UKENS HANDEL MED UKESMENY

Ukens handel! Nå skal jeg endelig ha en hel uke hjemme i Kristiansand og da må kjøleskapet fylles opp med deilig, sunn lavfodmap mat. Jepp, jeg er tilbake på lavfodmap og denne gangen skal jeg klare det!

Nå er det ting her som ikke er lavfodmap også, men jeg har en samboer som skal få spise hva han vil haha.

Jeg har planlagt middagsmenyen for hele uken, alt er hentet fra boken til Julianne Lyngstad. Det er så mye godt og den boken kommer definitivt til å hjelpe meg mye. Nå har jeg skjønt at jeg kan lage deilig lavfodmap middag uten kjøtt og det er digg.

Mandag: Ørret stekt med spinat, servert med kokte grønnsaker.

Tirsdag: Gresk salat med grillet halloumi (gleder meg så mye til denne)

Onsdag: Hjemmelagde fiskekaker med kokte grønnsaker

Torsdag: Middag med en venninne, menyen er ikke helt satt enda.

Fredag: Meksikansk gryte med ris og creme fraiche

Lørdag: Hjemmelaget pizza

Søndag: Pasta Carbonara

Jeg har funnet en del oppskrifter jeg vil teste ut så jeg kjøpte rismel som er i flere av dem.

Potetmel skal brukes i en av oppskriftene.

Sei- og torskefilet til fiskekakene. Gleder meg såå til å smake!

Mmmmm, deilig ost til carbonaraen.

Halloumi er så digg!

Vårløk som jeg kommer til å bruke en god del fremover.

Cottage cheese har kommet I laktosefri variant, yet! Supergodt å blande inn I havregrøten.

Handelen kom på cirka 1000 kroner.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT

2 kommentarer
    1. Hei! Ville bare si til deg at når vi lager fiskekaker så må fisken få rent av seg i en dag i kjøleskapet. Vi fisker fisken selv, så kan hende det er annerledes, men da ligger vi iallfall fisken oppi en bolle og har et fat i bunn slik at vannet i fisken renner ned og bort fra fisken. Skjønner? 😬

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg