UKEN SOM GIKK / JEG HAR BURSDAG

Reklame | Chiquelle / annonselenker Nelly, Ellos

JAKKE HER / SKO HER / BUKSE CHIQUELLE

AKKURAT NÅ: JEG HAR BURSDAG 🎉🎉 Veldig lite bursdagsfølelse, men i dag blir jeg 26 år gammel dere. Tar gjerne i mot gratulasjoner haha, neida. Nå skal jeg nyte bursdagsmorgen før jeg skal bli intervjuet live på nyhetskanalen klokken ti for de som vil få med seg det.

UKENS TANKE: “som jeg gleder meg til neste uke”, haha. Det har vært helt sykt mye kjøring. Vi har vært enten i Kristiansand eller lenger hver eneste dag siden vi flyttet og denne uken blir det heldigvis ganske mye roligere. Jeg får tid til å komme tilbake til rutiner og komme ordentlig på plass her så det har jeg tenkt mye på at jeg ser frem til hehe.

UKENS FAVORITTPLAGG: Denne genseren! Endelig fikk jeg den etter å ha hatt den på ønskelisten i det som føles som flere måneder, men kan ha vært noen uker hehe. Den er såååå fin og gjør et antrekk helt alene. Dere finner den HER og nå er det faktisk 50% rabatt på den så det er bare å slå til 😉

BUKSE HER / VESKE HER / SKO HER

UKENS CRAVING: Jeg har cravet en tapas-middag. Tipper det er fordi jeg visste at jeg hadde det i vente.

UKENS HØYDEPUNKT: Lørdag! Jeg hadde en super feiring i Kristiansand med gode venner ❤️ Og det var ganske digg med en natt på hotell hvor jeg hadde heeeele sengen for meg selv, hehe.

UKENS IRRITASJONSMOMENT: Jeg lå bak en helt ustabil sjåfør da jeg kjørte til Kristiansand på lørdag. Det var så irriterende fordi jeg ikke hadde noen mulighet til å kjøre trygt forbi så jeg måtte bli liggende bak der da. Det var helt kaos, altså så ustabil fart og nei. Det var skikkelig irriterende. Hvordan klarer man å kjøre i alt far 50 til 80 i 70-sona? Det lurer jeg på. Ble jo kø!

UKENS POSITIVE: Det er sykt digg å bo her vi bor nå. Det er så deilig med frisk luft, masse natur og “livet på landet”. Jeg skal virkelig nyte dette til det fulle før jeg plutselig bor midt i kaoset i Oslo.

UKENS ØNSKELISTE: Jeg ønsker meg selvfølgelig ting til leiligheten. Ny sofa, har falt helt for denne fra Ellos Home. Jeg vil lage en stor bukett med tørkede blomster og strå i denne vasen, også fra Ellos Home. Vi solgte det gamle gulvteppet og nå vil jeg ha et ensfarget, noe lignende dette. Så ønsker jeg med så sykt den stolen til høyre her, men den er utsolgt 😭

UKENS MATRETT: HERREGUD. Middagen jeg spiste på Mercado på lørdag er seriøst noe av det beste jeg har spist i mitt liv. Jeg vet ikke hva det var, men det var så sykt digg. Jeg valgte den restauranten fordi det er en av mine favoritter, men i går var de helt på topp altså. Jeg synes maten der blir bedre og bedre for hver gang jeg er der. Vi hadde et fat med diverse retter som forrett, litt manchego, kremet chevre med noe sykt digg sprøtt brød, foccacia, den beste hummusen jeg har spist i hele mitt liv og diverse annet godt. Så hadde tre av oss diverse tapasretter, jeg hadde blant annet en sykt digg squash rett, patatas bravos, verdens beste friterte halloumi og det som kanskje er min favoritt: falafel med spicey yoghurt. HERREGUD så gidd. JA, så var det dessert da. De har en sykt god dessert som er noe slags browniekake med stivnet sjokolade på toppen, med sorbet og vaniljeis ved siden av. Ååååh, jeg elsker Mercado. Lov meg at dere spiser middag her om dere er i Kristiansand, okei?

UKENS TIPS: Rabattkoden ANDREA25 gir dere 25% rabatt på alt fra NLY BY NELLY!

MÅL FOR UKEN SOM KOMMER: Finne tilbake til rutiner etter to kaotiske ruter. Stå opp til vanlig tid, finne arbeidsrutiner her, treningsrutiner og alt slikt. Det blir mitt hovedmål for denne uken.

UKENS FAVORITT-BILDE:

16 kommentarer
    1. Hei,
      Jeg så nettopp på vg på Snapchat at du har sluttet med prevensjon og lurte på om fu har merket forskjell på psykisk helse og også om du har merket noe forskjell på vekt. For jeg har spiral og har lagt på meg helt sykt i det siste 1,5 året jeg har hat den. Har gått opp nesten 10kg. Og før kunne jeg spise mye met uten å legge på meg, mens nå går det nesten ikke å trene det vekk. Jeg trener nå 3 ganger i uken, etter jeg la på meg, men ingenting hjelper. Det gjør dessverre mye med selvbildet mitt. Grunnen til at jeg velger å ikke ta den ut er fordi det er veldig fint å slippe å tenke på å ta p-piller eller slippe å tenke på at man må være extra forsiktig og jeg absolutt ikke er klar for barn.
      Ønsker deg en fin uke! ❤️ 🙂

      1. Hei! Har ikke merket noe forskjell på vekt, men har merket forskjell på psyken! Føler meg mye “lettere til sinns”, mye gladere og mer sprudlende nå enn da jeg gikk på p-piller og det var det jeg liksom ville teste med å slutte. Rådet jeg burde gi både deg og meg selv er jo å få råd av helsepersonell om ny prevensjon som passer oss bedre, men det er bare det “hvor starter man?”… <3 Håper du finner ut av det, lykke til!

    2. Gratulerer med dagen, fine du <3 Håper du får en superfin dag!!
      (ukens favorittbilde kom ikke med?:'( )

    3. Gratulerer så mye med dagen, fine deg! 😀 Åh, elsker bildene! Men favoritt bildet ble ikke med, hehe 😉 Håper du får en fin, litt roligere uke! <3

    4. Hei, vet dette innlegget ikke har noe med saken å gjøre, men ville bare videreformidle dette til deg!

      Dette gjelder vestibulitt/vaginisme som jeg vet du også sliter med. Jeg har slitt med dette i over seks år. Vært hos utallige fagfolk, mange utredninger, osteopater, fysioterapeuter, leger, gynekologer i både privat og offentlig sektor. Ingenting har fungert overhodet.

      Så, jeg hadde lest for mange år siden, et innlegg eller kommentar på en useriøs side at en person hadde hatt god effekt av å slutte på prevensjon (altså hormonell prevensjon, i dette og mitt tilfelle p-piller). Jeg har spurt alle jeg har vært hos om denne problemstillingen «kan p-piller ha noe med saken å gjøre, kan det hjelpe og slutte». Alle har svart det samme, at jeg ikke måtte slutte og at det ikke er noen dokumentert effekt. Enkelte har også frarådet meg fra å slutte. Og siste jeg var hos på Aleris rådet meg til å starte igjen på p-piller, da jeg slutter for å teste.

      Jeg sluttet på p-piller i starten av mai. Har slitt med blødninger konstant etter dette, derfor var jeg hos gynekologen på aleris som rådet meg til å starte igjen på piller, men jeg hadde is i magen og ventet. Nå, nesten seks måneder etter jeg sluttet på piller, kan jeg faktisk si at smertene er HELT borte. Det skjedde over natten. Jeg hadde like vondt som før, helt frem til jeg våknet en dag og ikke hadde smerter. Det er helt sykt. Og jeg er overbevist om at dette må være pillene. For jeg har virkelig prøvd alt i seks år.

      Nå vet jeg ikke om og hvilken prevensjon du bruker, men jeg ville uansett si dette til deg. Kanskje dette kan hjelpe deg og. ❤️

      1. Hei! Altså WOW! Jeg har også hørt det rådet og det er grunnen til at jeg sluttet helt i starten av behandlingen for noen år siden og da ble jeg jo frisk, men da gikk jeg også i behandling så kan ikke vite om det var kombinasjonen, eller bare behandlingen. Men min behandler da sa at det ikke var noe dokumentasjon på at det skal ha noe å si, men at det ikke skader å prøve. Så jeg prøvde! Det er jo etter at jeg begynte igjen at plagene også kom tilbake, igjen nå vet jeg ikke med sikkerhet om det har noen sammenheng, men jeg har også merket den siste måneden typ at jeg har mindre smerter i bekkenbunnen enn tidligere. Så det er ikke så dumt det du sier her altså! Utrolig interessant faktisk. Skulle ønske de med peiling faktisk sjekket det ordentlig ut og forsket på det i stede for å være så bastant på at “nei, det har ikke noe å si”. Hva om det har det?

        Uansett, takk for at du deler <3

    5. Oii så ikje innlægge før no :-O

      Grattis <3 Bedre sent enn aldri vel 😀

      Bildan du hadde lagt ut som ikje kom på bloggen fikk mæ te og flire 😂💖😃 Haha <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg