UKENS HANDEL

Nå har det gått alt for lang tid siden forrige gang jeg delte ukens handel. Det er egentlig ikke så rart med tanke på at jeg har vært hjemme i veldig korte perioder og derfor bare handlet inn for en dag eller to. Nå skal jeg i hvert fall være hjemme til fredag og Morten er hjemme i helgen så det ble en ordentlig handel igjen for første gang på veldig lenge.

Vi hadde faktisk litt i kjøleskapet, men det var også mye som manglet. Det ble litt forskjellige yoghurter, blant annet en laktosefri gresk yoghurt som er kjempegod! I tillegg kjøpte jeg noen fra Alpro som jeg ikke har testet enda, men jeg er veldig spent. Ellers ble det en del middag- og lunsjmat samt litt frosne kjøtterstatninger vi kan ha på lager.

Disse er så gode! I utgangspunktet er jeg ikke så veldig glad i jordbæryoghurt, men denne er ganske grei faktisk. Den greske naturell er utrolig god. Jeg spiser den sammen med bær, frukt og litt honning. Det er kjempegodt så det burde dere prøve, gjerne med granola om dere liker det.

Denne gleder jeg meg til å teste! Alpro produkten er veldig gode så jeg satser på at dette også er godt. I bakgrunnen ser dere Isklar. Jeg sliter enda med å drikke vannet her fordi jeg synes det smaker så vondt, men Meny har Isklar for 10 kroner så da kjøper jeg heller inn det i stede for å ikke drikke vann hehe.

Disse fiskekakene er så sykt gode! Dette blir tredje uken på rad vi spiser de til middag. Sist stekte jeg de i pannen og hadde couscous med grønnsaksbuljiong samt kokte grønnsaker til. Ja og guacamole! Nå kunne ikke jeg spise annet enn grønnsakene, men de andre sa resten var veldig godt haha.

Denne bruker jeg ofte som erstatning for kylling, for eksempel i gryter, indisk, wok osv.

Dette er de beste veggisbollene jeg har smakt! Jeg har prøvd en del forskjellige nå, men disse… Så sykt gode. Jeg hadde de faktisk i tikka masala i stede for kyllingerstatning. Det ble overraskende godt. Ellers kan de bruker med pasta, i salat og ja, i alt du vanligvis bruker kjøttboller til.

Jeg har blitt hekta på en salat fra Panda Panda (et lunsjsted i byen), men fordi jeg ikke kan kjøpe den hver eneste dag har jeg kjøpt inn ingrediensene så jeg kan lage den selv. Den er litt annerledes, men jeg synes denne miksen ble kjempegod. Fetasot, salat, spinat, granateple, agurk, cherrytomater og tzatziki.

Handelen kom på cirka 900 kroner, kjøpt på Meny.

 

6 kommentarer
    1. Haha, husker faktisk jeg også hatet vannet i Kristiansand da jeg flyttet dit for noen år siden. Jeg måtte fryse ned halve flasker med vann, også fylle vann i resten, sånn at vannet ble iskaldt. Da smakte det ikke like ille, synes jeg.
      Synes forresten det er sykt greit at du legger ut ukeshandler. Spiser ikke så mye kjøtt selv, og merker jeg sliter med inspirasjon når det kommer til middager innimellom. Da hjelper innlegg som dette veldig 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg