UKENS HANDEL

God mandag, dere! Jeg håper alt er fine med dere 🙂 Her går det forholdsvis normalt, bare med litt mer innetid enn vanlig, men vi har masse jobb å gjøre så det går helt greit.

I dag har vi som vanlig vært og handlet inn for uken, men denne gangen tok vi med litt ekstra så vi forhåpentligvis ikke trenger å dra innom matbutikken før tidligst i midten av neste uke. Vi håper vi skal klare oss en god stund på det vi har handlet i dag.

Vi handler jo nesten alltid en stor ukeshandel i starten av uken. Denne gangen ble den litt større fordi vi vil begrense tiden vår på steder som matbutikken så mye som mulig. Vi har riktignok hatt en plan med alt vi har kjøpt og dette er overhodet ikke en form for hamstring, bare så det er klart før noen føler for å rette pekefinger.

Noen av middagene vi har planlagt er: burger med stekte potetbåter og søtpotetfries, laks med kokte grønnsaker, fullkornwraps med kikerter, salat og falafel, pasta i “kjøttsaus” med gulrot, lapskaus med byggryn (så godt), taco står selvfølgelig på planen og så skal vi nok en gang spise tortelloni med spinatsaus og vegetarboller. En ny favoritt der altså! I tillegg har vi tenkt at vi kan lage pytt i panne av lapskausblandingen, vi kan lage spaghetti med vegetarboller, meksikansk gryte står på planen og moussaka! Så vi har masse middager planlagt fremover og satser på at vi ikke trenger å handle noe på en god stund.

Kikerter til wrappen jeg skal lage, inspirert av Will i juice her i byen faktisk. Jeg har blitt hekta på vegetarwrappen derfra og skal prøve å lage en ganske lik selv. Kidneybønner til meksikansk gryte.

Jeg kjøpte druer som en litt sunnere snacks denen uken!

Vi kommer nok til å kose oss litt ekstra fremover og kjøpte vafler og kakemisk! Jeg vil lage boller med vaniljekrem, det er så sykt godt!

Påfyll av dette deilige syltetøyet.

Det vafr 10-kroners marked på Meny så jeg slo like så godt til og kjøpte tre av favorittdippen! Det var nemlig billigere enn å kjøpe 3-pakning.

Påfyll av vaskemiddel som straks er tomt.

Blåbær! Jeg har blitt hekta på smoothiebowls og topper gjerne med blåbær, i tillegg er det jo så godt som snacks.

Denne er kjempegod og magen min tåler den faktisk!

Pasta, nam nam 🙂

Denne bruker jeg i lapskausen. Sykt god!

Vi kjøpte smågodt til lørdag, men det spørs om det klarer å ligge i skuffen frem til da…

Disse er ekstremt gode! Vi testet de i matnyheter og jeg elsker dem.

Som sagt er jeg hekta på smoothie bowls og kjøpte denne blaningen på Coop. De var utsolgt for en del ting på Meny så da kjørte vi videre til Coop og handlet resten der, haha.

Supergode begge to!

Gigantisk pose med lapskausblanding til pytt i panne og lapskaus.

Quorn finner jeg kun på Coop Obs Sørlandsparken her i Kristiansand. De hadde den andre steder før, men nå finner jeg det aldri så jeg må hamstre hver gang vi er på Obs! Det er litt irriterende fordi vi har en veldig liten fryser, men denne må jeg bare ha.

Så ble det jaggu litt dopapir også 🙂

Det er handlet på både Meny og Coop Obs og det kom tilsammen på rundt 2000,- kroner, men da hadde vi også pantelapper.

4 kommentarer
    1. Så mye godt! Og mange gode middagsforslag! En idè: legg ut oppskrift på middagene dere lager hver dag framover. Trenger inspirasjon til digge, lettvinte veggismiddager og jeg som mange andre har mer tid til å lage mat nå! Hadde blitt så glad, alt hørtes super godt ut!:D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg