UKENS SPØRSMÅL

Har du og Morten slått opp?

Nei, absolutt ikke! Her er ting i skjnneste orden og vi ser etter et nytt hjem sammen.

Hvordan finne motivasjon når det er dårlig vær?

Det er et veldig godt spørsmål! Jeg sleit skikkelig med det i den evige høsten vi hadde her i Kristiansand i vinter… Men! Hold ting i gang. Hvis du ikke må eller vil gå ut så finn ting å gjøre hjemme. Sorter og rydd i klesskapet, vask inne i alle kjøkkenskap, start på et lite oppussingsprosjekt som å for eksempel male en vegg, skriv to do lister og sett deg et mål å gjøre minst en av de tingene hver dag. Jeg vet ikke helt, men dette hjalp meg i hvert fall!

Føler du at du varmer mer opp til tanken om familie når ting er så stabilt med Morten?

Jeg har familie jeg 🙂 Min familie, Morten sin familie og vår lille felles familie med Trulte. Hvis du sikter til barn, noe man ikke trenger for å være en familie, så føler jeg det på samme måte osm tidligere.

Blir det housetour i det nye huset når dere flytter?

Absolutt! Jeg aner ikke hvor det blir enda, men jeg gleder meg allerede til å vise dere det haha.

Hvor gammel er du og hvor gammel er Morten?

Jeg er 25 (blir 26 i oktober) og Morten er 27 (blir 28 i november).

Hva skal du i sommer?

Det vet jeg faktisk ikke helt. Jeg kommer nok ikke til å lenge noen særlig konkrete planer og se an situasjonen hele veien. Nå er jeg såpass heldig at jeg har en veldig fleksibel jobb som jeg kan ta med meg hvor som helst og trenger ikke planlegge så lenge i forveien for å få reist avgårde. Det blir i hvert fall uansett mye tid på Sørlandet, bruke tid med familie og venner, boligjakt og flytting kan jo fort skje.

Hvor i Kristiansand vil du helst bo?

Det er ganske det samme for meg egentlig. Vi ser på boliger over hele Kristiansand. Det som er litt fint med at ingen av oss er herfra er at vi ikke har noen fordommer mot steder. Jeg må ikke bo der eller der fordi det er det som er “fint”, jeg vil bare like området, like boligen og har kort vei til sentrum. Jeg forhører meg riktignok litt med de jeg kjenner fra Kristiansand når jeg se på boliger bare for å vite om det er helt krise der eller om det er et normalt sted, haha. Nå virker det som om typ alle steder er greie så det gjør saken veldig enkel.

Er du helt eller halvt islandsk?

Jeg er halvt islandsk, pappaen min er derfra 🙂

Kunne dere tenkt dere en hund til når dere får nytt sted å bo?

Ikke med det første, nei. Kanskje om noen år? Det hadde vært hyggelig for Trulte å få en venn.

Kunne du tenkt deg å bo i Vennesla?

Nei, dessverre. Jeg synes Kristiansand er akkurat passe, så noe mindre sted enn det kan jeg ikke flytte til med det første.

Hva er dine tanker rundt kjøtt?

Jeg tror ikke jeg har så mange tanker rundt det, hehe. Personlig mistet jeg lysten på det gradvis og holder meg unna, men utover det har jeg ikke så mange tanker. Alle burde spise mindre for miljøets skyld, det er jo ganske åpenbart, men ikke noe særlig utover det og jeg legger meg ikke opp i hva andre spiser og ikke.

Hadde du takket ja til 4-stjernes middag og hvem hadde du håpet å få som gjester?

Haha, ja det kunne vært moro! Æææ, aner ikke. Jeg blir så starstrucked av folk, men samtidig ville jeg jo hatt noen jeg synes er litt kule. Solveig Kloppen virker supersøt så da hadde jeg ikke vært redd i hvert fall, haha. Så hadde det vært kult med Tone Damli som er supersøt og kanskje Harald Bredeli 😂 Han hadde i hvert fall holdt samtalen i gang og jeg elsker håndball!

Hva slags bil har dere?

Haha, sånt må du ikke spørre meg om. Jeg tror vi har en golf? Nei.. Nå må jeg sende melding til Morten her. Jepp, det er en golf! Når det kommer til bil er jeg helt ute. Så lenge den funker og er lett å kjøre så er det greit for meg haha.

Favorittgrønnsak?

Potet! Definitivt potet, jeg elsker potet, Vil dere ha oppskriften på verdens beste potetstappe? Skrell ti poteter, kok de møre og mos de. Varm opp 2 dl melk til rett under kokepunktet. Så rører du inn 2 ss smør i potetmosen og har i litt og litt melk (pass på, det er ikke sikkert du trenger all melken). Så har du i salt, pepper og en god dæsj muskat før du rører inn masse parmesan. Dritgodt!

Hvor lenge har du og Morten vært sammen?

I rett over et og et halvt år 🙂

Kan du lage en flyttevlogg?

Absolutt! Vi skal dokumentere alt som skjer 😀

Vil du fortsatt ha svart kjøkken?

Det kommer an på løsningen i den nye hjemmet. Jeg vil helst ha et sted hvor vi ikke trenger å pusse opp kjøkken, fikk litt nok av det for en stund.

Hva er det fineste bildet av deg og Morten?

Jeg synes det er dette, men det er nok litt historien bak også. Det ble tatt inne på Love Island og vi skulle egentlig prøve å få et normalt bilde, men jeg klarte ikke ta Morten seriøst i de klærne (han hadde lånt klær av Nicklas og bare tullet) så jeg lo meg ihjel og Magnhild knipset dette bildet hvor Morten skulle prøve å få meg til å skjerpe meg haha. Det er sååå fint!

 

19 kommentarer
    1. Når du selv påpeker hvor mange ganger du har svart på barn… hvorfor i alle dager gjør du det gang på gang da? Er det ikke bare å overse de spørsmålene og bytte det inn med et annet? Tror hele Norge vet du ikke skal ha barn, så er jo ikke noe mer å skulle få oppmerksomhet ved nå.

      1. Tydeligvis så vet ikke hele Norge det fordi jeg får det samme spørsmålet i en eller annen form fra flere forskjellige hver eneste uke: når vil du ha barn? De siste ukene har jeg unnlatt å ta med disse spørsmålene fordi jeg er i teorien enig med deg, men dette var formulert på en slik måte at jeg virkelig ville svare på det offentlig. Fordi her tolker jeg det som at en familie må innebære å få egne barn og da vil jeg veldig gjerne få si at familier kommer i alle former og fasonger, og at det ikke nødvendigvis må inneholde egne barn. Man kan fint være en familie uten 🙂 Derfor valgte jeg å svare på dette denne gangen, og jeg kommer sikkert til å svare igjen og igjen og igjen med jevne mellomrom ettersom spørsmålene fortsetter å komme.

    2. Det bildet av dere var veldig fint og det minner med veldig om skjønnheten og udyret. Men Morten sitt lange hår og det fantastiske smilet ditt 🙂

    3. Søgne- fineste stedet på Sørlandet, er definitivt plassen å flytte til 🤩😍 Jeg selv, og min mann, er på flyttefot der til, fra regnfulle Vestlandet, litt nord for Bergen, der det VIRKELIG regner altså (er så lei 🤦‍♀️)😅 Gleder meg masse til å få oppleve denne vakre perlen i vårt flotte land 🥰
      Masse lykke til med salg og kjøp av bolig 😘

      1. Kjente jeg blei glad av å se andre skrive så fint om den fineste bygda på jord, som heller ikke er så liten lengre! Snakker nemlig om. Søgne! Jeg har også ide om noen huser/områder , vi selv har kikket på, som bare er helt amazing😍 Søgne er lissom landlig og sentralt på en gang, det vokser å vokser både på innbyggertallet men også butikker osv.. jeg treffer deg gjerne/skriver gjerne mere til deg hvis du trenger en ‘’gudie’’ 😂👍🏻

      1. Dette er kanskje det dummeste spørsmålet jeg har fått noen gang. Man kan verken tvinge noen til å få barn eller til å gi fra seg det å få barn. Når man går inn i et seriøst forhold i den alderen vi er i er dette naturlige ting å snakke om så vi er fullstendig klar over hvor hverandre står når det kommer til dette, men supert at du legger deg oppi det 🙂

    4. Elsker bloggen din 😍😍 den er såååå bra! Absolutt min favoritt blogg i verden ❤️ du og Morten er så søøøøøte sammen❤️ fortsett sånn du gjør😘

    5. Du legger deg jo oppi hva andre spiser når du sier man burde spise mindre kjøtt for miljøets skyld.
      Vil du ikke at folk skal spise mindre kjøtt for dyrenes skyld? Syns du ikke at folk generelt burde slutte å spise kjøtt slik at færre dyr har det vondt? Eller har du aldri tenkt på det kanskje. Syns det er veldig spesielt og ikke ha noen tanker rundt det å spise kjøtt, uansett om du er vegetarianer eller ikke.

      1. Jeg bryr meg serr ikke om hva andre gjør, har nok med meg selv 🙂 Det var en PK setning som jeg heiv inn fordi det er jo sant i teorien, og noe alle vet, men ikke noe jeg går og maser på folk om hvis du skjønner.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg