UKENS HANDEL

Woah, dette ble en skikkelig storhandel! Etter en uke på tur var det ikke mye i kjøleskapet da vi kom hjem og i helgen handlet vi kun det vi trengte fordi storhandelen kom i dag. Før vi dro ga vi alt som ikke kom til å overleve en uke i kjøleskapet til pappa, så det var mildt sagt skrapet.

Ukens middager er følgende: Vegetarburger med søtpotetfries, laks med quinoa og grønnsaker, gulrot- og søtpotetsuppe, vegetarpai med brokkoli og fetaost, taco, pastasalat og pitabrød med “kylling”, tzatziki og grønt.

Her har Quorn fått en utfordrer! Jeg smakte denne på turen og shit den var bra. Konsistensen er nok den aller beste jeg har vært borti til nå med Quorn rett bak. Gleder meg til å bruke denne fremover!

Alltid kjekt å ha kjøttboller liggende. Jeg har alltid hakkede tomater og pasta, så da kan jeg enkelt slenge sammen en deilig pastarett om jeg er fantasiløs en dag.

Grove pitabrød! Gleder meg til å fylle disse med masse godt. Jeg skal i alle fall ha kyllingerstatning, tzatziki, søtpotetfries, salat og litt diverse grønnsaker. Nam 😀

Denne er sååååå god.

Jeg har ikke smakt denne enda, men er veldig glad i lignende med bringebær. Veldig spent! Disse er så kjekke å ha stående når man får dårlig tid og trenger litt påfyll raskt.

Denne er kjempegod! Jeg kuttet den ut en stund på grunn av magen, men har cravet den litt i det siste så nå skal jeg kose meg med denne i en ukes tid.

Halloumi må være i kjøleskapet! Perfekt hvis man plutselig finner ut at man vil grille. Planen er ogs åå ha den i pastasalaten.

Det var på tide med påfyll av granola.

Denne er skikkelig god!

Hekta på vanlig fetaost om dagen. Nå skal denne på paien og i salaten 🙂

Sprudle er så godt og så billig!

Det var også tilbud om man kjøpte to Fun-saft og Pepsi Max må vi alltid ha 🙂

Nå har vi i alle fall fått fylt på. Det ble påfyll av frysevarer som forskjellige kjøtterstatninger, boblevann, saft, masse grønnsaker, pålegg og tørrvarer. Vi handlet på Coop Obs og Meny. Handelen kom på ca 1700,-

10 kommentarer
    1. Så inspirerende ukesmeny! Om du ikke allerede har prøvd, anbefaler jeg å prøve å lage hjemmelaget tzatziki, sykt godt 😍 trenger kun gresk yoghurt, agurk og hvitløk + salt og pepper!

    2. Hvorfor er du ALLTID så grinete på snapstoryen til Morten? «Bryr meg helt ærlig ikke løpingen din»? Du trener visst ikke nok til å få endorfiner på trening, når du er like sutrete før og etter. Virker som at du aldri har noe positivt å komme med, shit så synd..

    3. Hvilke vegetarburgere anbefaler du? Lager du selv, eller bruker du ferdig? Synes mange av de ferdige er litt tørre, har du noen tips til å gjøre de så gode som mulig? 😁

      1. Hei 😀 Jeg kokte pasta og satt den til side for å kjøle seg ned.
        Kuttet opp grønnsaker. Jeg hadde cherrytomater, mango og akursk + salatmiks.
        Så hadde jeg ca. et halvt beger creme fraiche og to gode spiseskjeer med pesto som jeg blandet sammen med den avkjølte pestoen.
        Til slutt smulret jeg en blokk med fetaost over!

        Kjempegodt. Hvis man spiser kylling er det fint å tilsette, man kan også bruke halloumi!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg