UKENS SPØRSMÅL

Har dere lyst på barn?

Ikke for øyeblikket, nei.

Hvor i Kristiansand bor du?

Jeg bor på Tinnheia og trives veldig godt i området. Sentrumsnært og fint, men rolig.

Hvor gamle tror du følgerne dine er?

Jeg har oversikt over det på Instagram og Snapchat, samt en viss oversikt på blogg.

Kan du ha meetup?

Ja, hvis det passer seg sånn en gang så hadde det vært moro! Jeg hadde riktignok vært kjemperedd for at ingen hadde dukket opp så da må dere love å komme alle sammen 😉

Kan du legge ut flere bilder av du og venninner i stede for du og Morten?

Njæ, det er mye mer naturlig å dele Morten fordi han er en del av bloggen på en måte. Det er ikke alltid venninner har lyst til å være på en så offentlig blogg og det må man ta hensyn til. I ny og ne når det passer seg slik så kan jeg dele.

Har du en religion eller vokste du opp med en?

Nei, jeg er døpt og konfirmert i kirken, men vi var ikke særlig religiøse hjemme hos oss. Det var vel mer fordi det var “det vanlige”. Jeg er overhodet ikke religiøs.

Har du noen planlagte reiser i 2020?

Ja! Jeg skal til Manchester om noen uker, så blir det noen turer til Oslo som vanlig og så har Morten og jeg booket sommerferie til Hellas som jeg gleder meg ekstremt mye til. Det er første gang vi drar alene på en sydenferie. Nei, vi dro alene til Sri Lanka, men da bodde vi på en camp og var med folk typ hele tiden så det blir ikke det samme. Det blir en slags første sydenferie.

Synes du at du påvirker andre?

Om jeg synes det… Jeg tror det i alle fall, til en viss grad. Jeg vet ikke om jeg vil kalle det påvirke så mye som jeg vil kalle det å dele gode tips dere tar imot, haha, men det er vel fordi jeg synes det er rart å skulle påvirke andre. Ga det mening?

Skal dere være med på Love Island som besøkende i år?

Herregud, drømmen! Nå ser jeg for meg at Morten og jeg kommer inn med tips til finalistene eller noe sånt, haha. Det hadde vært så gøy, men dessverre så skal vi ikke det. Hvis ikke TV2 plutselig får med seg denne veldig gode idéen 😉

Lever begge foreldrene dine?

Ja, det gjør de.

Hvor mange hull har du i ørene?

Seks! Jeg tok tre nye for noen måneder siden.

Hvor lenge har du og Morten vært sammen nå?

Vi har vært sammen i et år og tre måneder.

Har du vært gjennom en depresjon noen gang? Tips til hva man kan gjøre for å få det bedre?

Det har jeg faktisk. Det er skikkelig ekkelt å tenke tilbake på fordi det var en veldig lite hyggelig tid. Det var like etter at jeg flyttet til Oslo, det var mye som foregikk inne i meg om man kan si det sånn, med følelser og ja.. Jeg sleit vel litt med å finne ut av livet og uten at jeg selv merket det så havnet jeg i en depresjon som varte ganske lenge. Jeg vil egentlig ikke snakke så mye om det fordi det er ganske vondt å tenke tilbake på den tiden, men det gikk over. Jeg vet ikke helt hva som skjedde, men jeg begynte å komme meg ut mer og begynte å jobbe sammen med noen kjempefine kollegaer og det hjalp meg masse! Det er vanskelig å komme med tips fordi når man er i en sånn situasjon er det ofte ganske mørkt og vanskelig å tenke på veien videre, men prøv å kom deg ut, ikke isoler deg, ta imot hjelp, snakk med noen, prøv å gjør endringer i livet som kan ha positiv innvirkning (jeg byttet jobb for eksempel).

Har du blitt kjent med noen i Kristiansand enda?

Det har jeg heldigvis blitt! Folk er kjempekoselige her.

Har det noen gang hendt at du har gått tom for penger på kontoen?

Åja jada, det har skjedd meg mange ganger haha. Heldigvis ikke de siste årene, jeg har blitt mye bedre på å håndtere økonomien min.

Har du noen gang vurdert å slå opp med kjæresten din?

Nei, det har jeg ikke.

Hvilket filter brukte du på bildene fra Bali?

De er redigert i Lightroom med presets fra Pilotmadeleine.

Ble Trulte psykisk skadet etter at hun ble angrepet av den andre hunden?

Det virker ikke sånn, heldigvis! Hun var veldig redd for å møte hunder de første dagene etterpå, men så dro vi og møtte verdens snilleste hund som vi kjenner godt og de lekte masse. Etter det har det gått veldig fint og nå koser hun seg ute og vil gjerne hilse på alt og alle.

Er du bifil?

Nei, det er jeg ikke.

Kan du og Morten reise på ferie til Island og ta med oss via YouTube?

JA! Vi planlegger en tur dit sommeren 2021 for da skal familien på pappa sin side ha slektstreff.

Hvordan har du det om dagen?

Jeg har det veldig fint faktisk, takk som spør! Jeg må innrømme at det å gå rett fra kjøkkenoppussing til valp har vært veldig krevende og slitsomt til tider, men nå begynner vi å komme ordentlig på plass og ting går veldig bra.

24 kommentarer
    1. Tror du du noengang kommer til å ta opp kontakten med din mor? Er jo veldig trist når det er hun som fikk deg til verden, og som har oppdratt deg at det skal være så vanskelig å tilgi da ..?<3

      1. Wow, respektløs kommentar. Jeg ba ingen om å sette meg til verden, men hvis du ser sånn på det så burde du kanskje forstå at det skal ganske dratiske ting til for å bryte kontakten. Så nei.

    2. Hei🙂 Du snakket om en spare app er om dagen, klarer ikke å huske hvilken, hva det dreams? Og er det 100% sikker å bruke🤔😀 god helg flotte du 🤗

    3. Jeg så akkurat Reisen til Love Island nå. Du og Morten burde jo virkelig fått være med å caste et par stk. til årets sesong! Enn at ingen har tenkt på det??? What?😳 Haha! Det syns jeg hadde vært på sin plass altså! Klem! ❤️

    4. Hvilken rettetang bruker du?
      Hvordan påvirker IBS deg psykisk?
      Tåler du kullsyre/Pepsi max når du har IBS?
      Serietips?

      1. ghd platinum+ white, elsker den <3
        Jeg ble skikkelig nedfor i starten da jeg begynte med lavfodmap fordi jeg følte at jeg ikke kunne spise noe jeg likte, men nå går dey som regel greit 🙂
        Jeg ble frarådet det, men jeg merker ingenting når jeg drikker det så da går det fint for min mage 😀
        Akkurat nå er jeg litt lost, men mellom oss på Sumo, Love Island selvfølgelig, The Good place, Godfather of Harlem og Peaky Blinders.

    5. Du er så fantastisk! Har selv ikke kontakt med min mor. Og svaret til kommentaren over: ” hvem som helst kan få et barn, ikke hvem som helst kan være en mamma”. Punktum finale. Jeg følger deg nettopp av disse grunner, samt å se hvor fint (ifølge blogg) du takler livet viser at jeg også kan det.

    6. Blir så irritert hver gang noen prøver å gi deg dårlig samvittighet ang moren din. Jeg går gjennom det samme, og har valgt å kutte henne helt ut. Det hun gjorde var utilgivelig, og det kan ikke være sånn at man skal være i evig takknemlighet til de som ga oss liv om de behandler deg eller noen du er glad i som dritt.

      Jeg står i valget mitt som du gjør, og er så heldig som har så mange gode mennesker i livet mitt. Ingen skal måtte være i livet ditt om vedkommende får deg til å føle deg dårlig. En er sjef over sitt eget liv.

      PS Andrea: jeg har full forståelse om du velger å ikke publisere denne kommentaren da du ikke vil ha mer oppmerksomhet rundt temaet. Jeg digger deg uansett <3

    7. Vet du hva Silje? Ja, du over her. Du har ingenting med det å gjøre, det du graver i her nå er rett og slett frekt. Jeg kjenner jeg blir så latterlig forbanna fordi jeg har det samme forholdet med min mor selv. Aldri kommer jeg til å tilgi henne for det hun har gjort i min barndom. Å jeg ser jo på din kommentar at du overhodet ikke er så reflektert. «Har gitt deg et liv», hva med å ha den tanken i bakhodet om at hvis du faktisk skal sette et liv til verden, så skal du også være en mamma. Du skal være ansvarlig og du skal stille opp. Å en mors kjærlighet er på lik linje som med alle andre, den skal fortjenes! IKKE forventes.

      «Det er jo moren din» og hva så? Hva i alle dager har det med saken å gjøre? Okei, så det er sånn at moren din bare kan behandle deg som dritt fordi at det er jo moren din? Du elsker henne jo uansett? Nei, for faen. Det fungerer ikke sånn.

      Bare litt sånn til ettertanke, fordi dette faktisk er et veldig tøft tema for dem som har opplevd å ha en mor som ikke er tilstede. Nå vet ikke jeg Andrea sitt tilfelle, og det har vi ingenting med å gjøre. Så beklager jeg at jeg ble litt kvass her. Det virker som du har et fint forhold til dine foreldre siden du kan komme med en slik uttalelse, og DET unner jeg deg. Du er heldig.

      Bare dropp de kommentarene, Andrea. Jeg som ser dette utenfra syns det er frekt. Å det du anser som for personlig for bloggen, det skal du holde for deg selv ♥️ Det er helt rett. Ha en nydelig kveld!

      1. Vanligvis liker jeg å bestille på egenhånd, typ hotell via booking og fly på momondo, men denne gangen brukte jeg Apollo fordi jeg bare vil ha en sykt chill tur hvor alt er ordnet av transport og alt! Vi skal til Zakynthos 🙂

    8. Hei! Hvor i Hellas vil du anbefale en sommerferie for to? En koselig sommerby med fine butikker, koselige gater, fine restauranter, fint hav, og et fint hotell å anbefale?

      1. Heisann! Jeg skal tilbake til Zakynthos nå, synes det er veldig fint der for eksempel 😀 Ios var også helt nydelig da jeg var der i 2013, men har fått inntrykk av at det har blitt en russe-fest øy så tror ikke jeg tør å anbefale det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg