UKENS SPØRSMÅL

Reklame | annonselenker Lyko, Nelly, Homeroom, Jotex

sofa her / stol her / teppe her / bukse her 

Hvordan får du så mye volum i håret?

Jeg pleier å la det lufttørke i stede for å føne det og føler det gir meg mer volum, men det viktigste er Joico Body Shake. Altså den er så god. Den gir så mye mer volum og tekstur så det ser ut som jeg har mye mer hår, særlig i tutten jeg lager på toppen av hodet hehe. Dere finner den her.

Trives du i Oslo?

Ja, veldig! Jeg synes det er så deilig å gå rundt i gatene, se på de fine bygningene, at det alltid skjer noe rundt meg og ikke minst at jeg har så mange nære venner rundt meg selv om man ikke kan møtes som vanlig akkurat nå. Det er også digg at man på en måte har alt i Oslo. Du har byen og bylivet, men så er det bare en kort kjøretur eller tbanetur til skog og mark.

Du har snakket om at du vil spare penger i januar og lever på budjsett, hva gjør du for å spare penger?

Ja, jeg har mye jeg vil spare til og synes det er veldig morsomt med sparing nå faktisk 😀 Vi har fått oss matkort så begge fører over en fast sum til det i måneden som vi skal klare oss på. Dette er den første ordentlige måneden med dette så jeg er veldig spent på hvor mye vi har igjen på kortet i slutten av måneden, eventuelt hvor tidlig det går tomt haha. Så har jeg gitt meg selv et slags shoppestopp. Jeg kan kjøpe brukt om det er noe jeg trenger eller virkelig vil ha, men helst ikke. Jeg kunne ikke sette et totalt shoppestopp fordi jeg vet jeg ikke hadde klarte det 😅 Må begynne i det små og være realistisk. Vi har også lagd en mye billigere middagsmeny enn tidligere og går ut ifra hva vi faktisk har stående i skap og kjøleskap enn å tenke hva vi vil spise hver dag gjennom uken. Bare de to tingene sparer jeg masse på. Det er fort der pengene mine går. Så skal jeg i slutten av hver måned gå gjennom og se hva jeg har brukt penger på og da finne ut hva jeg kan kutte eller droppe.

Har du hatt kjærlighetssorg noen gang?

Ja, jeg var veldig forelska i en som ikke var forelska i meg 💔 Det er faktisk grusomt.

Hvordan går det med Trulte?

Det går veldig fint med Trulte, takk som spør! Hun koser seg med turer, powernaps, leking med Tussi og nabohundene her. Det er så koselig at det er så godt hundemiljø her og så mange hunder som vil hilse og leke. Det er stor kontrast til der vi bodde før hvor det egentlig var forbud mot hunder…. Så hun trives altså. Enda litt skummelt når det skjer veldig mye rundt i form av særlig busser (hun liker ikke busser som kjører forbi i stor fart), barnevogner, sykler, joggere, biler, folk og alt på en gang, men det er jo en tilvenningssak. Hun er vandt til å bo ganske øde.

Har du noen tips til å spare penger?

Jeg er overhodet ikke en ekspert, men her er det jeg gjør Gå gjennom bankutskriften din for forrige måned og se hva du faktisk bruker penger på. Jeg fikk sjokk da jeg gjorde det i slutten av fjoråret haha. Trodde ikke jeg shoppa, men det gjorde jeg. Og de mange turene på matbutikken… Det renner penger ut av kontoen! Så kan du gå gjennom alle abonnementene dine, sjekke om du trenger fire streamingabonnement eller om du klarer deg med to? Du kan også sjekke om du kan få bedre tilbud på strøm, mobilabonnement og bedre rente på banklånet ditt. Der er det pemnger å spare hver måned! Shoppestopp er jo gull hvis du pleier å handle en del, eventuelt min variant av shoppestopp. Funker det også! Når du har fått oversikt setter du opp et budsjett, sett av penger til alt du må så ser du hva du har igjen etter det og da kan du sette av visse summer til ting som å spise ute, dra på kino, klær osv.

Hva tenker du om influensere som reiser til utlandet midt i en pandemi?

Jeg er dritsjalu, som sikkert de fleste andre er. Jeg vil også til sol og varme, men når Regjeringen, fhi og “alle” andre ber oss være hjemme for å forhindre smitte og spare liv så velger jeg å høre på det.

Har du og Morten hatt pause i forholdet?

Nei, selv om vi ikke deler hverandre på story på to dager så har vi ikke nødvendigvis pause 😅 Når det er sagt, hvis vi hadde hatt pause så hadde jeg nok holdt det for meg selv om det var ganske ferskt, kanskje uansett og ikke svart “ja” på meldinger og kommentarer. Selv om vi lever et ganske offentlig liv og deler mye vas så er forholdet vårt privat og vi liker å holde det mest private for oss selv.

Hvorfor selger dere bilen?

Vi trenger den ikke i Oslo. Så kan vi heller leie om vi skal på hyttetur eller til Sørlandet for eksempel. Dyrt å ha stående for noen få turer i året.

Hvilken bydel i Oslo ligger leiligheten i og har du tips til områder til en som vil kjøpe i Oslo?

Vår ligger i bydel Sagene. Det varierer veldig hva man liker og hvilke områder man trives i da, men jeg er veldig glad i området rundt St. Hanshaugen fordi det er så sentralt, men samtidig rolig og fint. Det er kanskje mitt favoritt-område i Oslo akkurat nå. Frogner er også veldig fint, men svindyrt hehe.

Hvem lager mest mat hjemme hos dere?

Det er meg. Jeg synes det er litt morsommere enn Morten og han er litt hjelpesløs på kjøkkenet 😂 Hvis han skal lage noe nytt så er det alltid “hjelp” haha. Han lager mye bananpannekaker til lunsj og frokost da, men middag lager jeg mest.

Hva har du på deg når du løper ute nå?

Ullundertøy, på de kaldeste dagene har jeg også typ ullvang genser, treningstights eller skibukse og en tynn vindtett jakke. Så har jeg selvfølgelig ullsokker, pannebånd og hansker! Det funker ganske bra, blir fort varm når man løper.

Har du vurdert å lansere noe eget slik som mange influensere gjør?

Hm.. Det hadde selvfølgelig vært veldig morsomt, men jeg aner ikke hvordan jeg skulle gått frem. Hvis jeg skulle lagd noe så ville jeg lagd klær fordi det er det jeg liker best og synes er morsomt, men jeg aner ikke hvordan det skulle gått til haha.

 

10 kommentarer
    1. Pause i et forhold er bare det dummeste jeg hører om! Nei vi har pause for å se hvor forholdet vårt er.
      Er forholdet så dårlig så gå heller ifra hverandre, for det er alltid 1 av partene som sitter å venter på at den andre skal finne ut av hva den vil! Snakker av erfaring!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg