UKENS HANDEL

God morgen til dere fra en ganske så sliten Andrea. Wow, for en stor jobb det er å flytte to leiligheter inn i én. Vi jobber altså fra tidlig morgen til sent på kveld, men det virker nesten som om det bare blir mer og mer å gjøre haha. Heldigvis er det en morsom jobb så jeg koser meg veldig med den, men det gjør igjen at jeg kanskje jobber litt for mye og glemmer å slappe av… Så nå er jeg utrolig sliten, men nå har vi i alle fall alt samlet i én leilighet og kan begynne å leve litt i hvert fall.

Det jeg ser frem til nå er å komme ordentlig på plass, selvfølgelig, men også å bli kjent i nærområdet. I går fant vi en lokal matbutikk og den ligger rett ved treningsenteret jeg tenker å prøve meg på. Perfekt! Vi fikk også handlet litt mat. Nå har vi bodd her i tre dager uten å ha mat i hus. Jeg tror nesten ikke vi har spist annet enn frokost og middag fordi det har gått så i ett. Heldigvis blir det orden på sakene nå fordi denne handelen er stor.

Vi handlet for det meste frokost- og lunsjsmat, men det ble også handlet inn til middag i morgen. Da skal vi spise taco, woho! Ellers ble det litt vasketing som grønnsåpe, skurekrem og svamper.

Favorittfrokosten min om dagen består av gresk yoghurt med vaniljesmak, mager cottage cheese, supergranola og friske bær! Det er supergodt. Jeg kan absolutt anbefale granolaen på bildet her, den er utrolig god!

Det ble både Farris og Bris. Jeg er så dårlig på å drikke vann (det smaker ikke så godt her haha), så da hjelper dette meg med å få i meg nok vann.

Jeg er kjempespent på å prøve denne! Jeg pleier å ha vanlig smør av samme type, så nå er jeg spent på å prøve denne. Det blir nok veldig bra.

Litt fryste grønnsaker er alltid kjekt å ha. Jeg har planer om å lage litt smoothie fremover så jeg kjøpte en enkel smoothiemiks.

Smågodt gjør at jeg overlever denne flytteperioden, haha.

Livets drikke, Pepsi Max lime! Den er såååå god, endelig har vi fått den til Norge.

Handelen kostet rett over 900 kroner.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

22 kommentarer
    1. Flyttet til Kristiansand i høst, og jeg er sååå enig. Vannet her finnes ikke godt?! Det.er.så.rart. Et lite tips er at det hjelper å ha det i kjøleskapet så det blir ordentlig kaldt. Det er hvertfall min erfaring 🙂 Må også takke for tips om å drikke kullsyrevann isteden – det har jeg ikke tenkt på!

      Ønsker deg en fin torsdag ❤️

    2. hahahah faktisk såååå enig med vannet!! er så krise at jeg pleier å fylle flasker med vann på hytten pg ta med ned hit😂

    3. Flyttet også hit i høst og er helt enig med vannet!! Smaker faktisk bedre når jeg tapper fra badet, men ikke godt likevel. Gratulerer med leilighet!

    4. Gratulerer med leilighet!
      Jeg er selv fra Østlandet, og flyttet til krsand for å studere. Er 4året mitt i denne byen og synes fortsatt vannet smaker rart haha, kjæresten min som er sørlending skjønner ikke hva jeg snakker om! Kjøleskapkaldt vann hjelper 🙂

      Spennede å følge med på flytteprosessen deres! Jeg og kjæresten er selv midt i prosessen med å selge hans leilighet, og kjøpe ny sammen 🙂

    5. Så morsomt med vannet 😂 Jeg har selv bodd i Kristiansand hele livet og syntes ikke noe særlig om drikkevannet her i Oslo når jeg flyttet hit. Tror det er en vanesak 🙈

    6. Har bodd i Kristiansand i noen år og tar fortsatt med meg flasker med vann hjemmefra 🙂 Sært, men digg haha

    7. Bodde i Kristiansand i 2 år og vannet vårt smakte seriøst som sand?! Jeg må bare si det at: jeg hadde aaaldri overlevd uten å ha vannkanne med FILTER i kjøleskapet til en hver tid! Det gjorde vannet sååå godt!

    8. Kommer vel litt ann på hvor i krsand en bor. Jeg bor på grensen til Vennesla, her er vannet kjempe godt, men når en kommer til Vennesla igjen er vannet ikke like godt pluss det blir ikke iskaldt. I Kristiansand byområdet smaker det ikke som vann, men det blir vel også en vane sak etterhvert. Lykke til videre, håper det blir bedre etterhvert😊

    9. Kommer vel litt ann på hvor i krsand en bor. Jeg bor på grensen til Vennesla, her er vannet kjempe godt, men når en kommer til Vennesla igjen er vannet ikke like godt pluss det blir ikke iskaldt. I Kristiansand byområdet smaker vannet ikke som vann, men det blir vel også en vane sak etterhvert. Lykke til videre, håper det blir bedre etterhvert😊

    10. Jeg bor i Vennesla(15 min utenfor) og hos meg er vannet både iskaldt og så friskt og uten hverken klor og metall smaker og diverse. På besøk hos venninner i krsand så har jeg oftest med meg flaska mi med vann eller kjøper med noe 😂 prøvd å venne meg til det i sikkert et ti-år men det er ikke greit hahah. Kan anbefale deg å høre med Voss som er en 40-50 min unna Kristiansand om å få en grei ordning foreks. De pleier å gi bort kasser/esker ved reklamasjonsfeil osv. Så kan dere hvertfall få litt avbrekk 😅 Velkommen til Sørlandet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg