UKENS SPØRSMÅL

Reklame | annonselenker LYKO / Nelly

KJOLE HER/ VESKE HER

Hvor kjøpte du de fine munnbindene?

De kjøpte jeg på Nomanorge.no. De har så mange fine! Ikke noe samarbeid, betalte fullpris og kjøpte på eget initiativ 🙂 Føler meg teit som presiserer sånt, men det er dessverre nødvendig så det ikke blir noen misforståelser.

Hva er det beste med at høsten kommer?

Jeg elsker høsten. Det beste er nok den deilige høstluften. Jeg føler at jeg får mye mer energi, luften gjør at jeg føler meg lettere til sinns og sunnere på en måte. Så elsker jeg de fine fargene naturen får, elsker at det blir litt mørkere på kvelden så man kan tenne lys og kose seg inne, gå turer uten å svette ihjel og ikke minst den fine høstgarderoben! Strikkagensere, høye støvletter, boots, bukser i skinnimitasjon. Elsker det!

Hvilken hudrens bruker du?

Akkurat nå bruker jeg denne fra Clinique som er sminkefjerner og rens i ett, etterfulgt av dette fra Garnier.

Hvordan var det å ta koronatest og har du korona?

Det var ubehagelig, men det gikk helt fint og var over på veldig kort tid. Jeg satt i bilen og kjørte inn i et test-telt hvor de tok en test i halsen og en i nesen. Jeg har ikke fått testsvarene enda, men skal oppdatere dere når jeg får de 🙂

Hvilken årstid er din favoritt og hvorfor?

Føler nesten jeg svarte på det over her, haha, men det er høst! Alltid vært høst. Jeg elsker den friske luften og at det er “kose-årstiden”. Man kan liksom krype under et pledd, ha fyr i peisen, drikke kakao og se på film mens regnet høljer ned utenfor. Gå turer i frisk luft, dra på hytta og ja. Det er liksom kose-årstiden for meg.

Hvor i Kristiansand anbefaler du å dra ut for å spise og ta drinker?

Du må teste Smag & Behag! Jeg har bare spist på den i Grimstad og ikke den i Kristiansand, men tipper det er like bra her. Sykt god mat. Ellers liker jeg Mercado for tapas, Mother India for indisk og La Famiglia for italiensk. Café Rasmus har afternoon tea på lørdager som jeg virkelgi anbefaler, veldig kult opplegg. Drinker er jeg ikke en ekspert på, men har fått tusen tips om Bakgården og vært der en gang – veldig fornøyd. Rooftop baren på Radisson er utrolig kul, men har ikke smakt drinkene der enda.

Lyst til å begynne å like løping igjen, tips til hvordan man får en grei start?

Så moro! For meg funket det bra med en løpevenn. Da hadde jeg en avtale og måtte stille opp. Så tenker jeg at det er greit å ikke stille for høye krav til seg selv med en gang, og ikke nødvendigvis sammenligne seg med der man kanskje var før man sluttet å løpe. Ta det rolig og begynn med noe overkommelig, husk at det ikke er farlig å måtte gå i motbakkene eller ikke løpe hele veien de første gangene. Hold et rolig tempo gjennom hele turen, sett på en god løpeliste eller en podcast og bare kos deg. Start med en rolig tur, så løper du den noen ganger og prøver kanskje å forbedre deg litt og litt. Løpe litt lenger, eller kanskje litt raskere. Ikke ta så store steg av gangen så du går på en smell eller mister motivasjonen. Dette funket i hvert fall for meg! Lykke til ❤️

Er du og Morten med hverandre 24/7 eller bare ser den sånn ut og føler du at det er sunt for forholdet?

Vi er veldig mye sammen og trives godt med det. Vi jobber sammen, bor sammen og er kjærester så det blir mye tid sammen 😂 Nå er det jo sånn at selv om begge sitter i stua og jobber så er vi ikke mentalt sammen, hehe. Jeg sitter helt i min egen verden når jeg jobber og det kan jeg jo fort gjøre ganske mange timer i løpet av en dag. Det samme med Morten, særlig når han redigerer YouTube. Så vi er mye på samme sted i løpet av en dag, men når vi jobber sammen så er det liksom ikke kjærestetid om det gir mening. For oss funker dette veldig fint og selv om vi kan gå hverandre på nervene til tider så har vi det veldig bra sammen.

Hvor mange tv-serier har du vært med i?

Jeg har vært med i to tv-serier og er så takknemlig for det. Lærte utrolig mye om meg selv.

Hvilke spørsmål blir du oftest stilt?

Definitivt om jeg vil ha barn/når vi skal ha barn (nei/antakeligvis aldri). Det kommer vel gjennomsnittlig fem av de hver eneste uke. Så er det hvor høy jeg er (168) og hvor gammel Morten og jeg er (blir 28/26 i høst).

Hvor gammel var du når du flyttet hjemmefra?

Jeg hadde et friår etter videregående hvor jeg jobbet, så flyttet jeg sommeren etter det. Jeg var vel da 19? Blir vel året jeg ble 20 om jeg ikke tar helt feil. Da flyttet jeg inn med tre venninner i en stor leilighet i Oslo.

Gnager Trulte på mye av tingene deres? Har valp nå og han er ekstremt gnagete😅

Hun hadde en greie for bordbein da hun var bitteliten, haha. Skulle absolutt gnage på beina på stuebordet. Vi kjøpte til slutt en spray på dyrebutikken fordi ingenting annet funket. Da sluttet hun.

Er familien din religiøs?

Nei. Jeg er døpt kristelig (hvis det er sånn man sier det) i stuen hos tanten min på island og ble konfirmert i kirken. Tror det var mer av tradisjon. Jeg kommer ikke til å gifte meg i kirken eller bruke en prest for den saks skyld.

Er du innadvent eller utadvendt?

Definitivt innadvent. Jeg er veldig sjenert og hvis jeg er mye sammen med folk må jeg ha en dag for meg selv for å lade opp igjen. Er ganske ukomfortabel blant nye mennesker og i store grupper.

Har du ett favoritt-vegetarprodukt?

Ja, jeg har en del faktisk, men det jeg setter høyest er kjøtterstatningen fra Quorn. Ellers er jeg veldig glad i alt fra Hälsans Kök.

Hva gjør jeg når jeg føler meg utenfor i familien?

Åh, så utrolig leit å høre at du føler det slik ❤️ Det er ikke noe greit! Hvis du tør så ville jeg snakket med familien om det. Kanskje du har en du føler deg litt nærmere som det er lettere å ta det opp med? Jeg er sikker på at de ikke holder deg utenfor med vilje og de er antakeligvis ikke obs på problemet. Hvis du forteller dem at de ter slik du føler det så vil de nok gjøre alt de kan for å inkludere deg ❤️

6 kommentarer
    1. Hei!

      Jeg er fast følger av deg. Både på insta, snapchat og noen ganger bloggen din. Syns du er en kul profil med gode tanker og meninger. Og jeg liker generelt å følge med på livet til deg, Morten og Trulte 🙂

      Jeg lurer på et par ting når det kommer til influensere og forhold til klær og ting. Mest klær. Enten om du vil lage et blogginnlegg om det, eller svarer her er opp til deg.

      Selv har jeg enorme mengder med klær, og prøver å gi det jeg ikke bruker til Fretex. Jeg får klump i magen hver gang jeg kjøper et nytt plagg. Fordi jeg ikke liker den veien vi er i ferd med å gå, når det kommer til bærekraftig utvikling. Klær og tekstiler står for en av de mest forurensende industriene i verden. Det skremmer meg rett og slett. Jeg bryr meg mye om klima, og syns det er et interessant tema. Hva dette vil gjøre med fremtiden.

      Jeg skjønner jo at dette er jobben din, og noe som du og mange influensere lever av. Men hvordan er det med deg som influenser og forhold til klær og ting som blir sponset? Kjenner du noen gang på de følelsene, at det skremmende, og at det kanskje ikke er nødvendig med så mye? Og eventuelt hva du kunne ha gjort annerledes? For miljøet sin skyld?

      Du er et forbilde for mange. Jeg håper at du har lyst til å lage et blogginnlegg om dette. Vet om fler som syns at det er et interessant tema.

      Hilsen en engasjert leser som kanskje bryr seg litt for mye om dette temaet 🙂

      1. Hei! Først og fremst, så hyggelig å høre <3

        Jeg skjønner veldig godt hva du mener, men her har jeg et stort problem og det er at jeg ELSKER klær. Det beste jeg vet er nye klær, altså jeg har ikke et sunt forhold til nettopp det der… Når jeg i tillegg jobber med det jeg gjør og har det som en ganske god "unnskyldning" blir det ikke akkurat lettere. Jeg burde hatt dårligere samvittighet, det vet jeg, men det har ikke dukket opp noe særlig enda altså. Og det er synd! Det vet jeg, og en stor del av meg skulle ønske at jeg hadde dårlig samvittighet og da gjorde noe med det. For det å gå rundt med dårlig samvittighet hjelper ingen, da må man heller gjøre forandringen mener nå jeg.

        Ja, så som du ser har jeg ikke noe særlig politisk korrekt og miljøvennlig å komme med her dessverre. For det første elsker jeg det, for det andre elsker jeg å få jobbe med det og for det tredje er det en ganske stor del av inntekten min.

        Det jeg dog er god på er å ikke kaste klær, og selv om det kan virke som jeg skifter ut alt hele tiden så har jeg mange plagg i skapet som er flere år gamle og som jeg er veldig glad i og enda bruker. Alt av klær som ikke blir brukt gir jeg enten til en UFF eller Fretex container. Jeg selger unna dyrere plagg jeg har kjøpt selv på Tise. Jeg har også begynt å "shoppe" mer på Tise. Har sittet i fire dager nå og prøvd å få kjøpt meg en brukt ryggsekk på Tise, men det er jaggu populært så de flyr unna 😂 Jeg gir bort mye av klærne mine til venninner, når de er på besøk får de gå og forsyne seg av det jeg har plukket ut som ellers blir spart til klessalg eller gitt bort i klescontainere. Jeg har begynt å skrive ønskeliste til bursdagen min, og da har jeg notert bak en god del ting at dette gjerne kan kjøpes brukt på Finn, Tise osv. Fordi det gjør meg virkelig ingenting. Så har jeg oppdaget skredder og drar heller dit med plagg som får skader eller blir ødelagt enn å kvitte meg med de slik at de kan ha et lenger liv i klesskapet mitt.

        Så poenget mitt er at jeg prøver å "bøte" litt for det på andre måter og prøver å bli bedre samtidig som jeg holder på med "galskapen".

        Jeg er lei for at jeg ikke kan gi deg et bedre svar miljømessig! Det er jeg virkelig altså, men nå fikk du i hvert fall sannheten 😊

    2. Hei jeg vet at du kanskje er ganske så lei av spørsmål som dette men må bare ha svar. Hvis du hadde BLITT gravid med et uhell. Hadde du da tatt abort? Bare lirer og håper virkelig på svar

    3. Hei! Hvilket prevensjonsmiddel bruker du? Er redd for å bli uønsket gravid, og spør deg om dette siden du nærmest er skråsikker på at du aldri skal ha barn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg