UKENS HANDEL & MIDDAGSMENY

God morgen, fineste dere! Jeg er skikkelig i helgemodus og for meg er det helt fjernt at det faktisk er tirsdag i dag. Det kan ha en sammenheng med at vi hadde et vennepar på besøk i går, noe som innebar spill, vin og deilig snacks. Da kommer helgefølelsen ganske så raskt altså, og derfor er det nesten rart å skulle dele ukens handel nå.

Morten og jeg handlet i går. Vi har oppdaget en Coop Mega like ved oss som er ganske bra! Handelen ble lagt til den i går og den ble gaaaanske så dyr… Den havnet på rundt 1900,- og jeg fikk faktisk sjokk da jeg så sluttsummen. Jeg velger å tro at snacksen dro opp summen ganske kraftig, hvis ikke blir det tilbake til Obs neste gang, haha.

Her har vi hoveddelen av ukens handel! Jeg kan dele middagsmenyen for uken med dere. Vi har satt opp seks av syv dager. Det er alltid en dag vi endrer på uansett så vi tenkte det var griet å holde en dag åpen.

Vegetarpai med brokkoli og fetaost

Laksefilet med ovnsbakte grønnsaker

Pytt i panne (tar alt jeg har av grønnsaker, steker de godt og krydrer med salt, pepper, paprikepulver og chiliflak. Serverer med en god teskje creme Fraiche)

Pastasalat med “kylling” (koker glutenfri pasta og setter den til nedkjøling og steker kyllingerstatning. Skjærer opp ønskede grønnsaker. Jeg liker agurk, cherrytomater, spinat og mais. Rører et halvt beger creme fraiche og en spiseskje med pesto inn i pastaen, tilsetter kyllingen og grønnsakene + pinjekjerner og fetaost)

 Enchilladas (steker kyllingerstatning og tilsetter enchiladas-krydder. Tilsetter bønner, mais og haklkede tomater + litt vann. Lar det koke lett opp før jeg fordeler blandingen i tortillalefser, har i fetaost, lukker lefsene, strør ost over og steker i ovnen. Serverer med cheddardip, guagamole, salsasaus og rømme).

Grønnsakswok med fullkornsnudler. Koker nudlene og setter de til side. Steker alt jeg ønsker av grønnsaker, for eksempel squash, minimais og gulrot i litt olje før jeg tilsetter nudlene og steker alt godt. Har kanskje i soyasaus eller sutsør saus)

Nam, nam!

Morten kjøpte disse til å lage litt lunsjretter. De er kjempegode! Kan brukes til å lage lompepizza, enchilladas, taco og quesedilla for å nevne noe. Sistnevnte er min favoritt.

Enda et av Morten sine påfunn. Denne så veldig spennende ut så jeg tror jeg må snike til meg en smak!

Ja, Morten har rett og slett styrt handelen i dag haha. Disse er også tenkt til lunsj, enten som pitapizza eller fylt med masse deilig mat.

Halloumi har jeg alltid begynt å ha i kjøleskapet. Supergodt i salat eller som burger!

Dette liker jeg alltid å ha i kjøleskapet.

Det ble rett og slett et gigantisk beger med gresk Yogurt. Jeg kjøpte denne så kom jeg på at jeg pleier jo å kjøpe laktosefri, hehe. Det var jo litt dumt, men jeg overlever 🙂

Sååå godt i wok!

Dette har jeg ikke spist på kjempelenge, men det er sykt godt!

Snacks til gårsdagens spillkveld. Vi serverte ost og kjeks, potetgull og dip og sjokolade.

 Dere må smake sjokoladen med mange & pasjonsfrukt om dere ikke har gjort det allerede. Kjempegodt!

Så ble det påfyll av disse to.

En god ukeshandel med andre ord 😀 Og en enkel, rask og god middagsmeny. Perfekt!

8 kommentarer
    1. Coop Mega er i samme prisklasse som Meny, så selvom dere tok med litt ekstra snadder – så er alt dyrere enn Kiwi, Rema 1000 eller Extra.

      OBS er også dyrere enn de tre jeg nevnte over, kun tilbudsvarene som er billigere der.

      Et lite tips, selvom Mega og Meny er himmelen for foodies så blir det dyrt sammenlagt dessverre😰

    2. Coop mega er en av de dyreste butikkene😂🙈 så hadde gått tilbake til den andre, evnt kiwi og rema som er de billigste😊 ja, jeg er «prisnerd»😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg