UKENS SPØRSMÅL

Reklame | Chiquelle

Kjole her – 20% rabatt med koden ANDREA2020

Hva vil du hete hvis du ikke kunne hete Andrea?

Jeg elsker faktisk navnet mitt. Hvis jeg ikke hadde hatt det selv, og fått et jentebarn ville jeg definitivt gitt det navnet Andrea. Men! Jeg har alltid likt navnet Emilie, men det blir også litt rart fordi en av mine beste venninner heter Emilie haha. Jaja, det får nå bli sånn.

Kunne du vært med på Temptation Island om det kom til Norge?

Vel, nei det tror jeg nok ikke. Jeg får panikk av det programmet 😂 Det er sykt underholdene, men jeg får panikk av tanken på å være med på noe sånt herregud. Jeg hadde vært livredd 24/7.

Har du tenkt til å flytte igjen?

Planen er å selge denne leiligheten, om det blir nå eller om vi må prøve igjen neste år får vi se. Så ja, jeg har tenkt til å flytte herfra når/hvis leiligheten blir solgt, men jeg har ingen hast. Jeg trives jo veldig bra her, men det er godt med litt forandring også.

Du virker veldig gjerrig, er du det?

Kan jeg spørre hva som gir deg det inntrykket? Bare av ren nysgjerrighet, haha 😀 Om jeg er gjerrig.. Jeg føler ikke det. Jeg føler heller jeg må bli flinkere til å holde igjen. Nei, jeg går ikke rundt og “sløser” penger på merkevesker og dyre sko fordi det er ikke noe jeg ser på som verdt pengene for min del. Jeg vil heller legge de pengene i sparing eller i god mat haha.

Har du funnet noe som har hjulpet deg med magen/tarmen?

Ja og nei.. Har ikke akkurat funnet noen mirakelkur og klarer ikke slå meg til ro med å spise verdens kjedeligste lavfodmap mat for å holde magen i sjakk. Da jeg prøvde det var jeg på vei rett inn i en depresjon så det sluttet jeg ganske raskt med. Jeg sliter enda med magen og den er overhodet ikke bra, men som regel klarer jeg å ikke spise ting som gjør at jeg får veldig vondt. Oppblåst er jeg hver eneste dag, men det er ikke like ille som smerten og jeg er heller ikke “gravid i 7. mnd-oppnlåst” hver dag.

Kunne du gjort som Eilen og vært med på PH igjen?

Jeg kunne ikke gjort det, nei. Det er fordi jeg er på et helt annet sted i livet enn hva jeg var da jeg var med på det. Jeg var vel 22 og en helt annen person enn hva jeg er nå. Jeg har samboer, en nydelig liten hund og er veldig fornøyd med hvordan livet mitt er nå. Selv om jeg ikke kunne gjort det så elsker jeg når gamle deltakere, særlig favoritter, vender tilbake til programmet! Det er jo det beste 😀

Hva er det flaueste du har gjort?

Haha, det er sikkert mye. Det siste jeg gjorde som dukker opp som et ekstremt flaut øyeblikk var da Morten og jeg var på visning på en tomannsbolig. Jeg hadde snakket med megler på melding angående visning og han hadde satt opp en tid til oss. Det han derimot ikke sa var at det ikke var han som skulle være tilstede, men selger… Jeg gikk rundt og snakket om alt jeg ville endre på, hvordan man kunne endre gulvet fordi jeg ikke klarer å ha det slik og blablabla. Jeg hadde jo tatt med pappa nettopp for å se om ting kunne endres hehe. Så da jeg fant ut i etterkant at det var eieren av boligen som var tilstede fikk jeg skikkelig noia og så dårlig samvittighet. Noe så grusomt!

Hva er dine tanker om den økende smitten i Norge?

Det er kjempeskummelt så det er bra at det ble strammet inn litt igjen. Man merker jo at mange har glemt det litt, bare sånn hvis man står i kø på en café og folk stiller seg rett bak deg uten avstand.. Jeg har og hørt noen snakke om hvor digg det er med utesteder hvor de ikke er så strenge og man får gå fra bord til bord, bestille i baren osv. Det er jo ikke digg? Det er jo skikkelig, skikkelig idiotisk. Det er der jeg blir ordentlig irritert, når folk snakker om at det er bra når reglene og retningslinjene ikke blir fulgt fordi det er “digg”. Mhm, det er sikkert digg frem til du blir permittert eller kanskje mister jobben. Det er sikkert digg frem til du blir smittet, må isolere deg og kanskje oppleve store smerter. Det er digg frem til du smitter noen som faktisk dør av det. Det er ikke digg å være slapp når det kommer til regler og retningslinjer. Det er jævlig dumt. Ingen er perfekte og alle kan gjøre feil, men sånn snakk og den tankegangen kan faktisk koste liv.

Hvilken telefon har du?

Jeg har iphone xs 🙂

Har du tips mot kroppspress?

Dette er vanskelig. Jeg tror det aller viktigste er å elske seg selv for mennesket og personen man er på innsiden. Hvis du elsker den du er og er trygg på deg selv som person så spiller det kanskje ikke en så stor rolle hvordan kroppen din ser ut. Og for all del, ikke tro på alt du ser på Instagram.. Det har jo vist seg at flere enn man tror redigerer kroppen sin og vet dere hva det er et tegn på? At de er usikre på seg selv. At de ikke liker hvem de er. Så i stede for å sammenligne seg med falske kropper på Instagram kan du heller jobbe med selvfølelsen og bli trygg på deg selv. ALLE er forskjellige. Ingen er like. Tro mehg, jeg har jobbet i undertøysbutikk og så flere titalls kvinner i undertøyet hver eneste dag. Alle var forskjellige og alle var kjempeflotte!

Når det kommer til kroppen så er vel det viktigste at den er frisk, at den fungerer som den skal og at den holder til du blir gammel. Som sagt, dette er vanskelig å snakke om fordi alle har ulikt syn på det og “alle” har en mening. Dette er slik jeg ser på det og jeg håper virkelig at flere kan lære seg å elske seg selv fordi det er vondt å lese meldinger fra dere hvor dere ber om slanketips og få spørsmål om det er greit å veie over 60 kg. Det er vondt og jeg blir ordentlig lei meg. Så vær så snill, elsk deg selv. Elsk den fungerende kroppen din.

10 kommentarer
    1. Heisann jeg bor i Spania i Alfaz del pi rett ved Albir og Benidorm og ser noen spurte om smitte ang Corona,her går vi med maske, og vi spriter hendene når vi går ut, på butikken spriter vi hendene og bruker også hansker,når vi er ferdige på butikken spriter vi hendene igjen,jeg holder meg mest hjem meg, men selv om det er mye smitte i Spania føler jeg meg trygg, spanske myndigheter er flinke og de har satt inn 20000 ekstra politi her på Costa Blanca kysten. Så er dere redde for smitte bruk maske,sprit hendene og hold avstand vask hendene ofte,vi holder oss mest hjemme pga og drive og gå rundt unødvendig blant mye folk er unødvendig synes jeg, men vi har 2 hunder og går mye i skogen med dem. Så ønsker alle sammen trygghet og ha en god sommer 🌺👍😍

    2. Skjønne deg! <3 Haha, jeg ser ikke på deg som gjerrig! Å være litt bevisst på hva man bruker penger på er jo jækla smart, men gjerrig er noe helt annet! 😉 Enig med deg angående økende smitte. Jeg blir så oppgitt av hvor slappe mange er! Jeg er litt streng av meg, og ser helst at ingen skulle reist ut av landet, samt roet ned kraftig på festingen! Nei, huff, jeg er mer for å forebygge det som forebygges kan… Fortsatt god Lørdag <3

    3. jeg synes kroppspress-svaret var skikkelig fint! jeg er så enig med deg, både med tanke på at det er et veldig vanskelig tema fordi det er så mange tanker og meninger rundt det, og fordi jeg synes tanken(e) om å elske seg selv for hvem en er er så viktig💓 vil du skrive et eget innlegg om kun det om ikke alt for lenge?

    4. Jeg har ibs selv, og gått på lav fodmap diett. Så ble jeg gravid, og har siden vært veldig bra, selv når jeg har spist ting jeg ikke tålte. Nå, når sønnen min er 3 år, må jeg begynne å være litt forsiktig igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg