UKENS HANDEL

Hei, fine dere! Ah, så sliten jeg er. Denne dagen har vært veldig utenom det vanlige. Jeg dro rett fra fysiotime til dyrlegen med Laban. Har har ikke vært helt i form den siste tiden så sammen med eierne hans ble vi enige om å sjekke det opp. Det endte opp med tre timer hos dyrlegen, og det var ikke veldig hyggelig…

Jeg synes det er så fælt når de fine, vakre dyrene våre ikke har det bra. Det går greit med han nå, men han er veldig sliten stakkars så det blir sove- og kosekveld på han nå. Jeg hadde avtalt middag og kino med en venninne og selv om mammahunde-hjertet ville bli hjemme så vet jeg jo at han har det veldig fint med Morten og antakeligvis bare kommer til å sove.

Så over til noe helt annet og det innlegget skulle handle om. Jeg kjente bare for å oppdatere dere litt. Ukens handel! Vet dere hva jeg har oppdaget? At det å ha irritabel tarm fort blir veldig dyrt. Jeg må jo  ha både gluten- og laktosefritt og det er jaggu ikke billig.  Handelen kom på cirka 1300 kroner.

Altså denne er så sykt god! Jeg har prøvd så mange forskjellige erstatninger for kjøttdeig, men dette er den aller beste (og dessverre den dyreste). Den blir ikke deigete, er god i konsistensen og er perfekt til taco.

Denne har jeg ikke smakt enda, men den ser skikkelig digg ut så det gleder jeg meg til.

Nam, nudler jeg faktisk tåler! Jeg hadde de i en asiatisk suppe en gang og det var veldig godt. Nå kan jeg lage wok eller suppe med disse til.

En av de få laktosefrie yoghurtene som jeg faktisk liker, hehe.

Denne har jeg ikke smakt, men jeg er veldig spent! Elsker kokossmøret hun lager.

Heldigvis tåler jeg potet! Jeg elsker potet, nam nam.

Så ble det litt forskjellg til middagene vi skal lage og litt påfyll av pålegg. Vi skal ha en magevennlig indisk gryte, tomatsuppe med glutenfri pasta, taco og laks med spinat og grønnsaker. Nam!

 

14 kommentarer
    1. Det å eie et dyr er forpliktende på mange måter. Det er viktig at hunden får trygghet og eiere som er til stede mye. De har faktisk et følelsesliv og trenger stabilitet i hverdagene. Det er ikke tull. Stress og mas, og der eier er mye borte kan påvirke dyret veldig, og en vil da se det på hunden. Jeg tipper at hunden er stressa og sliten av mye tid uten sine eiere?
      Hilsen både hund og katteeier.

      1. Han er ganske mye med eierne sine, vi har ikke sett han på tre uker, men nå er de på ferie som folk ofte er og da er det nok bede for han å være med folk han kjenner enn på typ en kennel 🙂

        1. Det der med irritabel tarm er noe herk. Dyrt kosthold, joda… jeg fant frosne pølsebrød (glutenfrie, fra Hatting) nesten 50 kr for fire stk., og så fant jeg ut at jeg tåler wienerpølser fra Finsbråten ( kanskje fordi løk ikke står blant ingrediensene..jeg vet ikke). Plutselig hadde jeg fått meg pølse i brød med litt ketchup på, måtte droppe løken. Fy søren så godt når man har ligget unna det meste i mange måneder. Rene gourmetmaten 🤣

    2. Synes det er super skjönt av dere å ta så godt vare på Laban! Ser jo at dere virkelig bryr dere om han! So qute! <3

    3. Et lite tips, hør med fastlegen din om det finnes utgiftsdekning for de med irritabel tarm. Vet nemlig at de med gluten allergi har krav på utgiftsdekning 😊👍🏻

    4. Heeei, hvordan steker dere laksen? Og hva tar dere til av grønnsaker? Hvordan tilbereder dere spinaten?

      1. Vi steker først laksen med litt smør i panna og legger frossen spinat rundt kanten av pannen etter noen minutter, når den har myknet og laksen har blitt ganske godt stekt så hakker vi alt sammen og krydrer med det som frister der og da 🙂 Vi tar de grønnsakene vi har tilgjengelig, ofte brokkolig og gulrot som vi koker 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg