UKENS SPØRSMÅL

Reklame | annonselenker Nelly

SKJORTE HER / BUKSE NLY / SKO HER

Topp tre hendelsen som har gitt deg nyttige/viktige erfaringer?

Haha, det er nok en del som kommer til å le litt av denne listen, men det er faktisk sånn det er.

Paradise Hotel: Jeg ble virkelig trygg på hvem jeg er og hva jeg står for etter den opplevelsen. Jeg vokste veldig mye på det å leve under samme tak som så mange andre forskjelloige mennesker over så lang tid. Jeg ble mye mer utadvent og turte mye mer.

Love Island: Jeg hadde allerede vokst mye på min forrige reality-opplevelse, men her vokste jeg på en helt annen måte. Jeg turte, kanskje for første gang i hele mitt liv, å åpne meg ordentlig opp og å slippe et annet menneske helt inn. Jeg turte å legge all min tillit hos et annet menneske og å tro på kjærligheten.

Satse 100% på meg selv: Dette er det skumleste jeg har gjort! Da jeg sa opp jobben min som deltidsansatt i klesbutikk og mistet min økonomiske trygghet for å satse 100% på bloggen og meg selv. Det var så SYKT skummelt, men shit det var gøy. Jeg har lært veldig mye om meg selv, om struktur og om å vite min egen verdi.

Hvordan har du det nå?

Jeg har det ganske bra 🙂 Savner vennene mine og Larvik-påske, men ellers veldig bra!

Hva har du lært i coronatiden om deg selv, forholdet osv.?

Hm.. Jeg vet ikke om jeg har lært så mye nytt, men jeg har fått bekreftet at jeg er veldig avhengig av rutiner i hverdagen for å ha det bra. Jeg har også fått bekreftet at jeg blir gal av å gå for mye hjemme og trenger å bevege på meg, gjøre ting og komme meg ut.

Skulle du reise noe i år som ble avlyst på grunn av covid19?

Ja, dessverre. Jeg skulle til Tromsø og Vilnius nå i vår, så har jeg en Hellas-tur i slutten av mai som jeg regner med blir avlyst av åpenbare grunner. Jeg har også booket en USA tur i høst som jeg ikke vet hva som skjer med, men jeg regner egentlig med at den også bli avlyst. Jeg får ta det neste år, haha. Prøver bare å se på det som at ting har blitt utsatt et år 🙂

Hva er det beste tipset å gjøre i karantene?

Holde rutiner! Det er mitt aller beste tips. Så vil jeg anbefale å komme seg ut og gå tur. Det er veldig godt for både kropp og sjel.

Hvordan går det med IBS? Hvilke svar ga lavfodmap deg?

Det går greit. Jeg spiser ikke lavfodmap nå så magen er kaos, men det er jo mitt eget valg. Lavfodmap hjalp meg veldig med å finne ut hva jeg reagerer mest på. Nå synes jeg at det kostholdet er GRUSOMT kjedelig og for meg som elsker mat så er det ordentlig deprimerende å tenke på at jeg burde spise sånn resten av livet. Jeg ble riktignok mye bedre av å kutte ut noen varer som det gikk ganske fint å holde seg unna i hverdagen så det skal jeg skjerpe meg på igjen 🙂 Nå har det blitt mye bakst og kos som ikke akkurat er magevennlig, haha.

Hva liker du best å trene og hvorfor?

Jeg liker best å trene hardt og brutalt holdt jeg på å si. Jeg liker økter hvor det går i ett, men som ikke varer så alt for lenge. Typ bootcamps/sirkeltrening hvor man jobber nesten hele tiden med veldig korte pauser. Det synes jeg er gøy! Så foretrekker jeg å trene bein og rumpe, mest fordi der er jeg ganske naturlig sterk, mens jeg er veldig svak i overkroppen haha.

Kunne du truffet og blitt god venn med en følger?

Kanskje… Hvis det hadde skjedd naturlig at man møttes via noen og ble introdusert sånn så er det ikke noe problem. Jeg er litt skeptisk til å møte folk som følger meg fordi jeg blir sånn “hvorfor vil du møte meg egentlig, du kjenner meg jo ikke?”. Jeg glemmer litt at jeg deler så mye at man fort tenker at man kjenner meg, men så er det ganske mye mer til meg enn hva jeg deler også. Så ja og nei, haha.

Får du mye kritikk og/eller hat?

Nei, det vil jeg ikke si. I hvert fall ikke direkte til meg, og det setter jeg stor pris på! Jeg får jo konstruktiv kritikk eller kritiske spørsmål og det er 100% innafor. Da svarer jeg så godt jeg kan på det 🙂 Det hender jeg får helt uasklige melinger og kommentarer som “du er stygg”, “hvordan føles det å være en hval?”, ” du ser ut som et esel når du smiler” haha, men da må jeg bare le for det er så usaklig at det ikke kan tas seriøst 😂

Er det vanskelig å få venner i ny by?

Det kommer nok helt an på hva man gjør ut av det selv! Jeg tror ikke det nødvendigvis trenger å være så vanskelig hvis man tar initiativ og tør å invitere seg selv litt i starten. Hvis man flytter for å studere eller starte i ny jobb så får man jo litt gratis ved at man automatisk møter nye mennesker i en setting hvor det er naturlig å bli kjent 🙂

Når begynte du med sminke?

Jeg vet ikke helt.. Videregående kanskje? Jeg har egentlig aldri brukt sminke fast. Jeg sminker meg noen dager i uken, men går like mange dager uten sminke.

Hva er ditt favoritt-påskegodt?

Det må være den gule marsipanen med sjokoladetrekk og tuttifrutti-strø! De kommer i den gule posen.

Kan du lage en video hvor du vise hvordan du sminker dge og hva slags sminke du bruker?

Det har jeg faktik laget! Den ligger i arkivet, men jeg tror vi poster den snart 😀 Gøy at du vil ha det!

Er noen andre fra Love Island kjærester eller har funnet seg noen andre?

Det er bare Morten og meg fra vår sesong som fortsatt er sammen 🙂 Jeg tror noen har funnet kjærligheten andre steder. Dere får sjekke de ut på Instagram så får dere nok en oppdatering!

Hvor ofte fester dere vanligvis (når det ikke er corona)?

Jeg har aldri vært særlgi glad i å feste. Nei, det er løgn. Jeg synes det var gøy på videregående, men etter det ble jeg velig lei. Jeg hater byen, men synes det er veldig koselig med vin hjemme hos noen, bursdagsfester og slike ting. Jeg fester vel egentlig aldri, kanskje fire-fem ganger i året. Synes det er mye koseligere å samles en gjeng, drikke vin og skravle eller spille spill enn å feste. Morten er nok ute litt mer enn meg, men ikke så veldig mye han heller.

Har du tenkt til å bli veganer eller vegetarianer?

Jeg spiser ikke kjøtt, men spiser litt fisk. Tror ikke jeg kommer til å kutte ut fisk med det første og kommer nok ikke til å bli veganer heller. For glad i melkesjokolade og ost, hehe.

Hva gjør du en typisk sommerdag?

Uuh, herlig spørsmål! Gleder meg så mye til sommer ☀️ Alle mine dager er egentlig ganske forskjellige, det kommer an på hva som står på planen av jobb. Hvis jeg har 100% fri så ville jeg stått opp, drukket en kopp kaffe og spist frokost, gått i dusjen og smurt meg inn med solkrem, tatt på bikinien, pakket strandvesken og gått ut i solen. Jeg ville tatt båt ut til en holme helt uten andre mennesker, hatt med grill, deilig mat og masse kald drikke. Så ville jeg badet og solt meg frem til det ble kjøligere, da ville jeg skiftet til noe varmere, fyrt opp grillen og sittet ute til solen begynte å gå ned med litt vin i glasset og deilig mat. Gjerne sammen med kjæresten og gode venner!

Føler du det er ferie?

Absolutt ikke. Jeg føler det er en evig søndag. Jeg har et hat elsk forhold til søndager. Når resten av uken er hektisk elsker jeg at alt er stengt på søndag og at man ikke trenger å gjøre noe, men jeg får alltid litt panikk halvveis ut i dagen fordi jeg er rastløs og trenger å gjøre noe produktivt. Nå føler jeg at hver dag er som siste halvdel av søndagen… Jeg jobber jo forholdsvis vanlig, men får være veldig mye mindre kreativ og mister mye inspirasjon ved at dagene er veldig like og veldig kjedelige. Så nei, jeg føler ikke at det er ferie dessverre.

Bare takeaway pizza en hel måned eller bare tortellini-retten deres en hel måned?

Jeg hadde valgt tortellino-retten over takeaway pizza lett, men ikke i en hel måned. Det hadde blitt så lite variasjon. Pizzaen kan man i hevrt fall endre fyll på så det blir den!

Tenker du over hva du spiser eller tar du det som passer deg?

Både og. Når jeg planlegger middager prøver jeg å holde det normalt sunt fem av syv dager og så velger jeg to middager som er litt ekstra kos. Når det gjelder frokost, lunsj osv. så tenker jeg ikke noe særlig over det og spiser ganske normalt sunt. Godis spiser jeg alt for ofte (les: hver dag) så der burde jeg nok skjerpe meg litt.

Har dere møtt hele familien til hverandre?

Nesten. Vi har møtt all nærmeste familie, men jeg har store deler av familien min på Island så de har ikke Morten møtt enda.

Hva er det verste med å ha hund?

Det er 99% koselig og det er egentlig ikke noe som er særlig ille, men hvis jeg må velge en ting så er det nok at man kommer inn etter en hektisk dag eller en tugn treningsøkt, alt man vil er så spise noe og slappe av, kanskje ta en dusj, men så må man ut på tur med hunden haha. Som sagt, det er ikke noe særlig ille.

Hva savner du med livet før corona og karantene og hva er det første du vil gjøre når ting er tilbake som normalt?

Jeg savner alle hverdagslige ting. Jeg savner å gå rundt i byen, kikke i butikker, spise lunsj ute, dra på kino, dra på trening, ha jentekvelder, ta spraytan haha. Alle sånne helt vanlige ting. Jeg savner hverdagen min. Så savner jeg selvfølgelig å reise. Jeg skulle gjerne satt meg i bilen og tatt en tur til vennene mine i Oslo nå for eksempel.

6 kommentarer
    1. Hei☺️ Hvor er den transparente jakken du har på deg i videoen «Morten kjøper alt jeg vil ha» fra? 😍 Har leita meg ihjel etter den nå, etter å ha sett videoen deres🙈 Digger dere to😍

    2. Jeg må bare kommentere! Når du svarer på «Topp tre hendelsen som har gitt deg nyttige/viktige erfaringer?» og du sier «Haha, det er nok en del som kommer til å le litt av denne listen, men det er faktisk sånn det er.» så blir jeg så utrolig glad! Dette svaret sier så mye om deg som person og hvor flink du er til å ta med deg opplevelser og bygge videre på alt input du har fått fra disse!

      Det er så fantastisk å se at slike opplevelser som Love Island har vært med på å bygge din selvtillit og bygge positivt på din sårbarhet på det punktet hvor du lot Morten komme inn på deg og du valgte å åpne deg for han slik at dere ble kjent og så forelsket, det er bare så koselig!

      Dette ble en lang kommentar men det var bare skikkelig godt å se at du ikke ønsker å være foruten noe og at du alltid ser en stor lærling, positivt eller negativ, i opplevelser du har hatt 🙂 og jeg er super-enig! Det ser ut som du har vokst ekstremt mye på disse opplevelsene og jeg er skikkelig glad på dine vegne for alt du har oppnådd og alt du har i vente!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg