UKENS SPØRSMÅL

Reklame | annonselenker Nelly

BLAZER HER / T-SKJORTE HER / BUKSE HER / SKO HER

Skal dere møte Iselin og Omid når de kommer til Kristiansand?

Haha, det skal vi faktisk noe som er kanskje litt rart med tanke på at vi faktisk ikke kjenner hverandre 😂 Morten og Omid har faktisk snakket sammen på Instagram før Love Island og vi fikk et veldig godt inntrykk av de så de skal faktisk komme til oss på tacokveld. Jeg gleder meg jeg! Tror det blir skikkelig hyggelig og det blir nok interessant å sammenligne opplevelsene våre. Vi vurderer å spille inn en video med de også, en Q&A, hadde det vært interessant?

Hvordan går det med lavfodmap, har du funnet ut hva du reagerer på?

Det går bra! Jeg holder meg unna det som er verst for meg, men spiser egentlig ganske normalt ellers. Hvis jeg for eksempel drar ut og spiser en dag er jeg litt flinkere dagen etterpå med å unngå mer. Jeg holder meg som regel alltid unna løk, hvitløk, mango, blomkål, laktose og gluten så godt det går, men jeg spiser det også innimellom. Det aller verste for meg er faktisk blomkål og mango, da får jeg skikkelig vondt. Det meste av brød går overraskende bra, men jeg spiser det ikke så ofte, mens hvitløk og løk unngår jeg som regel alltid så godt det går. Laktose spiser jeg ikke med mindre det er sjokolade, haha.

Hvilke land har du vært i?

Sverige, Danmark, Island, Tyskland, Frankrike, Albania, Belgia (overnattet en natt og kjørte gjennom så usikker på om denne egentlig gjelder), England, Hellas, Italia, Kroatia, Litauen, Luxembourg, Polen, Spania, Indonesia, Sri Lanka, Thailand, Mexico, Tunisia og USA (overnattet og spise ute en kveld før jeg fløy videre sååå halvveis).

Det skal sies at før 2017 hadde jeg vært i Danmark, Sverige, Island, England, Spania og Tunisia. Så de siste årene har jeg virkelig fått reist mye og det har vært så spennende!

Hvor gammel er Trulte nå og hvordan går det med henne?

Hun er straks et halvt år gammel! Herregud som tiden flyr, vår lille bebbis begynner å ligne på en ordentlg hund. Det er så rart, jeg føler hun blir større for hver eneste dag som går. Tusen takk som spør, det går veldig bra med henne. Hun er så utrolig snill og flink! Akkurat nå har vi egentlig ingen store problemer. Valpekurset hjalp veldig med å tolke henne og å håndtere henne riktig. Det vi øver på nå er å være rolig når hun møter mennesker og å gå pent forbi. Vi er ikke helt der enda fordi hun er helt gal etter folk og elsker mennesker, men det har blitt mye bedre allerede så det er moro 😀

Hvis du skulle valgt en unaturlig hårfarge, hvilken ville du valgt?

Jeg har faktisk hatt rosa hår og synes det var veldig gøy. Tror jeg hadde det i to måneder. Hvis jeg skulle hatt en unaturlig farge nå så tror jeg kanskje jeg hadde gått for en iskald babyblå farge. Det hadde vært kult, men når det er sagt så tror jeg nok jeg holder meg til blondt hår.

Hvordan synes dere jeg kledde det rosa?

Kan du si fem negative og fem positive ting om Morten?

La oss starte med de verste, de negative…

🤨 Han er litt lat når det kommer til å gjøre ting, og jeg er helt motsatt som gjerne vil ha gjort ting med en eneste gang så da ender det ofte opp med at jeg maser.

🤨 Han har skikkelig road rage, kjefter og tuter, noe som gjør meg utrolig flau når jeg sitter på. Jeg kjefter selv, men jeg tuter ikke haha.

🤨 Han prøver noen ganger å lure seg unna morgenluftingen av Trulte og vekker meg for å få meg til å gå når det er hans tur, haha. Da blir jeg selvfølgelig dritsur og han må uansett gå selv. Jeg griper etter halmstrå allerede, det er ikke så mye gærent med han 😉

🤨 Han er en kaster når han er sur. Han får ut sinne med å kaste ting, typ en sokk eller en pute. Det er jo ikke farlig og han kaster det ikke akkurat på meg, men bare ut i rommet eller i en vegg for å få ut sinne, mens jeg kjefter og lager et helvete når jeg blir sur så jeg vet ikke hva som er verst.

🤨 Han er sykt dårlig på å rydde. I skrivende øyeblikk ligger det en stor kleshaug på andre siden av sengen fordi han kler av seg, legger det på sengen, tar på seg noe nytt, kler av seg, legger det på sengen.. Dere skjønner greia.

Så endelig over til de positive! Jeg hater å ramse opp negative ting ved andre fordi jeg har nok negative sider selv og det er jo bare bagateller som ikke spiller noen rolle. Vel, vel. Fem positive ting!

😍 Han er verdens beste hunde-pappa. Jeg elsker å se han sammen med Trulte, de er så fine og hjertet mitt smelter på noen får sekunder. Han leker med innlevelse og man ser at Trulte stråler av glede! Han kan også ha henne i armene sine som en baby mens de bare koser og Trulte lager søte koselyder. Det er så fantastisk!

😍 Han er utrolig støttende og motiverende når det kommer til jobben min. Han pusher meg til å ta sjanser, til å gjøre det enda bedre og til å utfordre meg selv hver eneste dag. Han tar alle bilder til blogg og Instagram uten å klage og stiller alltid opp hvis jeg trenger hjelp til noe.

😍 Han er verdens snilleste menneske. Han er så snill med meg og tar så utrolig godt vare på meg. Han får meg til å føle meg skikkelig elsket hver eneste dag, til og med når vi krangler så kan jeg ta meg selv i å tenke at “shit, jeg er heldig som har deg”.

😍 Han gjør de tingene han vet at jeg ikke liker å gjøre uten å lage en greie ut av det, noe jeg setter skikkelig stor pris på. Han kjører alltid bilen med mindre han virkelig ikke vil, og først da spør han om jeg kan kjøre. Jeg hater å kjøre bil og synes det er ganske skummelt, så han kjører seriøst tur/retur Oslo og alle småturer rundt her i Kristiansand uten å klage. Han renser sluket i dusjen, han tar flått på Trulte.

😍 Han er en veldig trygg person, og det mener jeg med all kjærlighet jeg har i meg. Jeg merket med en gang at han er en person man kan stole på og jeg følte meg skikkelig trygg i hans nærvær. Jeg har aldri vært redd for å være hundre prosent meg selv sammen med han. Han er den eneste i hele verden jeg har klart å være så trygg sammen med og den eneste jeg i det hele tatt har åpnet meg ordentlig for. Han er virkelig verdens beste!

Føler du deg godt kjent i Kristiansandsområdet?

Nei, egentlig ikke haha. Nå har jeg bodd her i snart et år, men jeg føler enda at det er en ganske ny by. Jeg kan nesten ingen gatenavn, det er så mange steder jeg ikke har vært, jeg har null kontroll på hvor de forskjellige stedene i Kristiansand ligger i forhold til hverandre. Jeg kan området der hvor jeg bor og er ganske kjent i Kvadraturen, men ellers er det veldig dårlig.

Hvordan er det å ha Alejandro Fuentes som personlig trener?

Han er superflink! Jeg har lært utrolig mye allerede og det er alltid morsomme treningsøkter. Han er også veldig flink til å tilpasse treningen spontant den dagen om en av oss ikke er helt i toppform (Mroten og jeg har duo timer som betyr at vi trener sammen med PT) så det blir alltid bra. Anbefales om du trenger PT i Kristiansand 🙂

Hvilken YouTube og hvilken blogg liker du best?

Jeg ser faktisk ikke på YouTube. Jeg henger enda litt etter der, gammel som jeg er hehe. Jeg ser liksom alltid på en serie eller så hører jeg på podcast hvis jeg gjør noe som å lage mat eller sminke meg. Hvis jeg sitter på bussen så leser jeg blogger, hører på pod eller sjekker Instagram. Jeg føler det er så tiltak å se på YouTube, da må jeg liksom sette meg ned og finne det frem, men det er jo noe jeg kan gjøre typ når jeg ellers ser på serie. Jeg kommer nok inn i det etter hvert. Jeg ser faktisk på det hvis det er noe jeg lurer på, typ en sminkelook eller hårfrisyre. Da er det genialt!

EDIT: Glemte å svare på hvilken blogg jeg liker best! Jeg er veldig glad i Kenza sin 🙂

Hvor gammel er Morten?

Morten er 27, han fyller 28 i november.

Hvordan ble du kjent med Maren?

Vi begynte vel å snakke litt på Instagram, svare på litt stories og sånt hvis ikke jeg tar helt feil. Så ble vi kjent da jeg flyttet hit. Jeg begynte på treningstimene hun hadde på det tidspunktet, så tok vi en lunsj her og der og ble bedre og bedre kjent. Det er så hyggelig, hun tok meg virkelig godt imot da jeg flyttet hit og jeg er utrolig glad for å ha blitt kjent med henne!

13 kommentarer
    1. Det bildet av dere er SÅ fint, dere er SÅ fine sammen atte hjelp! 😉 Det virker som dere har et fantastisk forhold! Det er ikke noe tvil liksom! Strerkt, respektfullt og ærlig! Vakkert! <3 Og søteste Trulte i tillegg da! Åhhh! Så nydelig og god hun er! Gøy at dere skal ha Omid og Iselin på besøk!!! Selvfølgelig vil vi ha en video av dere alle! 😀 Gledes! Ha en nydelig dag, fine deg! Klem! <3

    2. Du er utrolig inspirerende. Leser bloggen din hver dag!!

      Og for en sykt fin blazer, den så perfekt oversized ut! Er det lov å spørre hvilken strl du har i den? Tror jeg måtte hatt samme selv☺️

    3. Du kledde rosa hår veldig godt, så om det ikke er for mye slit ville jeg gått for det på sommeren feks. Men så er du også veldig fin som blond, så det er 50/50. Og så vil jeg bare få sagt hvor dyktig du er på jobben du gjør, virkelig. Det er alltid fint å titte innom her, og du virker som en veldig bra person. Og ikke minst så vakker at jeg innomellom får hakeslep. Morten er heldig.

    4. Så på snappen til Morten at han tipper, men ikke er grasrotgiver. Det burde han absolutt være! Det er blant annet mange norske dyreorganisasjoner som man kan velge som grasrotgiver. Støtt gatehunder i Bosnia-Fredrikstad blant annet

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg