UKENS SPØRSMÅL

Reklame | annonselenker Nelly

KJOLE HER

Hva spiser du oftest til frokost, lunsj og middag?

Til frokost spiser jeg som regel havregrøt, bananpannekaker hvis Morten slår på stortromma og lager det til frokost, yoghurt med bær og granola eller brødskiver. Det varierer jo litt. Ti llunsj spiser jeg veldig mye forskjellig så der har jeg ikke noe spesifikt. Noen ganger er det brødskiver eller toast, det kan være smoothiebowl, bananpannekaker, en type salat (halloumi, falafel, taco hvis jeg har rester) eller så kan det være jeg kjøper med meg en takeaway eller spiser lunsj ute på typ Panda Panda eller Will I Juice i Kristiansand.

Har du og Morten noen gang tatt pause i forholdet eller gjort det slutt?

Nei, det har vi heldigvis ikke. Vi har aldri vært der at det har vært et tema en gang og det er jeg veldig glad for. Jeg hadde blitt helt knust! Jeg føler jo at det må være et ganske stort problem som er vanskelig å løse for å ta et sånt valg og at man trenger rom til å løse det, og heldigvis har vi ikke møtt på noe slikt enda. Forhåpentligvis aldri.

Hvordan bli influenser?

Hehe, det er et veldig godt spørsmål! Det er flere måter å bli det på, men jeg tror ingen av de er noe lettere enn noen annen egentlig. Du har jo de som er med på et tv-program og klarer å gjøre om det til å bli en influenser (heihei), dog er det mange som faller av ganske raskt når tv-tiden er over og de skjønner at man faktisk må jobbe ganske hardt for å “overleve” i bransjen. Så har du de som leverer knallgodt innhold på kanalene sine, det være blogg, Instagram eller YouTube og vokser jevnt og trutt. Jeg har ingen fasit på dette, men jeg ville jobbet hardt, levert bra innhold jevnlig, delt ting jeg selv hadde likt å se og fokusert på det du synes er gøy! Så må du huske at ting tar tid. Det er lite som skjer over natten, så jobb på 😀

Hvordan ser en typisk dag i livet ditt ut?

Det som er veldig gøy med livet mitt og som gjør at jeg elsker denen jobben er at ingen dag trenger å se lik ut! Nå har det vært mye av et samme på grunn av corona, men det har faktisk vært overraskende deilig. Jeg kan jo si sånn cirka og ta utgangspunkt i livet nå, for nå er det jo mye av det samme.

Jeg står opp mellom syv og ni, kommer an på dagens planer. Så er det rett på mobilen, sjekker stories, poster swipe ups, deler eventuelle forhåndsskrevne innlegg. Så er det ut med Trulte (Morten og jeg tar annenhver morgen) før kaffe er førstepri. Enten drar vi på løpetur, eller så er det frokost som står for tur. Deretter setter jeg meg ned med macen, skriver dagens første innlegg, sjekker mail og svarer på det. Dette tar fort et par timer på dager det er mye å gjøre, men det kan også ta rundt en time Så går jeg i dusjen, fikser meg og ordner meg klar for dagen. Hvis det er en dag vi skal ta bilder så finner jeg frem antrekk, pakker en bag, tar med kameraet og sådrar Morten og jeg ut på location-jakt. Alt fra vi kjører hjemmefra til vi er tilbake og har tatt bilder tar minst et par timer, noen ganger mer. Det kommer an på om vi finner bra location med en gang eller ikke og hvor mye klær det er. Noen ganger blir det da lunsj i byen, eller så er det hjem til lunsj. Etter lunsj redigerer jeg bildene vi tok med en gang så de er klare, dette tar normalt en times tid. Så er det ut på tur med Trulte! Når turen er over er det inn igjen, kanksje litt husarbeid står for tur,  den store mac-tiden er over og jeg jobber fra mobilen frem til jeg skal blogge på kvelden igjen. Lager middag og spiser den. Så kan det være jeg gjør klart et samarbeid om jeg har det. Da filmer og shooter Morten som vanlig mens jeg snakker i vei hehe. Så er det kveldstur med Trulte og når jeg kommer inn fra den, eller rett før, så skriver jeg dagens siste innlegg + et eventuelt forhåndsskrevet innlegg til morgenen etter om jeg vet jeg har dårlig tid. Deretter er det serietid på sofaen, en siste luftetur med Trulte og så er det natta.

Hvor ofte spiser du godteri/usunn mat?

Jeg spiser litt godteri nesten hver dag. Jeg kan gå og kjøpe seks smågodtting i smågodthylla eller en eventyrsjokolade liksom. Wopsi. Usunn mat spiser jeg ikke like ofte. Som regel lager jeg det meste hjemme uansett, men i helgene blir det ofte pizza, lasagne, enchilladas og ordentlig helgekos. Jeg spiser ganske vanlig mat vil jeg si, men koser meg litt ekstra ganske ofte med godis 🙂

Hva er planene dine for høsten?

Jeg er litt usikker. Tidligere i år så søkte jeg faktisk på et årsstudium ved UiA, noe som er veldig relevant for jobben min nå og det jeg eventuelt vil jobbe med siden. Nå spørs det om jeg kommer inn fordi det var jo rekordmange søkere på høyere utdanning i år og jeg måtte uansett tatt en skikkelig runde med meg selv og vært 100% sikker på at jeg faktisk er klar for å sette meg på skolebenken. Hvis jeg faktisk kommer inn og faktisk starter så må jeg fullføre, og da vil jeg være helt sikker før jeg jeg begynner. Så vi får se, dere! Det kommer litt an på hva som skjer med jobb og hele situasjonen med corona..

Kan du vise hvordan Morten sitt hår ser ut nå?

Det kommer video i morgen 😀

Har du slitt med IBS hele livet, eller er det noe som har skjedd/blitt verre de siste årene?

Nei, det kom veldig plutselig på og så ble det bare verre og verre. Jeg husker at jeg plutselig fikk den “babymagen” etter taco og så kom det oftere og oftere. Dette var vel i 2017. Det var like etter jeg var med på Paradise Hotel og livet var veldig stressende og mye skjedde, så jeg tror nok ikke det gjorde det bedre i hvert fall.

Skal du feriere i Larvik i sommer?

Jeg håper det! Nå har jeg ikke noe hjem der lenger ettersom pappa har flyttet i båt og holder til i Kristiansand (noe som er superkoselig), men jeg vurderer å leie en liten hytte en langhelg eller en uke i sommer når vennene mine skal hjem. Det er jo så koselig med Larvik-sommer! Så rop ut om dere vet om en søt liten hytte hvor det er lov å ha med dyr 🙂

Hva var din drømmejobb som barn?

Jeg ville bli popstjerne og veterinær da jeg var liten, haha. Så skjønte jeg at jeg var tonedøv og at jeg var skikkelig dårlig i matte, pluss at jeg faktisk måtte avlive dyr. Så da ville jeg bli journalist i stede.

Kan du bli med på Camp Kulinaris?

Nei, altså et virker sykt lite hyggelig haha. Sorry, men jeg hadde ikke hatt lyst til å være med og bli kjeftet på av en voksen mann. Hjelpes! Stresse rundt på kjøkkenet og, nei.. Jeg er litt redd 😂

Blir ikke du og Morten lei av å være så mye sammen?

Haha, en akulle tro det. Nei, det går overraskende bra det altså. Vi jobber jo sammen og da er begge så på jobb at det nesten ikke teller føler jeg. Så har vi kjærestetid utenom så da går det veldig greit.

Hva synes du om utroskap, burde man forlate personen med en gang?

Det synes jeg er vanskelig å svare på fordi det kommer nok veldig an på situasjonen. Jeg tenker jo automatisk at man burde gå fra personen med en gang, men si at man har barn da.. Og at han eller hun tråkket over grensen en gang, fortalte det med det samme, aldri gjort det før eller siden. Så det er nok ikke så lett, men jeg, i min situasjon hadde ikke tolerert utroskap i noen form. Jeg hadde gått med en gang.

Hva er sommer for deg?

Sommer for meg er lette kjoler, havet, jordbær, bade i iskaldt vann, vin på brygga, sene sommerkvelder på terassen med gode venner..

Savner du ikke å bo i Oslo?

Ja og nei. Jeg savner å bo her fordi det var hjemmet mitt i en del år og jeg har liksom alt mitt her. Min vennegjeng fra Larvik som er mine nærmeste venner og alt skjer jo her. Så er dte sykt mange fine bildelocations hahah. Samtidig så føler jeg meg veldig hjemme i Kristiansand og gjorde det veldig raskt, så selv om jeg savner Oslo i ny og ne så trives jeg veldig godt der hvor jeg er nå. Oslo er bare en liten buss- elller flytur unna.

Hvor er det første stedet du vil reise når grensene åpner igjen?

Et eller annet varmt og idyllisk sted. Jeg vil ha late dager på stranda, lette sommerkjoler, ingen sminke og god mat. Jeg har ikke et spesifikt sted fordi jeg vet ikke når ting åpner igjen, men når det åpner og er trygt å reise så vil jeg planlegge en tur asap.

4 kommentarer
    1. Oh, så nyyydelig du var i den kjolen!!! 😀 Ha en fin dag med gode venner, fine! Selv skal jeg slikke sol i dag, da det ENDELIG blir sol i Trøndelag! Gledings! 😀 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg