UKENS SPØRSMÅL

Reklame | annonselenker Monki / Nelly

KJOLE MONKI HER / SKO HER

Har du og Morten begynt å planlegge bryllup?

Nei, absolutt ikke. Jeg skjønner at du spør med tanke på Mortens story i går, men jeg ble like overrasket som dere over det der haha.

Hvem inspirerer deg med bilder og redigering?

Angelica Blick, definitivt! Hun er så utrolig flink.

Hvordan kan man lage en treningsplan?

Du kan få hjelp av en personlig trener! De er ofte gode på å tilpasse en plan som passer akkurat for deg, så det vil jeg anbefale på det sterkeste.

Stemme KrF ved hvert valg eller aldri kunne stemme?

Aldri stemme. Det hadde vært helt feil å stemme på et parti som mener ting jeg er helt uenig i.

Hvorfor åpner du ikke kommentarer?

Fordi jeg orker ikke forholde meg til kommentarer akkurat nå. Jeg vet at 99% er fine, men jeg orker rett og slett ikke de negative som kan ligge der akkurat nå. Noen ganger trenger jeg bare en liten pause fra kommentarfeltet, men jeg går gjennom alt når jeg er klar for det!

Hvordan får man lesere til en blogg?

Skriv om morsomme ting, tips og triks er noe i hvert fall mine lesere (og jeg) er veldig glad i. Del en sterk og viktig mening. Skriv et kronikk-aktig innlegg som kan bli spredt. Skriv om ting du synes er bra, legg tid i det og spre ordet til venner og bekjente!

Kan du vise hvordan du setter opp den lille half-dotten din?

Det har jeg vist i en video her. Den er superenkel og jeg elsker den!

Noen tips til første året på videregående?

Vær med på sosiale ting, men ta skolearbeidet seriøst. Husk at det er disse karakterene du skal ta med deg ut når du skal søke studier, så de er viktige! Jeg møtte noen av mine beste venner i dag på videregående, så det er en kjempefin anledning til å møte nye folk og å være deg selv.

Hva gjør deg nedfor?

Stress, å ikke kunne spise det jeg vil, hvis jeg kjeder meg i mer enn en dag så blir jeg skikkelig nedfor, økonomi (hater økonomi), krangler med folk jeg er glad i, kommentarfelt på Facebook (folk er så grusomme) også har vi jo ting som gjør alle normale menneske nedfor som å lese om krig, dyremishandling, overgrep…

Når skal du til Trondheim?

Ingen planer om å dra dit med det første, men det er en nydelig by så kanskje neste år!

Hvilken sjokolade liker du best?

Vanlig Freia melkesjokolade og stratosdyr fra Nidar.

Hvis du bare unne hatt ett sminkeprodukt, hva hadde det vært?

Concealer.

Har dere lyst på barn sammen?

Nei, egentlig ikke.

Tror du at dere hadde en fordel på Love Island på grunn av bloggen?

Hvis vi tar antallet som hadde lastet ned appen og stemte vs. leserne på bloggen min så utgjorde ikke bloggleserne veldig mange prosent. Kanskje, kanskje ikke. Jeg tror helt ærlig vi vant fordi folk så at vår kjærlighet var ekte og at de heiet på oss som par, noe som er så koselig! De valgte jo rett haha, det var vel ingen andre som holdt i mer enn noen måneder 😉

Har du alltid hatt problemer med magen eller har det kommet nylig?

De siste to årene, så har det forverret seg det siste året.

Hvor i Kristiansand bor du?

Tinnheia.

Hva synes du om bommene?

Jeg synes jo det kan bli veldig mye på enkelte steder, men jeg er ikke plaget av det så helt ærlig bryr jeg meg veldig lite om akkurat de. De bompengene er liksom ikke så viktig for meg.

Hva er innenfor aldersforskjell i forhold? Kan jenta være eldst?

Jenta kan absolutt være eldst! Aldersforskjell er umulig å si noe om fordi det kommer så an på personene det gjelder. Noen er voksne for alderen, andre er unge for alderen. Så lenge man er lovlige spiller det egentlig ingen rolle.

Hva gjør deg glad?

Å få til ting, sol, høstfarger, å lese en bok på solsenga i syden, vårluft, alle dyr (særlig hunder), å bli fortalt at jeg har gjort en god jobb, å se kjæresten min, en digg treningsøkt, en lang tur i frisk luft, å snakke med en god venn, å kjøpe et nytt favorittplagg. Så mye!

 

18 kommentarer
    1. Har du lest bloggen til Treningsfrue? Hun fikk ganske brått problemer med magen. Virker ganske likt som hos deg.
      Klem! <3

    2. Hva skjer med bloggen ettersom det ser ut som du har mistet så mange lesere? Ble overrasket når du bar så langt nede på lista

      1. Skjer ingenting her 🙂 Jeg fortsetter å skrive om det jeg synes er gøy, så får folk lese om de vil! Jeg har tatt litt mentalt fri den siste uken og verken sjekket tall eller brydd meg, så det kan være forklaringen.

      1. Det er jo unødvendig, men frem til noen år siden var det ekstremt lite gode erstatninger for kjøtt. Nå kommer det mer og mer og for folk uten restriksjoner i dietten sin kan fint spise erstatninger for kjøtt i stede for kjøtt! Det tar nok litt tid å avvenne noe som er så vanlig for så mange, men med tiden tror jeg det blir mye mindre kjøttproduksjon og det synes jeg er bra 😀

        1. Hvorfor synes du det er unødvendig:-) Overproduksjon av kjøtt og ting generelt synes jeg også er unødvendig, men å beholde kjøttproduksjonen tror jeg er viktig. Ingen andre land har så strenge retningslinjer og restriksjoner som det Norge har, og dersom dette kuttes ut vil man begynne å importere – for etterspørselen er der. Hva skal man gjøre dersom kjøttproduksjonen stopper og importen stopper, hva skal vi leve av da? Norge har ikke klima til å dyrke frukt og grønt som andre land. Viktig å ta vare på landbruket og gårdsproduksjonen som vi har!

          Også dette med grisedokumentaren – hvorfor drar dere alle bønder under samme kam? Sier ikke at du gjør det, men mange av dere. Dere bloggere er jo veldig opptatt av at man ikke skal dra dere under samme kam! Alle bønder som følger regler og god dyrevelferd synes jo dette er forferdelig, og man har jo virkelig fått dratt frem det verste av det verste.

          Dette er ikke ment som hat, men bare interessant å vite hva du tenker 🙂 jeg selv er veldig åpen for mennesker som velger vegetar og kjøttkosthold, men som sagt synes jeg det også er viktig å ta vare på det vi har.

          1. Jeg har ikke nevnt den grisedokumentaren, så hvorfor du drar inn den forstår jeg ikke. Jeg er selv oppvokst på gård og vet at ikke alle bønder behandler dyrene sine dårlig. Vi brukte masse tid på dyrene våre og vi som barn fikk bli med i fjøset, stelle med de, kose med de og alle dyrene fikk navn. Det var veldig hyggelig, men nå var vi bare et lite småbruk da.

            Vi hadde faktisk både griser og kuer som ble sendt til slakteren. Jeg vet at det er en grunn til at jeg ikke fikk se på når slakterbilen kom for å hente kuene og grisene. Det er fordi foreldrene mine visste at det var grusomt. De så selv hvor redde dyrene ble. Jeg tenker at når mine foreldre som da var bønder ikke lot meg få se dyrene bli hentet fordi det kunne skade meg så sier det nok om prosessen for min del.

            Jeg sa heller ikke at det skal avskaffes, men jeg tror det blir mindre. Og med mindre produksjon så er det kanskje lettere for de små gårdene som faktisk behandler dyrene sine bra å fortsette produksjonen. Det er lettere å ha kontroller av gårdene for mattilsynet, noe som igjen fører til at dyrene får et bedre liv i løpet av den tiden de faktisk er tilstede på jorden. Så kan vi jobbe med å finne en bedre måte å avlive dyrene på som ikke er så brutal som i dag. Jeg tviler sterkt på at kjøttproduksjonen noen gang kommer til å avskaffes, men jeg håper inderlig at det blir mindre og mye bedre enn hva det er i dag.

            Jeg synes du dro litt mange konklusjoner ut av det korte svaret mitt her og omtrent la ord i munnen på meg som jeg ikke brukte. Antakeligvis fordi du bare regnet med at det var det jeg mente, så håper du har fått et klarer bilde av hvordan jeg personlig ser på den saken.

        1. Husk at venstre stemte FOR endring av abortloven. Vet ikke om det har noe å si for deg, eller hva du mener i abortspørsmålet, men for min del gjorde nettopp dét at jeg for første gang har stemt noe annet enn Venstre. Kvinneundertrykkende politiske valg skal ikke gå ubemerket hen hos meg! 🙂

          1. Helt ærlig, jeg har ikke peiling på hva jeg skal stemme på i dette kommunevalget så jeg har kun gått etter hva partiet tenker å gjøre for byen jeg bor i og hva som er de store spørsmålene i Kristiansand. Jeg er virkelig ikke inne i politikken her, så jeg har tatt absolutt alle valgomater rundt omkring på nett og får Venstre på alle så da blir det de denne gangen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg