UKENS HANDEL – ÅRETS FØRSTE

Det var ordentlig godt å få ukeshandlet nå altså. Jeg elsker hverdag, elsker planlegging og elsker ukeshandler. Nå var det ganske tomt her for ting og tang, ikke tørrvarer det har jeg sykt mye av hehe, men alt annet. Ukens middagsmeny kommer senere og den kan dere glede dere til, men først har vi ukens handel.

Handelen ble gjort på Rema 1000. Jeg elsker at jeg endelig har en stor og god Rema i nærheten av meg. Det er faktisk en av mine favorittbutikker, sammen med Coop obs og Coop Extra.

Vi hadde en pantelapp på 41 kroner så handelen kom på 766 kroner.

Denne er det lenge siden jeg har hatt så nå måtte jeg kjøpe den igjen. Sykt god!

Litt diverse grønt. Avokado kjøpte vi fordi vi har noen avokado toast i tankene til lunsj. Det er så godt. Jeg bare moser avokado på skiva, kutter opp cherrytomater som jeg har på og  krydrer med salt, sitronpepper og chiliflak.

Søtpotet! Elsker det. Sykt godt å skjære de i små firkanter og bake i ovnen, så kan man ha det i salat eller bowls.

Halloumi, verdens beste ost?

Jeg elsker gresk yoghurt. Så godt med litt frukt oppi og honning på, eller på havregrøten med varme bær.

Apropos varme bær. Disse skal brukes som topping på havregrøt med chiafrø.

Det var tilbud på brødet vi kjøper. 25 kroner per! Så vi sparte 10 kroner per brød. Disse er så kjekke fordi de er ferdig oppskåret. Vi fryser de bare ned, enten hele eller halve så tar vi opp når det andre begynner å gå tomt.

Det var også tilbud på dette havregrynet. To pakker på 30 kroner og vi bruker masse havregryn så må alltid ha et lite lager.

Mitt forbruk av hakkede tomater er skyhøyt, haha. Bruker det så mye!

Altså disse var så billige! Jeg er så glad for at vi har gått fra Meny til Rema, så mye billigere. Begge disse er supergode i salater og bowls, man kan også bruke de i mange gode middagsretter.

Vi skal ha en rett med pølse i og egentlig liker jeg de fra Coop i rød pakke som ikke er fryst best, men nå bel det disse. Jeg er veldig spent fordi jeg har faktisk aldri smakt disse før, men “kjøtt”bollene herfra er SYKT gode så jeg satser på det blir bra.

En Taffel til Morten. Han elsker vann med kullsyre og denne er faktisk sykt god!

Så ble det en slik som er mest til Morten, men jeg pleier å snike til meg et stykke eller to hvis han steker de 😅

4 kommentarer
    1. Nå som dere skal handle fast på REMA 1000 bør dere også følge med på ordinærpris!!! Ikke alltid tilbudene egentlig er særlig gode…. havregrynene koster vel 16,90 til vanlig og 15kr nå. Men selvfølgelig greit å kjøpe uansett om dere har god lagringsplass ☺️ Men ja, mye lureri med priser synes jeg. Uken før jul ble noen pinnekjøtt satt opp med nesten 100kr per kg. og da var dette utgangspunktprisen da de kom på salg i starten av januar, som vil si at de ikke ble så særlig mye billigere enn hva de var i begynnelsen av desember…. Synes det er trist at det er sånn, og vil ikke være en del av å lure kunder, så derfor jeg sier ifra☺️

      1. Sparing er spraing, haha 😀 Vi pleier vanligvis å kjøpe de oransje gamle holdt jeg på å si, og jeg er enda på Menypriser. Der koster de 20 kroner stykket typ, men jaja vi fikk spart fire kroner da 😅 Oida, det er ganske sleipt ja! Skal begynne å følge med ordentlig, takk for tips ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg