UKENS HANDEL

Wii, det er mandag og det betyr ukeshandel! Nå er det en liten stund siden sist jeg delte ukeshandelen med dere, men det er fordi vi nesten ikke har trengt å handle siden sist. Da planla vi skikkelig godt og handlet inn for cirka to uker. Et par småkjøp har det blitt, men vi har klart oss ganske bra frem til nå.

Denne uken har jeg planlagt middag for hver dag. vi skal ha kremet risotto, lakselasagne, lapskaus med byggryn, ovnsbakt søtpotetcurry, ørret med grønnsaker, taco og pizza. Det gledes til hver eneste rett! Så utrolig mye godt, herregud som jeg skal kose meg denne uken.

Vi har som dere ser handlet en god del annet også! Vi skal gå en langre tur denne uken og har handlet inn litt turgodt blant annet, påfyll av pålegg og andre småting.

Vi dro på Coop Obs så jeg kunne få påfyll av Quorn. Vi hadde kun en pakke igjen! Jeg tok fire med farse som jeg bruker i stede for kjøttdeig og en med filetbiter som jeg bruker i stede for kylling. Så gode!

Mmmm, disse er to nye favoritter!

På onsdag har vi noe å feire og har kjøpt inn Mortens favoritt: Toro brownies!

Disse er jeg så spent på! Har cravet pølser så lenge, men klarer ikke spise ekte pølser lenger. Disse ser sykt gode ut så jeg er veldig spent på å smake 😀

Vi klarer ikke gå forbi nyheter uten å kjøpe, haha. Spent på denen også!

Favorittsyltetøyet, så godt på bananpannekaker og havregrøt.

Naanbrød til søtpotetcurry.

Risottoris? Håper jeg… Var den eneste det stod risotto på så jeg satser på at det funker. Jeg har faktisk aldri lagd risotto, men det er jo så sykt godt! Gleder meg til å teste.

Hekta på smoothie og smoothiebowl om dagen. Kjøpte med en av hver av disse! De er så kjekke fordi det er små porsjonspakker inne i de store posene. Tar mye mindre plass i fryseren.

Sykt gode å ha på tur!

Så ble det engangsmopper. Det samler seg så mye bøss her, så det er veldig greit å ha disse å gå over kjapt med når man ikke gidder å ta en full vask 🙂

Vi handlet alt på Coop Obs og handelen kom på cirka 1600,-

14 kommentarer
    1. Kan dere teste ting på YT av de som er nye for dere? 😀 Altså, ikke nødvendigvis nyheter 🙂 Men for eksempel den melk sjokolade 😀

    2. Åhhhh de vegetar pølsene har jeg lyst til å teste ut også, er som deg klarer ikke spise kjøtt pølser lengre. Fint med en tilbake melding på vegetar pølsene 👍😄

    3. Mmm så mye god mat:) ble frista til å kjøpe den sjokoladen i dag. Den var veldig god! Skulle ønske min kjære likte lasagne.. da hadde jeg definitivt laget den lakse lasangen. Risotto er så godt😊 har laget det mye. Favoritten er med kylling, spina og sopp.:) å sjarlottløk å hvitløk er og veldig godt oppi.

    4. dette er ikke ment som negativt ,men bruker dere ikke litt mye penger på mat når dere bare er 2? er bare et spørsmål, ikke noe vondt ment. jeg og sønnen på 7 bruker til vanlig 500kr i uka, blir selvsagt mer nå i disse tider, da vi handler for 1-2 uker av gangen

      1. Jeg får stadig slike spørsmål begge veier. Noen mener vi bruker normalt, noen mener vi bruker mye og noen lite. Det sier bare noe om at det er veldig variert hva folk bruker på mat. For oss varierer det også veldig. Denne handelen inneholder en del godis og da stiger prisen med en del hundrelapper med en gang. I tillegg hamstret vi Quorn som koster opp mot 80,- per pakke, men som holder i flere uker. Quorn alene kostet rundt 400,- så at denne handelen ble dyr er ikke overraskende. Vi handler alltid for 1-2 uker 🙂

    5. Du MÅ prøve Naturli’ sin Minced eller Shape me! Me Minced! Sverget også til quorn før men etter å ha smakt Naturli’ er jeg helt solgt!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg