UKENS SPØRSMÅL

Reklame | annonselenker LYKO og Ellos

GENSER HER – BUKSE HER

Hvilke podcaster hører du på?

Jeg hører på Måndagsvibe, Rebecca Stella og Vanessa, Konspirasjonspodden, Janka og Marte, Jan Thomas og Einar blir venner, Gi meg alle detaljene (selv om den ikke har gitt ut noe nytt siden desember…) og Tvillingterapi. Så har jeg Oppdatert, Forklart, Truls & Hellstrøm og Krimpodden som jeg hører på innomellom.

Hva er det første du skal gjøre når verden åpner igjen?

REISE!!!!! Jeg vil ikke gi en eneste klem (elsker at man ikke kan klemme fordi det er det verste jeg vet om, hater å klemme alle andre enn Morten), men sette meg på det første ledige flyet tilen storby eller et tropisk sted (alt etter hvilken årstid vi er i) og bare nyte.

Har du det bra for tiden?

Det går opp og ned, hhee. Jeg har det jo generelt ganske bra. Det er mer det at jeg har dager hvor jeg er så lei av situasjonen at jeg bare vil gråte og ligge i senga hele dagen. Jeg har hatt det ganske kjipt i noen uker, men det fikk en liten oppsving etter staycation og har holdt seg greit oppe siden. Nå kom jo sola og finværet også så jeg tror det skal gå bra jeg 🌸

Hva inspirerer deg i hverdagen?

Det kan være alt mulig rart! Sol og fint vær er kanskje nummer en. Jeg blir sykt inspirert med en gang sola er fremme og vil bare gå rundt og kose meg, kikke på folk, kjøpe blomster og takeaway kaffe og det gir meg jo inspirasjon igjen. I tillegg kan jeg nevne Instagram hvor jeg finner masse, masse inspirasjon og kanskje Tise.

To positive og to negative ting om denne dagen?

Positivt: det er sol og jeg har fått pakke i posten

Negativt: Jeg har skikkelig brystverk, altså puppene mine verker så sykt og det er fortsatt lockdown

Hvilke tre mennesker (levende eller døde) ville du hatt på middagsbesøk?

Gøy! Her trengte jeg ikke tenke lenge. Jeg ville invitert tre mennesker jeg er fascinert av og som jeg ser opp til. Det er Michelle Obama, Taylor Swift og Harry Styles. Okei, den siste er kanskje fordi jeg har hatt en liten (stor) kjendiscrush på han i evigheter. Kunne blitt interessant med Taylor og Harry på en sånn liten intim middag hehe.

Har du en favoritt-ferie/reise du har vært på?

Åh, det er vanskelig å velge altså… Men jeg må trekke frem den første Barcelona-turen Morten og jeg hadde sammen (og min første Barcelona-tur noen gang) hlsten 2018 var helt fantastisk fin. Det kan være at den ble ekstra bra fordi vi var nyforelska, haha, men den husker jeg som helt fantastisk. Begge forelsket seg helt i Barcelona. Vi vandret rundt i gatene i timesvis, spiste så mye god mat og hadde det helt fantastisk.

I tillegg må jeg nevne Balituren jeg var på sammen med en venninne i september 2019. Jeg må tilbake dit! For et deilig land og så mye god mat.. Som dere hører er mat veldig viktig for meg på reise 😅

Hvor ofte trener du?

Det varierer veldig. Jeg har ikke noe jeg må eller noe fast. Det eneste jeg gidder å gjøre nå er å løpe. Jeg har null interesse av hjemmetrening, dessverre. Det var gøy helt i starten av corona, men jeg ble ganske fort lei og klarer ikke få noe ut av det så da gjør jeg kun det som jeg synes er gøy for å holde meg litt i gang og da blir det løping. Jeg tipper jeg har et gjennomsnitt på 2,5 gang i uken, men det kan være alt fra 1-5 ganger per uke.

Topp tre favoritter i sminkebagen?

Uuh, vanskelig! BB creamen til Camilla Pihl er jeg veldig glad i. Den finner der her. Jeg er også veldig gladi. GLOW like me paletten til Makeup Mekka som dere finner her. Bruker også blushen som øyenskygge, sykt fin! Til slutt blir det et produkt som har vært en favoritt hos meg helt siden 2017. Det er Frøya liquid lipstick av Julie Abrahamsen som dere finner her.

Har du tips til hvor man kan kjøpe fine bikinier?

Jeg liker veldig godt å kjøpe bikinier på Shein! Synes de har så mye gøy og mye som er litt annerledes. Det blir toll og sånt da, men det er verdt det spør du meg. Det er egentlig det jeg kommer på nå, men kanskje jeg får noen flere steder å tipse om når sommeren nærmer seg og nettbutikkene får inn mer badetøy.

Hva er dine must have vegetarmat? Har nettopp begynt å spise mindre kjøtt, men har smakt noe som ikke er så godt og noe som er amazing.

Så gøy at du tester mer vegetar! Personlig synes jeg erstatningene har utviklet seg helt sykt mye bare de siste årene og blitt ekstremt mye bedre. Når det er sagt så er jeg veldig glad i å bruke bønner, kikerter og linser som erstaning for kjøtt i matretter, men om man er glad i kjøtt og vil ha noe lignende så kan jeg anbefale det aller mest fra Naturli og Hälsans Kök. Jeg synes de to merkene har skikkelig mye gode erstatninger. Noen favoritter for meg er filet, falafel, burger og vegetarboller fra Hälsans Kök og vegetarboller, pølser og nuggets fra Natruli.

Hvilke plager fikk du da du sluttet på p-piller? Fikk du kviser? Hva var fordelen med å slutte?

Da jeg sluttet var det fordi jeg ikke likte hva p-pillene gjorde med meg og min psyke. Jeg fikk til slutt nok og bestemte meg for å slutte. Da jeg sluttet gikk det noen måneder før kroppen stabilisterte seg og i løpet av den tiden var det humørsvingninger, verkende bryster og egentlig det meste man kan tenke seg, men jeg fikk ikke kviser nei og når kroppen liksom “slapp” så ble det helt fantastisk! For meg er det mye, mye, mye bedre uten. Her er det viktig å presisere at dette er min personlige erfaring og jeg vil ikke anbefale noe som helst videre. Dette er noe du må kjenne på selv og eventuelt ta en samtale med noen som har peiling. Uansett, for meg var det som om et mørkt teppe bare lettet og humør og psyke fikk en skikkelig oppsving. Jeg fikk veldig mye mer energi, mye mindre humørsvigninger, mye gladere generelt, mye mindre depressive tanker… Det negative for min del er at jeg får ganske mye plager rundt eggløsning og de kjenner jeg jo veldig på nå vs da jeg gikk på prevensjon, men for meg er det verdt det. Jeg vil heller ha de fysiske plagene rundt eggløsning enn de psykiske p-pillene ga meg.

7 kommentarer
    1. Haha, er såååå enig det med reiser vs klemmer! Hater at man må klemme hele, fuckings tiden. Hadde valgt reiser foran klemmer 20 av 10 ganger!😉

      1. Jeg fikk det samme problemet litt, men så gikk det over. Tror jeg var inne på feil land ellernoe, husker ikke hvordan jeg fikset det! Men prøv å se om du kan bytte land noe sted <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg