UKENS HANDEL

God morgen! Det aller første jeg vil gjøre er å beklage det elendige lyset på bildene… Jeg kom hjem sent i går og fikk ikke tatt bilder før det var mørkt og blæh, det ble bare dårlig. Så orket jeg rett og slett ikke sette alt på plass for så å ta det opp igjen i morgen hehe. Latskap, men jeg har gjort det en gang før og da glemte jeg omtrent halvparten av matvarene. Så det bel sånn denne gangen, dessverre. Håper dere kan tilgi meg 😉

Denne uken har jeg planlagt hver eneste middag nøye og funnet digge lavfodmap oppskrifter som jeg skal teste ut! Nå er endelig matgleden og ikke minst matlysten på vei tilbake og det er så deilig. Vet dere hva? I går var første gang jeg dro på butikken uten å bli lei meg. Det høres teit ut, men det er sant. Den siste tiden har det å dra på matbutikken vært grusomt fordi jeg har slitt helt ekstremt med å finne noe jeg anser som trygt å spise, og for en matelsker som meg har det faktisk vært grusomt. Heldigvis er det forhåpentligvis slutt på det nå og jeg har handlet masse digg mat! Handelen kom på cirka 1100,-.

Middagene for uken er som følger (det skal være lavfodmap, linker til oppskriftene jeg har på nett):

Tirsdag: Laks med spinat og kokte poteter.

Onsdag: Gulrotsuppe med  proteinrundstykker 

Torsdag: Pytt i panne med magre kjøttpølser (til Morten)

Fredag: Meksikansk gryte

Lørdag: Lasagne med hvitløksbrød (til Morten)

Søndag: Pasta- og pølsegrateng med grønnsaker

Litt deilig frukt! Morten bruker bananer i proteinpannekakene han lager og jeg har blitt hekta på kiwi!

Jeg har kjøpt litt frossen frukt så jeg kan lage smoothie fra tid til annen! Ananas, bringebær og jordbær.

Denne er sååå god og jeg tåler den! Egentlig ville jeg ha den med sjokoladebiter i, men den hadde de ikke. Den er faktisk helt sykt god.

Dette skal jeg bruke til å bake litt lavfodmap. Jeg får virkelig frem husmoregenskapene her.

Mmmmm. Elsker mozzarella! Jeg skal lage litt enkle mozzarella, basilikum og tomatsalater.

Jeg tror jeg skal prøve meg på chiapudhding og bruke det i rundstykker, nam nam.

Det var tilbud, 2 or 10 så da ble det Cola Zero til en forandring.

Dette har jeg aldri i hele mitt liv kjøpt før, men nå skal jeg jo plutselig lage alt mulig fra bunnen av så da er dette kjekt å ha. Jeg bruker det blant annet i lavfodmap lasagnen jeg linket over her. Den er helt sykt god så den burde dere prøve dere på!

Litt krydder jeg skal tåle.

 

13 kommentarer

Siste innlegg