UKENS HANDEL

God morgen! Hvem andre våknet i rekordfart da de åpnet VG for en times tid siden? Altsååååå. Det er så sykt og jeg er så spent på den pressekonferansen…

Nok om det, over til dagens innlegg: ukens handel. Vi var på handletur i går og den tenkte jeg å dele med dere nå. Denne uken har vi ikke handlet noe middagsmat fordi vi har masse vi kan bruke til å lage middag hjemme, så blir det kanskje en liten helgehandel også. Middagene vi har planlagt så langt er grønnsaksuppe, tortillapizza, pytt i panne, spaghetti med “kjøtt”saus og taco. Så vi har en igjen, men den får vi ta senere.

En merkelig og litt ulogisk handel, hehe. Det ble litt påfyll av ting og tang, litt innkjøp med tanke på lunsj og litt ekstra kos.

Jeg har fylt på med baketing så dere skal ikke se bort ifra at det blir noen skolebrød i løpet av uken. Jeg har allerede bakt sjokoladekake, haha. Det er rett og slett baking det går i om dagen.

Nye smaker av isklar! Granateple har jo vært en stund, den er veldig god. De to andre er jeg skikkelig spent på. Jeg husker det var en funsaft som hadde jordbær og rabarbara for mange år siden og den var kjempegod.

Det er stadig 3 for 2 på YT hos Meny og det er Morten glad i å benytte seg av. Det er faktisk sykt digg med en YT rett etter trening så man kommer seg i dusjen uten å dø av sult.

Nam, nam. Jeg har begynt å ha dette på alt jeg steker i ovnen sammen med vanlig ost. Så godt! Det er også kjempegodt i en enkel mozzarella og tomatsalat med basilikum.

Denne har jeg også på alt! På lompepizza, i taco, i enchilladas, på vanlig pizza, i salat.

Har planer om å bake scones til grønnsaksuppen og da trenger jeg denne.

Enda mer jeg har på alt 😉 Chiliflak er såååå digg!

Dette er fantastisk på bær og frukt. Kjempefint når man er litt fysen på noe godt.

Mortens lunsjris. Han spiser denne med kylling og avokado til lunsj stadig vekk. Jeg bruker den i burritos, tacograteng, meksiansk gryte og enchilladas.

Dette må jeg ha i kjøleskapet. Bruker det nesten hver dag, enten med yoghurt, granola og bær eller i havregrøt. Ja og på bananpannekaker sammen med syltetøy.

Påfyll av saft og melk.

Jeg har begynt å spise kikerter igjen. Så mye digg man kan lage ut av disse!

Så var det tilbud på Toro-bakst haha. Jeg har bakt mye fra bunnen av i det siste og det er så kjedelig når jeg kan bruke Toro som smaker like godt. Okei, jeg har ikke smakt bollene enda, men sjokoladekaken er fantastisk!

Vi handlet på Meny og handelen kom på ca. 900 kroner.

6 kommentarer
    1. Er det kun fetaost i apetina chilli? Den ser god ut! Pleier alltid å kjøpe den med oliven og hvitløk, men er greit med et alternativ uten hvitløk også!

      Så ut som en grei handel da. Fikk veldig lyst på toro sjokoladekake nå, hehe 😀

      1. Jeg vet faktisk ikke, men jeg tror det? Eller vet ikke om jeg skjønte spørsmålet helt, haha 🙂 Det er fetaost med chili… Du får spørre igjen om jeg svarer helt fjernt her haha.

    2. Chiliflak er så godt! Anbefaler å kjøpe det på Normal! De har mange gode krydder der til mye rimeligere pris!😁 Chiliflak, Chili, ostindisk karri, pepper++ kjøper jeg der.
      Klem! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg