UKENS HANDEL + MIDDAGSMENY

God morgen fineste dere! Jeg skal straks avgårde på kontoret, men først vil jeg dele ukens handel med dere.

Nå er de på tide med nok en ukens handel! Vi har ikke handlet det store de siste ukene, men nå var det på tide med en god storhandel igjen. Denne uken skal vi også lage deilige middager, men vi har kun satt opp fem.

Middagene er som følger: vegetarburger i pita med søtpotetfries, wok med nudler og grønnsaker, bakt søtpotet med krydrede kikerter (ny favoritt), vegetarpai med feta og brokkoli og til slutt tortellini med spinatsaus.

Jeg kjøpte tre Skyr (det var tre for to) som jeg tenkte å ta med på kontoret i dag så jeg har litt enkel mat stående. Dette er favorittsmaken min sammen med blåbær.

Jeg har blitt totalt hektet på havregrøten til Emilie Nereng med chiafrø, toppet med varme bær, gresk yoghurt og honning. Så da måtte jeg rett og slett kjøpe mer chiafrø!

Kikerter er noe jeg skal begynne å ha stående i skapet, et lite lager rett og slett. Jeg har blitt så glad i dette. Det er supergodt i omtrent alt. Salat, taco, pitabrød, som topping på bakt potet.

Denne er supergod!

Påfyll 😊

Har klart å tømme en slik også etter at jeg begynte med den havregrøten så da var det bare å få kjøpt en ny.

Meny hadde tilbud på rundtstykker fra Hatting og disse er supergode så vi måtte bare kjøpe 😀

En favoritt.

Jeg gidder rett og slett ikke lage selv, haha. Denne er jo så god!

Okei, denne er sykt god sammen med søtpotetfries.

Er det flere enn meg som har perioder med pålegg? Nå spiser jeg nesten bare denne!

Fetaost til paien. Den var på tilbud, yei!

Bruker denne på grøten, i smoothie og som base med granola og frukt.

Jeg har tenkt til å lage scones. Denne oppskriften er enkel og god.

Så skulle Morten ha disse. Ikke prøvd, men jeg er så skeptisk til sånt. Er veldig glad i den fra YT da.

Vi handlet på Meny og det var verken kuponger eller pant denne gangen så handelen kom på rett over 1000 kroner.

13 kommentarer
    1. Kikerter er sååå godt! Elsker konsistensen! Og jalapeño osten er sjukt god! Jeg digger også den med pesto smak! Mmm! Ha en fin dag, skjønne! <3

    2. Chlimajones, søtpotetfries, tortelini, nudler og saus er livsfarlige greier å ha i seg med tanke på sunt kosthold, vekst osv.
      Helt feil at du “trener” og samtidig spiser sånn mat.
      Men det er ditt liv.

      1. Herregud, nå må du slappe helt av. For det første så er det overhodet ikke “livsfarlig” å ha et par kosemiddager i uken så lenge resten av uken er sunn.Har du hørt om helgekos? For det andre er wok med fullkornsnudler absolutt et normalt måltid, og ikke livsfarlig som du påstår. Bare for å undebrygge det gjorde jeg et raskt Googlesøk og der dukker det opp en test fra Dagbladet hvor ernæringsfysiologen sier følgende “Fullkornsnudler er basert på fullkornshvetemel, og er et næringsrikt valg. Ikke bare er det en god kilde til protein og fiber, men fullkorn er også en god kilde til jern og B-vitaminer. Spiser du fullkornsnudler til kjøtt eller fisk med grønnsaker, så er dette et balansert og sunt måltid. Bedre kan det nesten ikke bli.”.

        Sånn, da var det greit.

        For det andre: Hvorfor “trene”? Mener du at min trening ikke er bra nok til å gå som trening eller hva mener du egentlig her? 😅

        For det tredje: uansett hva man spiser er det ALLTID bra og ALDRI feil å være i aktivitet. Aldri.

        Så hvis du virkelig er en personlig trener så tenker jeg HJELP. Håper virkelig ikke du har kunder fordi her er det mye som skurrer.

        Og til slutt: ja, det er mitt liv så hvorfor bryr du deg?☺️

      2. Helt krise at du er personlig trener, med de holdningene der! Nøkkelen til et sunt liv er variasjon og måtehold, ikke fanatisk kostholdsfiksering og kritikk.

      3. Oh, Looord! For noen påstander da gitt! Livsfarlig mat… Og anbefaler ikke å trene om man ikke spiser perfekt… Sjokkert jeg! Det MÅ ikke være alt eller ingenting! Hørt om balanse?

      4. Emmm?😅😅😅😅 Folk kan da spise hva de vill ? Uten å dø . Trene er bra uansett …. ! Jeg kurer veldig på hva du mener er rett ??!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg