UKENS HANDEL + MIDDAGSMENY

Hei, fineste dere! Håper dere hadde en fint start på uken i går ☺️ Her kommer ukens handel. Denne uken ble den ganske liten, i hvert fall i forhold til hvordan ukeshandel hos meg kan se ut haha. Vi hadde en ganske stor forrige uke så da ble denne naturligvis litt mindre.

Ukens middager er som følger:

Pytt i panne med alt av grønnsaker vi har liggende i kjøleskapet som må brukes opp, serveres med litt mager kesam.

Wok med grønnsaker og fullkornsnudler. Viktig å presisere her, må ikke få på meg at jeg deler livsfarlige middager 😉 Hehe for dere som ikke skjønner den så kan dere sjekke forrige ukes handel og kommentarfeltet der. Her hiver jeg også i litt diverse grønnsaker, babymais, paprika, brokkoli og det jeg føler for der og da. Så har jeg i kokte fullkornsnudler og litt soyasaus. Deilig! Ja, denne skulle vi ha forrige uke, men det ble ikke noe av så tar den denne uken.

Indisk blomkålgryte. Denne fant jeg i kokeboken til Emilie Nereng og gleder meg skikkelig til å teste! Har ikke noen oppskrift å dele her for den finner dere i boken eller kanskje på Emilie sin Instagram.

Pasta med vegetarboller og tomatsaus. Dette spiste vi i går, herregud så godt det var. Kokte pastaskruer. Stekte vegetarbollene, hadde i to bokser hakkede tomater, hakket gulrot, oregano, salt, pepper og litt chiliflak. Så hadde jeg i masse deilig parmesan på slutten og som topping. Helt nydelig!

Tortellini med spinatsaus. Nam, nam! Enda en middag vi skulle ha forrige uke, men som ble utsatt til denne uken. Dette er en av mine favorittretter. Dere finner oppskrift og fremgangsmåte i denne videoen.

Så blir dte naturligvis god gammeldags taco på fredagskvelden.

De beste vegetarbollene jeg vet om! Jeg synes de blir aller best når de stekes i ovnen.

Kokosmelk til den indiske blomkålgryten.

Mmmm, naan brød altså! Dette er også til den indiske gryten.

Helt hekta på kikerter i middager, til lunsj og som snack.

Denne kjøper jeg vel nesten hver eneste uke. Dritgod i salat, på pizza og ikke minst i taco.

Sååå godt som snack eller topping på smoothie bowl.

Mmm, bruker den alene eller i smoothies.

Dette er også noe jeg alltid har i kjøleskapet. Veldig godt i havregrøt.

Ja, blir jo blomkålgryte. Spennende!

Til woken og digg å ha i lunsj bowls.

Det er lenge siden jeg har kjøpt banan, men jeg har plutselig fått lyst på det igjen!

Påfyll av tacomix.

Så ble det litt deilig drikke til kjøleskapet.

Vi handlet på Meny og handelen kom på ca 700,-

6 kommentarer
    1. Meiner du virkelig at alle skal bli vegterianerer? Du må faktisk respektere at andre folk spiser kjøtt, slik folk respekterer at du ikke spiser kjøtt. Folk er forskjellige!
      Det er mange som ser opp til deg, og måten du reagerte på igår når du så den sauen på Obs blir litt feil, tenk på unge følgerere så du har så spiser kjøtt og som kanskje blir påvirket at det og slutter og spise kjøtt. Tenk deg om to ganger neste gong du legger ut noe sånt. Folk spiser det dei vil,om det er kjøtt eller ikkje!

      1. Altså når har jeg noen gang sagt at alle skal bli det? Samboeren min spiser jo kjøtt 😅 Du er helt ute å kjøre her nå altså.. Og det var åpenbart en TULL, 99% skjønte det. Du er tydeligvis ikke en av de, men da får du det inn med teskje her: DET VAR EN TULL. Og hvis noen ikke ender opp med å spise fårikal av sen snappen, så er jo det fantastisk flott 😀 Sånn, håper du får en fin dag videre!

    2. Har ingenting med dette å gjøre men egentlig for en god stund siden anbefalte du noe fra clas olshon(?) for å henge opp bilder ol. for ikke å få hull i veggene, letet men finner det ikke. Hva heter det?😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg