UKENS HANDEL

Ukens handel ble også denne gangen gjort på Rema 1000. Handelen kom på ca 600 kroner med bruk av en pantelapp på ca. 60 kroner. Denne gangen kjøpte vi også et par ting utenom det standard-påfyllet vi pleier å kjøpe 🙂

Husk at ukens middagsmeny kommer på bloggen i morgen.

Røde linser. Disse skal jeg bruke i en indisk gryte vi skal lage i løpet av uken.

Påfyll av melk. Nå var vi faktisk helt tomme! En liten skvett med melk var alt som var igjen etter frokost så det var jo ganske godt beregnet.

Deilig syltetøy! Jeg er veldig glad i å bruke dette på havregrøt og bananpannekaker, men det er også godt på brødskiva.

Påfyll av honning. Morten bruker det på pannekaker, jeg bruker det på smoothie bowls og yoghurt bowls. Den er ganske dyr, men den varer heldigvis i evigheter.

Mmm, denne er til helgen! Gleder meg så mye, elsker ost.

Philadelphia light til en av middagene og til speltlomper. Det er så godt med speltlompe smurt med philadelphia, avokadoskiver og sitronpepper. Dere må prøve!

Aioli! Altså denne var så billig. Jeg fikk helt sjokk, haha. Den er også til en middag vi skal ha i helgen.

Litt frukt og grønt. Er hekta på kiwi om dagen.

Vi kjøpte to brød som vi la rett i fryseren. Det er så kjekt med de skivede. Da kan man ta opp et helt eller halvt brød av gangen også får man faktisk spist alt uten at det blir tørt og kjedelig.

Brokkoli 🥦

Påfyll av egg og av frosne bær. Jeg bruker disse som topping på havregrøten nesten hver morgen så denne gangen kjøpte jeg like så greit to med en gang. Det er så kjedelig å gå tom .

Elsker denne! Bruker den med de varme bærne som topping på havregrøt, bruker den i smoothie og alene med frukt, bær og honning som topping.

Påfyll av kaffen min ❤️

Og en pizza til Morten. Og kanskje litt til meg 😉 Han steker seg disse i ny og ne og da må jeg få en smakebit, haha. Denne er utrolig god til å være frossenpizza faktisk!

Det var ukens handel, månedens første. I januar klarte vi å holde matbudsjettet. Vi hadde faktisk noen hundrelapper igjen! Det er så digg og veldig motiverende for de kommende månedene. Vi har også sykt mye mindre matsvinn nå som vi planlegger handlene bedre fordi vi må holde budjsettet vi har satt oss. Det er rett og slett vinn på alle mulige måter.

7 kommentarer
      1. For oss hjalp det da vi fikk et eget matkort! Så blir vi enige om en viss sum som var realistisk å holde (fikk litt tips av luksusfellen, hehe) og nå er det det vi har å forholde oss til. Vi ukeshandler hver mandag og har ofte en liten handel på fredag med ting til helgen (pepsi max, godis osv), og før vi handler så går vi gjennom alt vi har i kjøleskap og kjøkkenskap for å se hvav i kan lage til middag i løpet av uken med utgangspunkt i det vi allerede har. Så i stede for å tenke “hva vil vi spise”, tenker vi heller “hva kan vi lage ut av det vi har her”. Det hjalp veldig for vår del i hvert fall <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg