UKENS HANDEL

Denne ukens handel ble kjempestor! Vi handlet riktignok ganske lite forrige uke, men da hadde vi en del. Denne uken var kjøleskapet så godt som tomt og det var på sin plass med en skikkelig handel. Vi har handlet så mye godt og jeg gleder meg til hver enste middag denne uken. Vi har handlet masse deilig pålegg, mye sunt og grønt samt litt kos til helgen 🙂 Noen legger sikkert merke til at jeg har kjøpt en stor Imsdal og det er fortsatt fordi jeg ikke takler vannet her… Wopsi.

Planen for ukens middager er følgende: Grønnsaksuppe (elsker det), halloumiburger med søtpotetchips, hjemmelagde fiskekaker med småpoteter (lagde aldri det forrige uke), stekt ørret med spinat og kokte grønnsaker, pizza og lasagne. Vi har en dag uten plan så vi har en åpning om vi plutselig får lyst på noe helt annet, hvis ikke har vi masse vi kan lage hjemme som spaghetti med “kjøtt”saus, søtpotet- og gulrotsuppe eller enchiladas.

Dette pålegget er skikkelig digg, enten på brødskiva med noen skiver agurk på eller i en speltlompe med salat og avokado. Nam, nam.

Mmm, gleder meg allerede til halloumiburger. Det er så godt!

Denne har jeg ikke testet enda, men den så veldig god ut.

Jeg må ha denne i kjøleskapet…

Disse er supergode hvis jeg skal kjedespise, haha. De funker også som et veldig lett mellommåltid med kremost og avokado på. Det er så godt.

Avokado er noe jeg foretrekker å ha på kjøkkenet. Funker som pålegg, er godt i salater, på burger og ikke minst til å lage guacamole.

Ørretfilet! Vi prøver å ha enten ørretfilet eller laks en gang i uka. Det er ganske godt selv om jeg ikke er så veldig fan av sjømat.

Jeg fant ut at Coop har sin egne glutenfri spaghetti som er mye billigere enn den jeg pleier å kjøpe så da tok jeg med en pakke av den 🙂

Litt vasketing. Jeg har ikke prøvd easy wipes før, men det høres så digg ut så jeg tenkte å teste. Engangsmopper har vært ekstremt mye i bruk her den siste tiden med en valp som ikke er helt stueren. Hun har faktisk blitt sykt flink nå og bortsett fra en bitteliten skvett i går som jeg ikke tror hun skjønte at skulle komme så sier hun i fra og går på do ute hver gang. Stolt valpemor!

Denne handelen ble som sagt ganske stor og vi kjøpte litt vakseting, noe som alltid koster. Morten kjøpte også tre pakker med kylling som han skal bruke til lunsjen sin så handelen havnet på litt over 1400 kroner. Vi handlet på Coop Extra denne gangen 🙂

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg