UKENS HANDEL

 I går dro Morten og jeg på butikken for å handle inn til uken som vanlig. Vi la handelen til Coop Obs fordi vi var helt tomme for Quorn og det er den eneste butikken jeg vet at 100% sikkert har Quorn som er verdens beste kjøttdeigerstatning i mine øyne. Jeg må alltid ha det i fryseren og når vi først er der så kjøper vi alltid en del ekstra. Det ble også påfyll av litt andre frysevarer, litt ting og tang vi trengte til middag, lunsj og frokost. Ja, så hadde de tilbud på Pepsi Max så i tok med oss en 8-pakning!

Ukens middager er følgende: 

Pasta Carbonara (fordi vi hadde det forrige uke og hadde mer igjen av alle ingrediensene som må brukes opp)

Grønnsaksuppe med hjemmelagd scones (tips: hvis du har rester, hell vannet av grønnsakene og bruk de til å lage pytt i panne dagen etterpå, sååå godt)

One pot-quinoa med poteter fra Vegetarbloggen

Halloumiburger med søtpotetfries

Taco

Lørdag og søndag har vi ikke planlagt enda og tar det litt som det kommer 🙂

Falafel! Disse er veldig gode og supre i for eksempel salat og wraps 🙂

Dette er definitivt vegetarbollene jeg liker best. Jeg har prøvd så mye forskjellig, men ender alltid opp med disse.

Min kjære Quorn! Anbefaler alle som vil spise noe lignende kjøttdeig/karbonadedeig å prøve denne. Supergod konsistens.

Disse barene er så gode og perfekt å ha med i lomma på tur. Et tips er å ha en liggende i veska eller bilen til hektiske dager hvor du plutselig kjenner sulten komme.

Halloumi! Vi spiste det litt for ofte en periode så jeg trengte en pause, men nå er jeg i gang igjen. Veldig godt å steke i panna og ha i salat, også supergod som burger og på grillen!

Denne har jeg alltid i kjøleskapet og bruker den i salat, wrap, på taco, i enchilladas, på pizza. Ja, alt.

Godt på alt av pasta 🙂

Vi kjøpte denne ved en feil da vi handlet for pappa en periode og fikk den servert der, men den er jo helt sykt god! Så nå kjøpte vi en selv fordi de hadde tilbud. Nam, nam!

Vi skal ha en indisk-inspirert rett og da må jeg ha Naan brød til. Det er så godt!

Så ble det litt påfyll av forsne bær til smoothie. Denne blandingen er veldig god synes jeg, blander med gresk yoghurt og melk 🙂 Kan forresten anbefale å bruke biola i. Det gir en veldig deilig konsistens.

Vi handlet som sagt på Coop Obs og handelen kom på cirka 1000 kroner, men da brukte vi pantelapper.

0 kommentarer

Siste innlegg