UKENS HANDEL + MIDDAGSMENY

Ukens lille handel. Denne uken har vi bevisst handlet inn til litt rimeligere middager og handelen ble ganske mye mindre. Vi har også et prodjekt om å ikke kjøpe Pepsi Max utenom helgen så vi får se hvordan det går utover i uken, haha.

Ukens middager: Kremet spaghetti med champignon og soltørkede tomater og bakt søtpotet med spicy kikerter fra Instagramkontoen fattig.student. Gulrot- og søtpotetsuppe, pitapizza, meksikansk gryte, lapskaus og vegetarlasagne.

Dette var det eneste som ikke stod på handlelisten, men de var på tilbud og så skikkelig gode ut så jeg slo til. Kjekt hvis man skal ha en enkel og ekstra digg lunsj eller middag en dag.

Disse skal i spaghetti-retten og hvis ikke jeg bruker alt hiver jeg nok resten i en lunsjsalat.

Pastinakk er det sjeldent jeg kjøper! Denne skal i vegetarlasagnen 😀

Bønner til meksikansk gryte og linser til lasagnen.

Denne er supergod! Ikke bra for IBS magen, men veldig god 😉

Basilikum til pastaretten!

Jeg tror dette er første gang jeg kjøper sopp. Jeg pleier å si at jeg ikke liker det, men jeg har begynt å bli litt mer åpen for det. Det kommer an på hvordan det er tilberedt. Denne skal skjæres opp i små biter og tilhører spaghetti-retten.

Granateple er så godt! Dere burde teste det i taco 🙂 Denne gangen er det topping til den bakte søtpoteten.

Handelen ble gjort på Meny og med en pantelapp på rundt hundre kroner kom handelen på ca. 500,-

4 kommentarer
    1. Hva slags kjøtt bruker dere i lapskausen? Hvordan vil du si lasagnen var sammenlignet med «vanlig» lasagne? ☺️

      1. Dropper kjøtt, bruker bare grønnsaker 😀 Jeg synes den er kjempegod, Morten også, men jeg føler det blir vanskelig å sammenligne med vanlig lasagne fordi det er jo ikke helt det samme i og med at vi brukte lomper og ikke pastaplater. Bruker man pastaplater i stede for lomper så vil jeg si at den er ganske lik, man kan jo bruke krydder man vanligvis ville brukt i lasagne osv., men om du er ute etter en mer vanlig lasagne som er kjøttfri ville jeg brukt oppskriften du vanligvis bruker og erstattet kjøttet med en erstatning, for eksempel fra Quorn 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg