UKENS SPØRSMÅL

Reklame | annonselenker Nelly

Ahh, etter å ha kranglet med nettet i en times tid er ukens spørsmål endelig klare til å postes! Wifien her funker ikke så bra og nå ville plutselig ikke mobilen dele nett med macen så jeg holdt på å klikke 😂 men det løste seg, så vi kjører på!

JAKKE HER / GENSER HER / BUKSE H&M / SKO HER / (lignende) VESKE HER

Har du noen gang fått negative kommentarer på at du ikke spiser kjøtt?

Hmm, ikke noe særlig tror jeg. Kanksje en sjelden gang i kommentarfeltet, men det er sjeldent. Føler det er veldig innafor og vanlig å ikke spise kjøtt noe og hvis noen sier noe negativt om det så sier det mer enn nok om dem… Folk må få gjøre som de vil, så hvis du ikke vil spise kjøtt må andre respektere det, akkurat som at du respekterer at de velger å spise kjøtt.

Hva synes du om at Jodel stenger ned sladderkanalene?

Fantastisk! Endelig gjør Jodel noe ut av all praten om at de skal moderere og ordne opp. Det er virkelig på tide. Jeg kan ikke forstå hvorfor man skulle holdt slike kanaler gående. Føler de som skriver der enten er venneløse, fordi det man vanligvis ville sladret om med vennene sine må de skrive på Jodel. Eller at de rett og slett bare er slemme, at de vil gjøre menneskene de skrive stygge ting om vondt. Så takk Jodel, endelig!

Hva ga du Morten i bursdagsgave?

 Jeg var så fornøyd med gaven min, haha. Egentlig skulle vi på Kragerø resort en natt og få parmassasje. Jeg booket det i august allerede fordi jeg var så gira. Jeg fikk tidenes gave av han i fjor og ble overrasket med en reise, så jeg ville gjøre noe lignende for han. Jeg hadde ordnet med hundevakt og skulle “kidnappe” han til Kragerø på bursdagen hans, men da de nye retningslinjene kom så følte jeg det ble helt feil å reise på resort i en annen kommune, så jeg avbestilte med veldig tungt hjerte og måtte fortelle det til Morten fordi jeg hadde ikke ordnet noe annet 😅 men en bytur dagen før ordnet det så jeg fikk kjøpt litt gaver. Han fikk verktøykasse og et skrutrekker-sett (spennende), hodelykt til løping og en skjortejakke han ønsket seg. Så ble det en veldig fin bursdag selv om vi måtte holde oss hjemme, og den andre gaven kan han alltids får ved en senere anledning.

Beskriv drømmebryllupet ditt!

Åh, det klarer jeg ikke! Jeg endrer mening hele tiden, haha. En del av meg vil til utlandet, kanskje til stedet vi møttes og gifte oss der. Det hadde vært litt kult! Da vi var der første gang var vi i en botanisk hage og de hadde rigget til bryllupsfest der. Det var helt magisk! Så kanskje noe sånt, hehe. Eller på en strand i Hellas.. Eller på en herregård i Norge. Det er mange valg! Jeg vil uansett gjøre myyyye ut av det!

Hvor er julekoppene du viser frem på storyfra?

De er fra Nille! Er de ikke søte? Jeg drikker av de hver dag for å få julestemning.

Hvor og når skal dere flytte?

Vi flytter til Oslo 1. desember ☺️ Så om litt over to uker bare!

Hva spiser du på julaften?

Vi har alltid spist julemiddagen fra pappas side, han er islandsk. Så vi pleide å ha aspargessuppe til forret, rype til hovedrett med glaserte poteter og grønt, så hadde vi vaniljeis med varme bær til dessert. Det tok mange år før jeg likte suppen, men den kom seg til slutt. Rype likte jeg aldri så jeg spiste tilbehøret, haha. Nå spiser jeg vegisterkaker med tilbehøret til de andres julemiddag. Vegisterkaker er sååå godt!

Hvor kan jeg få kjøpt fine, men komfortable «skinnbukser»? Helst tettsittende. 

Jeg synes disse er ganske digge. De strekker seg litt så jeg ville gått ned en størrelse!

Har du noen gode tips til en fersk vegetarianer i sosiale sammenkomster?

Hm.. Godt spørsmål! Hvis det skal være en middag ville jeg først og fremst informert med en gang invitasjonen kom at du ikke spiste kjøtt. Hvis de ikke kan varte opp med noe kjøttfritt (som er ganske enkelt nå med tanke på at det har kommet veldig mange erstatninger) så hadde jeg tatt med egen erstatning som passer til tilbehøret de skal lage. Føler det har funket veldig bra for min del! Det beste er i alle fall å si ifra med en gang så man ikke risikerer at de handler inn alt for mye, eller at man sitter der og må takke nei til alt og går derfra sulten!

Har du noen gang prøvd menskopp?

Nei, jeg har ikke det altså… Burde jeg? Ja, jeg burde vel kanskje det, men er så skeptisk haha. Nei, jeg må skjerpe meg. Det er jo bare å prøve. Har dere tips til noen gode?

Hvor stor er leiligheten dere har kjøpt?

Den er 52 kvadrat så det blir en liten overgang der, men vi brukte ikke to av soverommene i den gamle leiligheten. Det var gjesterom og bod/kontor. Nå får vi større bod og flere boder faktisk, så når vi får opp ordnetlig klesskap på soverommet tror jeg det skal gå veldig fint med oppbevaring også. Gleder meg sååå til å flytte så elsker at dere spør om leiligheten, hihi.

Første stedet du vil reise når korona er over og det er trygt igjen?

Det kommer an på når det skjer 😅 Jeg er veldig glad i storby på våren og høsten (og vinteren kanskje), men når det nærmer seg sommer og på de kaldeste vinterdagene frister det med varmere strøk! Jeg har mye på listen min, hihi. Det frister med Barcelona, Budapest, Paris, Bali, Hellas, Island, Italia.. Sikkert flere steder jeg ikke kommer på også.

2 kommentarer
      1. Det har jeg ikke tenkt over at jeg gjør så nå måtte jeg gå gjennom bloggen og sjekke her 😅 Og kom frem til at jeg gjør jo ikke det “nesten alltid”. Du kan jo bla selv og se 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg