UKENS HANDEL + MIDDAGSMENY

God morgen, fineste dere! Jeg håper dere har fått en fin start på uken og er klare for å se hva ukens handel og ukens middagsmeny består av her hos meg. Denne uken er jeg supergira på middagsmenyen, så mye spennende!

Mmmm, masse godt! Handelen ble hovedsakelig gjort på Coop Obs, men jeg måtte innom Meny for å få tak i Tofu. Vi har bare satt opp seks menyer fordi det ofte er greit å ha en ledig dag i tilfelle det blir mye rester eller man får lyst til å gjøre noe så spenstig som å spise ute eller bestille hjem.

Ukens middagsmeny er som følger: 

Bakt søtpotet med krydrede kikerter og deilig tilbehør

Poke Bowl med tofu (ukens favoritt, det er sykt godt)

Sesam og honninsstekt halloumi på couscous-salat (jeg har byttet ut bulgus med couscous fordi jeg hadde det hjemme)

Søtpotetburger i pita fra Vegetarbloggen

One pot quinoa med potet fra Vegetarbloggen

Kremet tagliatelle med vegetarboller

Tror bare jeg har brukt vanlige linser før, men disse så veldig like ut? Vel, vel stod røde linser i oppskriften så.

Mmm, skal ha ristede hasselnøttkjerner i pike bowlen. Den er så god, dere må smake!

Jeg elsker halloumi og er så spent på ukens oppskrift!

Tofu kjøpt på Meny

Masse deilig potet, elsker potet

Det fra medlemstilbud på disse godsakene!

Ikke prøvd denne enda, men er veldig spent!

Dette er en favoritt jeg alltid har i kjøleskapet. Perfekt som erstatning for kylling i alt.

Ingen farse har så langt slått denne!

Rødkål. Har faktisk aldri kjøpt det før, haha men det er jo veldig godt!

Nam, nam. Dette er til poke bowlen.

Morten fikk lyst på iskaffe så det ble det iskaffe, haha

Kjekt å ha i skapet 😉

Har dere smakt Sprudle? Personlig synes jeg det kanskje er det beste sprudlevannet!

Så ble det bladpersille, aldri kjøpt det heller før gitt.

Til slutt disse! Det var tre for 100,- på disse hos Coop Obs. Passet perfekt, jeg var nemlig helt tomt for farget vaskepulver.

Handelen kom på ca 1200,-, vi hadde noen kuponger fra Coop som ga oss rabatt.

4 kommentarer
    1. Kan du dele oppskriften på halloumi salaten? Får ikke sett oppskriften med de andre linken uten å være medlem hos Adams matkasse 😅

      1. Åå gjør du ikke? Men du kan bli medlem uten å bestille noe, jeg er medlem 😀

        Du koker couscous som anvist på pakken, skjærer opp cherrytomater, renser og skyller granateple også tilsatte jeg agurk! Bland alt dette sammen og tilsett salt, pepper og klem over saften fra en halv sitron. Skjær halloumi i skiver, strø sesamfrø på en tallerken og legg halloumien i slik at begge sider blir dekt av sesamfrø. Stek på middels høy varme i litt olje til den får en gylden fin farge. Jeg lagde yoghurtdressing av naturell yoghurt med chilipulver, paprikapulver, salt og pepper. Så legger du couscoussalaten i bunnen, yoghurt, så halloumi og drypper honning over. Var kjempegodt 😀

    2. Tusen takk for mange gode middagstips!😍 Er selv vegetarianer, og gått litt tom for ideer til hva jeg kan lage. Så gjerne flere sånne innlegg!🤩😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg