UKENS SPØRSMÅL

Reklame | annonselenke Nelly

genser her / bukse Wrangler

Hvordan bunad har du og har du en tilknytning til den eller synes du bare den var fin?

Jeg har Vestfoldbunad og elsker den ❤️ Jeg var så utrolig heldig at jeg fikk bunad til konfirmasjonen min. Jeg fikk velge mellom tre bunader jeg hadde tilknytning til, noe jeg synes var helt fint fordi det var det jeg ville ha. Det stod mellom Islandsk folkedrakt, Romeriksbunad og Vestfoldbunad. Det ble sistnevnte fordi jeg følte det  var mest meg, er oppvokst i Larvik.

Tips til hvor man kan kjøpe fine vaser som ikke er alt for dyre?

Jeg er veldig glad i å kjøpe interiør på H&M Home, Jotex, Ellos og Homeroom! Masse fint, også vaser, til rimelig pris.

Hvordan jobber du med vaginismen nå og hva fungerer best for deg?

Nå går det veldig bra av seg selv faktisk. Jeg kan merke litt i ny og ne, men ikke lenger i det daglige slik det var en periode for noen måneder siden. Det som funket for meg var å gå til osteopat. Kan varmt anbefale Charlotte Kristiansen på Helsefabrikken på Røa (obs, hatt samarbeid med Helsefabrikken tidligere, men gått dit både før og etter). Hun hjalp meg så utrolig mye med behandlingen sin og med å lære meg om vaginiske/vestibulitt og hvorfor jeg følte som jeg gjorde osv. Jeg fikk behandling, øvelser jeg kunne gjøre selv og råd tilpasset meg.

Topp tre sminkeprodukter?

Det varier litt fordi jeg skifter ofte ut, men akkurat nå er det Glow primer/liquid highlighter fra Camilla Pihl, Glow like me face palett fra Makeup Mekka og BB cream fra Camilla Pihl (jeg har shade 2, men må egentlig gå ned til 1 fordi huden min har blitt sykt blek).

Har du og Morten venner og familie som bor i Oslo?

Vi har venner her begge to, men hovedsakelig er familien på sørlandet. Jeg har hele min nærmeste vennekrets her, liksom “gjengen” min fra Larvik og flere andre gode venner så for meg var det en av grunnene til at jeg ønsket å flytte tilbake. Jeg savnet skikkelig å ha de i nærheten.

Ser du for deg et frieri i løpet av 2021?

Eh, yes please 💍💍💍💍 Klar når som helst jeg, haha, men Morten skal få fri når og hvis han føler det er riktig for han. Tror han vil gjøre det litt overraskende, men det blir vanskelig når jeg snakker om det hele tiden wopsi.

Hva liker du minst og mest med jobben din?

Det jeg liker minst er at det noen ganger føles som at jeg må please “alle”. Jeg føler noen ganger at jeg ikke har rett til min egen mening hvis dere skjønner hva jeg mener. Noen blir liksom fornærmet uansett hva jeg sier, uansett hvor liten betydning det jeg sier har. Typ “jeg liker ikke eple”… Hvordan kan du si at du ikke liker epler? Hva med alle oss som elsker epler? Nå satt jeg det veldig på spissen her, men det er faktisk ikke langt unna. Så det er nok det jeg liker minst, man kan bli litt sliten av å skulle forklare hvert eneste valg man tar i livet når det gjelder alt fra hva man har på seg til hvor man bor.

Det jeg liker best er at jeg synes det er skikkelig morsomt! Jeg elsker det jobben gir meg i form av frihet, at jeg får utløp for kreativitet, at jeg lærer masse hele tiden og utvikler meg. Det er veldig kult å ha mitt eget AS liksom!

Hva heter fargen på soverommet?

Den heter Deco Pink og er fra Jotun. Jeg linker den til dere jeg, her.

Hva står på ønskelisten din akkurat nå?

Nå har jeg fått oppussing på hjernen igjen. Lurer på om jeg kan bo et sted i mer enn et åar måneder uten å få lyst til å pusse opp noe. Morten og jeg har snakket litt om å lage åpen løsning mellom kjøkkenet og stuen. Før vi kjøpte ble vi enige om at vi skulle pusse opp kjøkkenet etter en stund, men etter å ha bodd her en stund frister det veldig å åpne opp mellom stue og kjøkken når vi først skal gjøre noe så stort. Det blir ikke før om tidligst et år fordi jeg skal nyte å bo et sted uten noen store oppussingsprosjekter for en gangs skyld, men det står egentlig øverst på ønskelisten altså. Rive veggen, lage et helt nytt kjøkken og legge nytt gulv så det blir likt + sette inn en kakkelovn i stede for den ovnen vi har.

Hvordan vil du beskrive personligheten til Trulte?

For et morsomt spørsmål, elsker det! Trulte har så mye personlighet. Hun er generelt veldig glad og leken, men hun er også sykt følsom. Hun kan bli så lei seg og så fornærmet, haha. Det er kjempemorsomt! Hun har sykt mye kjærlighet i seg og elsker mennesker. Supersosial.

Har du tips til å ikke bli nervøs for å presentere ting foran mange mennesker?

Åååå, nei det er det verste jeg vet i hele verden. Jeg pleide å få blackout hvis jeg skulle ha fremføring på skolen. Jeg kan ikke huske en eneste fremføring jeg har hatt noen gang, sånn for hele klassen. Eksamen og sånt gikk veldig fint foran bare lærer/sensor. Så dessverre.. Her har jeg ingen tips, men tar gjerne imot tips til fremtiden!

Pleier du å krølle håret eller har du krøller naturlig?

Jeg pleier ofte å sove med fletter så jeg får bølger i håret. Har litt fall om jeg ikke føner håret, men ikke noe særlig. I ny og ne krøller jeg håret med en ganske tynn wand.

Kommer vi til å se deg på tv-skjermen i 2021?

Yesss, kommer på tv-skjermen på torsdag jeg! Tror det er torsdag. Morten og jeg er med på TV2 hjelper deg hihi, men ikke noe mer enn det. Hva ville dere helst sett meg i hvis jeg skulle vært med på noe program?

Hvor finner du inspirasjon til middagsoppskrifter?

Googler mye og titter stadig innom Linda Stuhaug, Vegetarbloggen og Godt.no 🌟

8 kommentarer
    1. Fine deg! Ah, forstår sååå godt det med å føle på at noen alltid føler seg “tråkket” på med en gang noen mener noe annet en noen. Altså… det er jo helt normalt å ha forskjellige meninger, man trenger bare forståelse og respekt for hverandre. Er det så jækla vanskelig liksom??? Tydeligvis… Usj! Kjenner meg så igjen med oppussing. Da jeg bodde i mitt første hus, pusset vi opp alle rom 2 ganger + byttet ut kjøkken, gulv ++ haha! Har roet meg ned nå da 😉 Og ja, jeg og haaatet fremføringer! Skalv i stemmen, skyhøy puls++. Helt jævlig! <3

      1. Det er nettopp det! Virker som mange har glemt litt at det er lov å ha forskjellige meninger og at man ikke alltid MÅ presse gjennom sitt synsypunkt som det rette. Det ser man jo bare ved å ta en titt i diverse kommentarfelt på norske nettaviser. Mye sinne der ute!

        Oi, så gøy!! Men haha ja, man blir jo boende i et oppussingsobjekt 😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg