UKENS HANDEL

God morgen, fine dere! Jeg er dødens allergisk om dagen og står opp nummen og hoven hver morgen. Er ikke det en deilig start på dagen så vet ikke jeg… Ah, jeg vil ikke bli hun som klager over pollen hver eneste dag, men det har visst blitt slik. Jeg tør jo nesten ikke gå ut av døren, helt kritisk. Vel, vel. Nok om mine pollenplager og over til noe mye morsommere, nemlig mat og ukens handel!

Denne gangen ble handelen ganske så stor og vi trengte påfyll av litt ting og tang som dopapir, tørkerull, Vanish, engangsmopper, vasklekluter og vi måtte gå til innkjøp av plumbo. Så ja, en litt annerledes handel denne gangen.

 

På torsdag får vi besøk av foreldrene til Morten og vi skal prøve oss på biff-middag. Ingen av oss er noe særlig til kokker så jeg er spent på hvordan dette blir, haha. Jeg er ansvarlig for tilbehøret fordi jeg verken vil ta i en biff eller har noen form for kunnskap om hvordan man steker en. Vi gjør det jo enkelt, som dere ser er det ferdigposer med gratinerte poteter som kun mangler ost og en tur i ovnen. Så blir det grønnsaker og hvitløksbrød da, og i dette øyeblikket kom jeg på at vi mangler saus. Da blir det visst en tur til på butikken.

Fordi vi får besøk har vi også kjøpt inn dessert! Den kaken er såååå god og koster bare rundt 30 kroner. Server den med vaniljeis og jeg lover deg at gjestene blir fornøyd. Så enkelt og perfekt for oss som er elendige på kjøkkenet.

Litt grønnsaker, traktekaffe og revet ost til de deilige gratinerte potetene.

 

Denne uken er det pasta med vegetarboller som stod på menyen i går, i dag skal vi ha ørret med spinat og kokte grønnsaker, på onsdag skal vi ha cili sin carne ala Linda Stuhaug, på torsdag blir det biff/vegetar-alternativ til meg, fredag er det selvfølgelig taco, lørdagen er åpen og søndag er det lasagne med hvitløksbrød som står for tur. En uke med mye deilig mat i vente!

Handelen kostet cirka 1100 kroner.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

11 kommentarer
    1. Jeg var skrekkelig allergisk mot absolutt alt av pollen i mange år. Det dukket opp i godt voksen alder. Selv med alle medisiner måtte jeg skalke lukene og helst ikke gå ut på de verste dagene. Glem lufting, jeg nektet folk å åpne vinduer, jeg satte på ekstra tetningslister både her og der. Sendte stygge blikk mot kattene som skulle ut x antall ganger i døgnet og var full av pollen i pelsen. Jeg fikk astmaanfall av pollen. Det ble helt slutt på å henge klesvasken ute. Hadde jeg vært ute lenge, vasket jeg håret om kvelden for å få ut pollen før jeg la meg.
      Etter 15 år på den måten, bedret allergien seg av en eller annen mystisk grunn. Jeg bruker fremdeles de samme medisinene, men jeg er ikke fullt så plaget som før. En sann lettelse.
      Så du kan jo håpe…hehe.

      Biff er ikke noe jeg spiser. Det er jo rått kjøtt..grøss. Men en av mine døtre elsker biff… ikke meg hun har det fra. Jeg er ikke vegetarianer, men det finnes en grense for hva jeg vil spise… 😁

    2. Du kan spare mye på og bytte ut osten med en billig variant. Last ned appen mattilbud, og se etter tilbud på youghurt og sjokolademelk der. Se i 50% diskene, og frys ned. Skaff deg Æ, og trumf.

    3. Kjøp sånn rivjern til ost, og kjøp norwgia, da får du fersk, myk ost som smelter mye bedre. Også er det mye billigere

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg