UKENS SPØRSMÅL

Reklame | annonselenker H&M / LYKO

GENSER HER / SKJØRT HER

Har dere sjekket ut noen leiligheter i Oslo enda?

Ikke annet enn på Finn, men vi skal på visninger til uken allerede 😀 Jeg ville ikke gå på noen visninger før vi fikk solgt fordi jeg forelsker meg i alle steder jeg er på visning, haha. Jeg fant en sykt fin forrige uke som jeg elsker, men den ble selvfølgelig solgt med en gang. Det flyr unna i Oslo altså.

Hvilke områder i Oslo tenker dere å lete etter leilighet?

Vi vil egentlig bo i utkanten, både fordi vi kan få mer for pengene og fordi det er deilig å være i nærheten av skog og mark på grunn av Trulte. Men… Vi er veldig glad i St. Hanshaugen begge to. Jeg bodde der en liten stund og føler meg skikkelig hjemme der, så om det dukker opp noe aktuelt som vi har råd til der så kan det fort bli der også. Ellers ser vi mye på Lambertseter hvor det dukker opp mye fint og romslig, også sett litt på Oppsal og noen andre steder utenfor sentrum. Kan plutselig ende opp et helt annet sted også, hvem vet?

Hvilken maskara bruker du?

Jeg har nettopp begynt å bruke mascaraen fra Camilla Pihl og elsker den! Dere finner den her.

Skal pappaen din også flytte eller blir han boende i Kristiansand?

Han blir boende her ☺️

Hvis du ble spurt, ville du vært med på Bloggerne?

Ja, det hadde jeg sikkert. Hvorfor ikke liksom? Virker ganske chill å være med 😀

Hvor mye tjente dere på leiligehten?

Det er faktisk ikke en slevfølge at man tjener selv om man pusser opp. Megleren vår sa de har solgt alt under takst den siste tiden og jeg leste at dette er et av stedene i Norge hvor man ofte selger med tap, bare så det er sagt at man ikke automatisk tjener noe. Vi var heldige og gikk litt i pluss, så det er mer egenkapital til vårt neste hjem.

Kommer du til å selge noe interiør når dere flytter?

JA! Vi må nok selge en del i og med at vi flytter inn i noe mindre. Kan godt være vi må selge sofaen til og med. Jeg har lagt ut noe på Tise allerede (@andreasveinsdottir) og en del på Finn (søk på Kobberveien20) så hvis dere er interessert er det bare å kjøpe i vei! Og hvis dere ser noe hjemme hos meg dere vil kjøpe så si ifra haha. Det eneste vi 100% ikke selger er sofabord og spisebord for det kommer vi til å få plass til uansett hvor vi ender opp.

Vil du anbefale alle som sliter med smerter under sex å gå til gynekolog?

Jeg vil absolutt oppfordre alle som opplever smerter å sjekke det ut, enten hos gynekolog eller fastlege. Husk at sex skal ikke være vondt!

Er Morten “redd” for å flytte til Oslo? Kunne virke litt sånn i videoen. 

Hehe, godt spørsmål! Jeg tror han overdriver litt. Han har vært ganske gira på Oslo han også altså. Når jeg har tvilt litt så har han pushet på og motsatt så jeg tror egentlig at vi begge vil, men at det er litt skummelt med nye ting. Tror han kommer til å elske Oslo jeg!

Har du noen tips/erfaringer å dele til de som tenker å kjøpe Sheltie?

Hm.. Jeg fikk en veldig god opplevelse med Sorma Kennel som Trulte er fra! Dyktige folk som tok seg god tid da vi hentet henne til å lære oss om rasen, pelsstell, “oppdragelse” og ville vite hvem vi var, noe jeg ser på som et godt tegn. Så ville sjekket ut de i hvert fall! Ellers føler jeg ikke at jeg har så mye å komme med. Jeg elsker rasen og ville hatt akkurat samme rase igjen om jeg skulle hatt ny hund. Nå er jo Trulte fantastisk snill og vi har vært veldig heldige med henne, men på generelt grunnlag har jeg inntrykk av at det er en rase med veldig snille, rolige og fine hunder.

Skal du ha klessalg når du flytter?

Ja, det må jeg faktisk. Jeg må typ rense hele garderoben, kan ikke flytte med meg alt det hvis jeg ender opp med en vanlig klesskap hehe. Jeg tror 99% sikkert det blir klessalg på søndag om en uke (4/10). Det kommer mer info på Instagram i så fall! Det blir veldig coronavennlig med mulighet for å vaske hender, Antibac, GOD plass og et fåtall av gangen. Men igjen, det kommer jeg tilbake til. Har sååå mye fint dere kan få kjøpe hihi.

Angrer du på at du klipte håret kort?

Nei, jeg er sååå fornøyd! Jeg elsker det 😀 I verste fall er det bare å spare igjen, men jeg tror jeg vil ha kort i høst og vinter i hvert fall. Synes det ble skikkelig kult om jeg får si det selv ☺️

24 kommentarer
    1. Ekeberg, Nordstrand og Lambertseter er kjempekoselig! Rett ved skogen samtidig kun noen min ned til byen, man får det beste av begge «verdener». Jeg har bodd der i nesten 3 år, som student osv og kan absolutt anbefale det <3

    2. Har dere sett på Lørenskog? Det er 15 min unna Oslo med bil/buss. Der bygges det mye nytt og der har du mye utvalg av fine tur/ski områder. De har Losby, mariholtet og alt man trenger i Lørenskog. Mtp nærhet til skog er Rasta og Finstadjordet de beste områdene.

    3. Hei! Digger bloggen og snappstoryen din! Men jeg lurer bare på hvorfor du tar med spørsmål som du egentlig ikke svarer på? Det har jeg sett flere ganger, som det spørsmålet nå om hvor mye dere tjente på leiligheten. Du svarte jo ikke på spørsmålet.. ikke det at jeg forventer at du svarer på ting du ikke vil altså, men hvorfor ha med spørsmålet når du ikke svarer på det?

      1. Hei 😀 Så hyggelig å høre ☺️ Fordi mennesket fortjener et svar, men det betyr ikke at jeg må gå ut med konkrete summer. Jeg ville også ta det med for å fortelle at det ikke er sånn at man automatisk tjener på et salg. Man kan også selge med tap. Derfor tok jeg med det spørsmålet 🙂

    4. Anbefaler Oppsal! Vi kjøpte selv leilighet for et år siden, skaffet oss hund i år og eeeelsker nærheten til skogen + at hele Oppsal er fyllt av grøntområder. Masse blokker, men mye plass mellom blokkene! Og seff mye mer for pengene 🙂

    5. Sliter du noen ganger med bekymrings tanker om at de du er glade i kommer til å dø? Vet ikke hvor normalt d er

    6. Får du lætt solgt på tise ? 🙂
      Har du prøvd på letgo og får du like solgt dær som på tise ? 🙂

        1. Kor længe har du klær ute før du evt får det solgt ? 🙂 Å når man har 800 visninge, betyr det da at folk e uintrissert ? Tise sa det te mæ, så må bare spørre før og høre om det e sant, haha 🙂

          1. Noen har ligget det i sikkert et års tid, haha. Noen går med en gang, så det varierer veldig. Du, jeg vet faktisk ikke hvordan jeg får sett visninger på Tise en gang, men de har vel best kontroll så om de sier det er sånn stemmer det sikkert 😀

            1. Takk før svar 🙂

              Du går inn på plagge, så redigere og dær kjæm visningstalle <3 Så vet du det.

              Du som har vært dær så længe førtjæne og vite det 😀

              Klæm <3

    7. Hei Andrea! Jeg og sambo har nettopp flyttet til Strai. Trenger dere flyttekasser? Vi har ca 20 dere kan få om ønskelig. Bare send e-post 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg