UKENS HANDEL

God tirsdag, dere 🌟 Her kommer ukens handel!

Ukens handel ble gjort hos Rema 1000 og kom på ca 600 kroner. I tillegg kjøpte vi Pepsi Max og Havremelk på Coop Mega for 157 kroner.

Et tips, Coop Mega har fast tilbud på Havremelken (og noen andre ting) med 3 for 2. Så vi betalte 40 kroner for tre havremelk. Kan godt være de har noe lignende på andre Coop butikker også!

Det ble en god miks denne gangen med påfyll av basisvarer og et par ting vi ikke vanligvis kjøper, men som vi trenger til ukens middager. Fordi vi reiser tilbake til Sørlandet denne uken blir det bare to-tre middager denne uken så jeg deler de her i stede for i innlegget “ukens middager”.

Vi skal ha speltlompepizza, kremet pasta- og bønnegrateng og grov middagspai, men her bytter jeg ut litt av fyllet så det blir fetaost, brokkoli og spinat toppet med revet mozzarella.

Denne skal i bønnegratengen. Så spent på den! Vet magen min kommer til å bli sint, men jeg har hatt lyst på denne gratengen så lenge og nå må jeg bare prøve den før jeg klikker haha.

Vi byttet til et billigere smør, så vi får se om det får bli 😉

Denne skal også i gratengen.

Påfyll av ost!

Morten måtte ha med denne, haha.

Nocco til Morten, saft til meg, sjokolademelk til Morten og havremelk til begge.

Jeg skal prøve å bake litt så da måtte jeg kjøpe mel 🙂 Jeg er en sånn raring som ikke har hvetemel stående i skapet fordi jeg aldri bruker det. Jeg baker jo ikke?

Mer kidneybønner! Går mye av det om dagen.

Dette også, bruker det vel i nesten alle middager hehe.

Så måtte jeg kjøpe disse eplene. De er så gode! Enig?

Så det var ukens handel. Vi har foreløoig holdt oss på budsjettet for måneden, men jeg er spent på hvordan det kommer til å gå med full måned i januar 😅 Jeg skal i hvert fall sette opp spennende middagsmenyer og gleder meg til å komme i gang på ordentlig!

8 kommentarer
      1. Så gøy at du liker det 😀 Jeg var hekta på lunsj bowl en periode. Heiv oppi alt digg jeg hadde hjemme eller kjøpte inn til det. For eksempel falafel, stekte kikerter, salat, grønnsaker og kanskje litt tzatziki på? Eggerøre på grovbrød, omelett med brokkoli og cherrytomater er kjempegodt, speltlompe med kremost, avokado, egg, salt og pepper (eller noe annet man liker), havregrøt (vanlig, med chiafrø eller med cottage cheese) og digg topping (varme bær, gresk yoghurt, eplesyltetøy, kanel), bananpannekaker.

    1. Hot tips: Änglämärk (på Coop) sitt veganske smør er veldig likt Berit Nordstrand sitt, men mye mye billigere!!

    2. Jeg og kjæresten min har problemer med ukeshandel. Det blir av en eller annen grunn veldig dyrt. Vi lager ordentlige middager, så jeg vet ikke hva vi gjør galt?

      1. Hm… Der er ikke vi noen eksperter fordi vi bruker fort mye penger på mat selv, men vi har endret tankegang litt. I stede for å tenke “hva vil vi ha til middag denne uken?” så tenker vi “hva kan vi lage av det vi allerede har hjemme?”. Så prøver vi å finne middager hvor vi kan bruke mye av de smame varene slik at vi ikke trenger å kjøpe så mye forskjellig. For eksempel hvis vi skal ha grønnsaksuppe så blir det ofte igjen potet, gulrot osv. så da kan vi for eksempel ha pytt i panne eller søtpotet-og gulrotsuppe samme uken. Vi har nettopp lagt om tankegangen her så er enda i en prøvefase, mne jeg synes det funker bra foreløpig 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg