UKENS SPØRSMÅL

Reklame | B. Unique & Huset i markens / annonselenker Nelly

JAKKE ZARA (lignende her) / veske NLY (gammel) / BUKSE HER / SKO HER

Skal dere flytte tilbake til Kristiansand etterhvert?

Vi vet ikke hva som skjer om ett, to, tre, fire eller fem år så jeg kan ikke si noe sikkert, men jeg tenker jo at det er stor sannsynlighet for det. Jeg trives veldig godt her og det er så mange fine steder man kan bosette seg i og rundt Kristiansand når tiden er inne for hus.

Hvordan går det med treningen?

Det går det. Nå vet jeg ikke om det var noe spesielt du tenkte på? Jeg har liksom ikke noen mål jeg prøver å nå eller noe så vet ikke helt hva jeg skal svare, haha. Koser meg med aktivitet i hverdagen.

Blir det trist å flytte fra Maren?

Jaaa!!! Det har vært så hyggelig å bli kjent med Maren og jeg kommer definitivt til å savne henne ❤️ Hvem skal dra meg med på løpetur nå, vise meg rundt på de beste caféene i byen og ikke minst være verdens beste kollega?? Så trist faktisk.

Hvordan går det med din IBS?

Jeg har skjerpet meg litt igjen, heldigvis. Jeg var så dårlig en periode, noe jeg kan takke meg selv for fordi jeg slurvet helt grusomt. Jeg har tenkt til å ta kontakt med min gamle fastlege i Oslo som jeg bytter tilbake til og be om en henvisning til ernæringsfysiolog i Oslo. Jeg var på sykehuset her da jeg startet på lavfodmap for å få hjelp fordi jeg var konstant sulten og slet med å spise ordentlig mat fordi jeg ikke kunne har noen av erstatningene mine og ikke spiser kjøtt. Da fikk jeg enkelt og greit beskjed om at det var bare å begynne å spise kjøtt igjen :))) Så det gikk jo til helvete og da la jeg hele greia på hylla. Nå som jeg flytter skal jeg gi det en ny sjanse og håpe at de kan hjelpe meg litt mer der.

Noen store planer for nærmeste fremtid?

Ja, det vil jeg jo si. Skal flytte til hovedstaden og greier, hehe. Det blir jo å kjøpe leilighet, flytte til Oslo og jeg er i samtaler om et prosjekt i jobbsammenheng som jeg håper går i orden. Kryss fingrene!

Vet du hvor mange som leser bloggen hver dag?

Ja, har statistikk her inne ☺️ Dere kan også se det hvis dere sjekker topplisten til blogg.no.

Hvor ofte vokser du deg og gjør det vondt?

Jeg vokser ca hver fjerde eller femte uke, men jeg bruker egentlig ikke voks. Jeg går til B. Unique hudpleie på huset i Markens hos flinke Monica og hun bruker sukker til å fjerne hår. Det er myyyye mer skånsomt for huden og jeg har mye mindre hårvekst nå enn da jeg startet der for godt over et år siden. Da hadde jeg allerede vokset i flere år, men merket ikke forskjell på hårveksten før jeg begynte med sukker. Jeg synes også det gjør mye mindre vondt enn voks. Noen steder gjør det alltid litt vondt, og noen dager er vondere enn andre, men jeg synes ikke det er så galt altså.

Bor foreldrene til Morten også i Kristiansand?

Nei, de bor ca. en time sørover så vi blir boende et godt stykke utenfor Kristiansand til vi finner nytt hjem.

Hva er du mest fornøyd med hos deg selv?

Hm… Godt spørsmål! Jeg hater at jeg synes det er ukomfortabelt å svare på slike spørsmål. Man burde skryte i vei av seg selv og det man er fornøyd med, men det sitter langt inne altså. Den forbaskede janteloven 😉 Vel, jeg er fornøyd med at jeg er veldig bestemt av natur og det gjør at jeg virkelig tør å kjempe for det jeg vil ha og det jeg synes jeg fortjener. Det gjør igjen at jeg får til mye og det er jeg veldig fornøyd med.

Har du noen sunne frokost-tips?

Personlig er jeg veldig glad i havregrøt. Enten med cottage cheese og masse kanel, toppet med eplesyltetøy uten tilsatt sukker eller den jeg lager mye nå om dagen fra Emilie Nereng med chiafrø, toppet med gresk yoghurt, varme bær og honning. Eller så har du grovt brød med noe deilig pålegg, knekkebrød med pålegg, bananpannekaker, diverse smoothies. Er ikke så inspirert på matfronten om dagen, men her har du litt 😀

9 kommentarer
    1. Spise kjøtt igjen høres ikke ut som et godt alternativ…:/ Jeg har også irritabel tarm, men er veganer, og det går fint. Faktisk mye bedre enn da jeg spiste kjøtt. Et godt kosttilskudd gjør at du får nok vitamin B12, uten å måtte spise så mange erstsatninger. Godt kokte linser og grønnsaker skal gå helt fint. Salater er også ok. Linser og bønner ER utfordrende. Det er nå i alle fall min erfaring. Og styr unna all gjærbakst. Lykke til:)

    2. Så fint med klessalg 🙂
      Hvilken veldedighetsorganisasjon går pengene til eller skal du beholde de selv?

    3. Jeg har selv IBS, og jeg reagerer ikke på noen kjøtterstatninger heldigvis, men melkeprodukter er det aller verste for min mage. jeg spiser litt ost da det er praktisk til tider, og jeg merker det godt både på mage og hud 🙁
      Frukt og bær får jeg sååå vondt av, så det spiser jeg ikke altfor mye av, det går litt bedre når det er i en juice eller tynnere smoothie merkelig nok. Jeg vet ikke om det er aktuelt i det hele tatt å teste ut helt melkefritt, ikke laktosefritt, om du fortsatt vil ha kjøtterstatningene og se om det hjelper. Jeg vet mange av dere cottage cheese elskere nekter å gi den opp 😛

    4. Har du laktoseintolerant? Isåfall hvis du har det så spiser du melkeprodukter så si vær dag. Min bror har laktoseintolerant og spiser ikke melkeprodukter selv om hun skal kose seg en kveld. Det jeg prøver å si jeg tror du har en ganske mild allergi av laktoseintolerant👍🏼.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg