UKENS HANDEL

Reklame | annonselenker Nelly

Hei, verdens beste dere! Jeg er så sliten. Dagen i dag har vært veldig fin og forholdsvis rolig, men den har tatt på. Jeg var oppe før klokken åtte og gikk dagens første tur med Laban før jobb ventet på meg da jeg kom inn døren igjen.

Etter noen timer foran Macen bestemte Morten og jeg oss for å ta med oss Laban på en lang tur. Vi dro til Ravnedalen og jeg var helt i sjokk. For et nydelig sted! Jeg har blitt fortalt igjen og igjen at jeg burde dra dit, men har ikke klart å gjennomføre før nå. Det var så nydelig der og jeg så tusen bildemuligheter, hehe. Vi gikk videre opp til det jeg tror er bymarka og endte opp med å være på tur i nesten tre timer! Ah, luksusen å kunne gjøre det på en mandag formiddag. Det er så deilig. Jeg kan bare forestille meg hvordan det ser ut i området på søndager… Folk, folk og mer folk.

En annen ting jeg har gjort i dag er å handle inn til ukens handel. Denne gangen ble det så sykt mye mat at vi måtte kjøre bilen helt bort til inngangen for å klare å få med oss alt på en tur.

Hettegenser HER / tights Nike (Nelly har forresten 20% på masse fint HER)

Vi får middagsbesøk hele tre ganger denne uken så det ble litt mer enn vanlig. Vi skal også kose oss med mye deilig mat. Ukens meny er som følger: 

Mandag: Fiskekaker med rotmos og kokte grønnsaker

Tirsdag: Lasagne med salat og hvitløksbrød

Onsdag: Taco

Torsdag: Pasta med tomatsaus og “kjøtt”deig

Fredag: Taco

Lørdag: Tandoori

Søndag: Ørret med spinat og kokte grønnsaker

Jeg vet ikke helt hva dette er, men jeg er så gira på å teste! Jeg har begynt å kjøpe mer laktosefritt fordi jeg tror det er en av tingene magen min reagerer på.

Hvem andre elsker Toro? Jeg blir så skuffa hvis noen inviterer meg på lasagne og serverer hjemmelaget eller noe annet enn Toro. Ingenting slår Toro!

Litt deilige godsaker til favorittfrokosten.

Jeg har blitt hekta på mozzarella og avokado sammen som pålegg!

Tilbake til dette med laktosefritt. Dette er min nye melk.

Altsååå granateple er så digg!

Favorittkaffen.

Dette var en gigantisk handel så jeg regner med at vi har mat i lang tid fremover. Handelen ble overraskende nok ganske så dyr og havnet på rett under 1900 kroner. Nå handlet vi også alt på Meny, noe vi sjeldent gjør så da ble det nok noen kroner ekstra 😉

 

21 kommentarer
      1. Nei 🙂 Vi planlegger uken, men kjøper akkurat det vi har lyst på! Det er det jeg kaller lukus 😀 Nå har vi også kjøpt inn tre middager hvor vi får besøk så gikk en del ekstra denne uken.

    1. Mener du virkelig at Toro lasagne er bedre enn hjemmelaget? Wow, da må noen ha servert fryktelig vond hjemmelaget lasagne til deg, hehe.

    2. Nå kommer jeg kanskje til å høres helt gal ut, men har du prøvd LavFodmap? Jeg har irritabel (til tider ganske forbanna) tarm, og det har endret livet mitt totalt! Halleluja! Fra å gå med konstant “6 mnd gravid” mage, masse knip og ehm.. dårlig mage, til å faktisk kunne kneppe buksene mine igjen! Haha! Litt krevende helt i begynnelsen, gjort mange feil, men har fulgt det i 5 mnd nå 🙂 Bare et tips, hvis du ikke har satt deg inn i det 🙂
      Forresten veldig koselig å se så mange fine bilder fra Kristiansand, er herfra selv 🙂

      1. Samme jeg går på så godt jeg kan. Lavfodmap, laktosefritt, glutenfritt. Men tåler laktosefri melk, så jeg slipper disse mandel-ris-havremelkene, som jeg ikke er helt glad i. Når jeg slurver med kosten, får jeg et helvete et døgn senere.
        Så Toro lasagne vil jeg ha glutenfri. 😏

    3. Du burde også prøve ut, noen dager uten løk. Samboeren min hadde det samme problemet og han fant ut at løk tydeligvis var problemet. Vært hos legen flere ganger for å teste. Men så leste han det tilfeldig på nettet. Og det hjalp han 😄

    4. Hei! Er det mulig å få link i et innlegg eller som svar på denne kommentaren til vesken du har i headeren din? Den er så utrolig fin!

    5. Enig med at Ravnedalen er et nydelig sted. Gøy at dere har fått opplevd den plassen au nå! 🙂 Og håper dere bare kommer dere mer og mer godt til rette på det blide Sørland<3
      Og når det først snakkes om å oppleve nye plasser, så vil jeg gjerne nå få anbefale to ting/plasser som er verdt et (og så gjerne flere, hihi) besøk, om du/dere ikke allerede vet om det da, uansett:
      – Randesund Lysstøperi. Dette er ikke hva det kanskje høres ut som, hihi. Det er egt som et herlig lite gårdstun? av et slag, der det er en låve som nå inneholder en superkoselig gave-interiør-diverse butikk og kafé. For så og ikke glemme det fine uteområdet, spesielt nå om våren og sommeren, med blant annet blomster, lysthus og dyr. Altså det beste er vel kanskje å søke opp, og ikke minst dra dit å se isåfall 🙂
      – Annas rom. Dette er en så koselig butikk med fokus på interiør og klær, som ligger på Langenes i Søgne. Det er bare et eller annet med butikken og atmosfæren som gjør den verdt å må sjekke ut, uansett. Men samme her, søk eventuelt opp, og ikke minst, dra dit å se for å vite helt isåfall, hihi 🙂

      Bare noen tips, men om du/dere velger å sjekke ut, så håper jeg dere au får gode vibes på disse plassene, men så klart, det er jo smak og behag<33

    6. Toro sin lasagne slår alt, spiste den vanlige i flere år og fikk så dårlig mage nesten rett etterpå så måtte slutte å spise den 😣 Men så har dem jo laget en fullkornvariant som jeg bare ELSKER så den anbefales på det sterkeste!

    7. Hei!
      Ville bare gi et lite tips ang. soyamelk. Flere av mine venninner begynte med soyamelk for en stund siden og fikk svært vondt i magen! Så fort de sluttet meg soyamelk så forsvant alle plagene. Verdt et forsøk? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg