nytt sted, har hun slått seg til ro?

Åå, lille bebbis ❤️ Stakkars Trulte. Den første dagen var hun helt ødelagt. Hun skjønte ikke hvor vi var eller hva vi gjorde her og det å gå fra å bo på landet til å bo med busser, biler, folk og hunder på alle kanter var en veldig stor overgang. Hun klarte ikke å slappe av i det hele tatt det første døgnet, nektet å gå på do.. Det var så fælt, jeg begynte faktisk å gråte fordi jeg fikk så dårlig samvittighet over å ha tatt henne med hit. Heldigvis gikk det fort over og nå er ting som normalt! Hun er fortsatt litt skeptisk og skvetten når vi går langs veien, men det er ikke så rart. Ellers er hun veldig fin ☺️

Hva har vært den største overgangen fra Kristiansand til Oslo?

Jeg har ikke merket noe særlig enda, har liksom bare vært i leiligeheten og ordna, men det er jo mye mer folk over alt. Mye mer folk i gatene, myyyye folk på butikkene. Jeg får litt corona-panikk faktisk og vil helst holde meg hjemme.

Hvorfor ville dere flytte?

For min del var det at jeg savnet livet i Oslo og særlig det sosiale. Morten ville prøve å bo i Oslo fordi han ikke har gjort det før, så var begge gira på noe nytt og trengtte litt ny inspirasjon.

Hva har du pleid å kjøpe i julegave til Morten? Har du noen gavetips til gutt?

Han har fått en reise (tur til Manchester med konsertbilletter) og i fjor fikk han sko og en tur på Escape room. Hav man kan gi varierer nok litt ut ifra hvem man gir til, men jeg synes det er så koselig med personlige gaver! Gi han noe du vet han liker, eller noe dere kan gjøre sammen. Det siste er kanskje litt vanskelig nå, men man kan gi noe for fremtiden. Ellers er det alltid koselig med parfyme, klokke, skjorte..

Hvilken farge har dere malt stuen i?

Den er så fin, sant? Vi har malt i Soothing beige fra Jotun i Baronesse matt fra Fargerike. Den basen er den samme vi hadde i Kristiansand og fargen er veldig lik som Elvesand som vi hadde da, men denne har litt mer sort i seg så den er litt kaldere.

Hvordan ble du og Morten kjent?

Vi ble kjent på Love Island som gikk på TV3 faktisk! Der møttes vi da 😀 Det er ganske rart, men sykt morsomt fordi vi kan se tilbake på hvordn vi ble kjent. Sesongen vår ligger enda ute på Viafree i hvert fall og kanksje Viaplay.

Hva er dine planer for 2021?

Jeg gidder ikke legge noen store planer fordi alt jeg har hatt av planer har blitt avlyst. Jeg hadde egentlig en tur til Island på agendaen, men det har blitt flyttet til 2022. Så har jeg en Hellas-tur bestilt med noen venninner, men jeg tviler på at det blir noe av. Heldigvis har vi avbestillingsforsikring, haha. Så nei, jeg legger ingen planer for 2021 før ting er helt normalt.

Hvordan føles det med så høy smitte i Oslo?

Det er så ekkelt faktisk. Jeg merker overgangen så sykt. Før kunne jeg gå på butikken uten at det var no særlig folk der og gå tur uten folk rundt, men her er det folk over alt og butikken er stappfull uansett når på døgnet jeg går. Så det er skikkelig ekkelt og jeg vil som sagt bare være mest mulig hjemme, men så må man jo ha litt ting og tang innimellom da.

Hva er det beste med den nye leiligheten?

Hm.. Jeg elsker den, men favoritt-tingen er nok stua og murveggen på kjøkkenet! De originale tregulvene i stua er så sykt fine og med takhøyden og de store vinduene… Det er så fint 😭

Hvordan har du det?

Jeg er dødsstressa fordi det er så mye jeg vil ha på plass, jeg klarer ikke fokusere ordentlig på jobb og føler jeg gjør det ræva der og vil bare at hverdagen skal komme. Men! Jeg har det samtidig veldig fint og er sykt glad forå ha kommet på plass, hvor fint vi har fått det, at Trulte begynner å roe seg og at jeg bor i nærheten av venner. Så både og 😅

Når skal du hente ut egg?

Antakeligvis i januar. Planen var så starte på hormoner nå i desember, men da måtte jeg sittet i karantene i jula og kunne ikke reist “hjem” til Sørlandet så vi utsatte det til januar hvor det ikke skjer noe som helst.

Leier eller eier dere?

Vi eier 🎉

Skal dere ha juletre i år?

Ja, jeg arvet pappas gamle falske juletre så i år skal vi sette opp tre for første gang! Gleder meg!

 

14 kommentarer
    1. Spennende med flytting! Har akkurat flyttet selv, men innad i Kristiansand 😊 holder på å pakke opp så skjønner godt hvordan det føles, men godt å flytte før jul og komme på plass!
      Kan jeg forresten spørre hvor den fine lampa i stua er fra, den i taket? Tror den hadde passet fint her over spisebordet😍

    2. Dere er så fantastiske mennesker og jeg er så glad for at akkurat dere fant hverandre 💖 Dere er jo perfekt match vil jeg tørre påstå 💖 Er så gøy å følge med på hva dere gjør osv 😊 Trulte er jo bare så skjønn 😍 Håper dere får en fin førjulstid selv om dette er ett merkelig år 💖 Vi får bare gjøre så godt vi kan ut av situasjonen 💖 Heldigvis har jeg fantastiske fosterforeldre som ikke bor så langt unna og i samme område, så der skal jeg være i år 💖 Tørr ikke å reise utenfor til andre steder 😰

    3. Alltid så koselig å leSe din blogg. Kan jeg spørre ? Hvorfor skal du ta ut egg? Kan du fortelle mer om dette?

      1. Hei 😀 Jeg skal gjøre det i et samarbeid med Frøyaklinikken og det er som en sikkerhet for fremtiden, om jeg skulle ombestemme meg og ønske barn når det ikke lenger er mulig naturlig, noe som kan skje litt for tidlig fordi jeg har lave AMH-verdier. Det kommer til å komme mer om dette på min Instagram @andreasveinsdottir underveis, ligger også en post der hvor jeg forklarer mer <3

    4. Fargen på stueveggen er kjempe fin, så gøy å se det dere legger ut 👍😄 Dere kommer til å få så fin leilighet, digger fargene 😄👏🏽 Legg gjerne ut mer hehe gøy å se!!

    5. Skal du fryse eggene dine? Kan jeg spørre hvorfor? Er selv bare i begynnelsen av 20 årene, men vil ikke ha barn per nå (får heller se når jeg nærmer meg 30). Jeg har tenkt selv tanken om frysing av egg i tilfelle jeg ikke vil ha barn før det kanskje er for sent, men er ikke sikker ennå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg