UKEN SOM GIKK

Reklame | Nelly, annonselenker Nelly, H&M

JAKKE HER / GENSER HER (koden ANDREA35 gir dere 35% rabatt) / BUKSE H&M HER

AKKURAT NÅ: Jeg prøver å få tilbake en normal døgnrytme etter at den kollapset forrige uke. Det er vondt, jeg vil ikke, men jeg prøver å komme i gang med dagen.

UKENS TANKE: Jeg har hatt en skikkelig “corona down” for å være helt ærlig med dere. Det kan også bare litt vanlig mørketids-følelse, men jeg klarer ikke helt å skille de to. Allikevel har jeg valgt å ikke si noe. Jeg har bare latt som ingenting og prøvd å la ting flyte så godt som mulig. Sannheten er at jeg har blitt en skjør liten skapning som ikke tør å dele noe ordentlig personlig eller dele noen sære, rare og egne meninger om ting lenger.

Før pøste jeg ut med alt som var. Jeg var bestemt i meningene mine, ga meg ikke, tok gjerne opphetede diskusjoner og gikk i bresjen for det jeg mente. Nå tør jeg ikke en gang nevne at jeg synes denne tiden er tung, fordi jeg orker ikke det maset som kan komme ut av å dele noe ordentlig. For herregud som folk skal kverulere, føle seg krenket på egne vegne, føle seg krenket på andres vegne, bli sinte, bli skuffet og gudene vet hva om man sier noe de er uenig i.

Å være uenig er liksom ikke en greie lenger. Noen tar alltid feil, og det er som regel bloggeren, influenseren eller den offentlige personen. Og ja, det er et fåtall av folk som er sånn, men så orker man bare ikke begi seg ut på diskusjoner med folk som nekter å innse at jeg faktisk kan få lov til å ha min mening, mitt syn på ting og ikke bare jatte med og være 100% politisk korrekt, eller være 100% enig i deres syn. Så jeg har bare delt en overfladisk hverdag hvor alt er greit og fint, fordi vet dere hva? De gangene jeg har delt “sannheten”, “den ærlige siden”, “den virkelige siden”… Vet dere hva jeg får høre da? At jeg kan ikke dele sånt fordi jeg må gå foran som et godt eksempel og være positiv.

Jeg kan ikke dele at jeg har det kjipt fordi jeg skal spre positive vibber og god energi. Så jeg kan ikke få lov til å synes at mørketiden er tung. Jeg kan ikke få lov til å kjenne koronatiltakene på kroppen. Jeg kan ikke fortelle at jeg ikke orker å stå opp om morgenen fordi jeg ikke ser poenget. Selvfølgelig gjelder ikke dette alle, men noen ganger, særlig når man er litt sliten så er det de negative, de sinte og de nedlatende kommentarene som setter seg. Og da orker man bare ikke. Man skjermer seg selv og dropper å dele.

Så når det snakkes om at influensere kun deler fasaden, så kan dere jo spørre dere selv hvorfor. Og igjen så føler jeg at jeg må presisere “dette gjelder ikke alle og blablabla”, kun for å sikre meg mot at de dette ikke gjelder skal bli sinte. Så vær så snill, bare la meg lufte tankene mine uten å føle deg krenket. Fordi jeg er så lei av at folk skal bli krenket over at jeg deler mine følelser.

Det ble sykt rotete, men der fikk jeg det ut haha. Før pleide jeg å bruke bloggen til nettopp det. Få utløp for ting, sette ord på følelsene mine. Jeg vil komme tilbake dit, men det sitter langt inne nå altså.

UKENS FAVORITTPLAGG: Det er kanskje ikke et plagg, men ukens favoritt er denne vesken! Den er så utrolig fin. Det er Sophie Elise sitt samarbeid med NuNoo. Jeg elsker jo NuNoo og denne vesken er fantastisk. Det er som en stor veske i en liten veske. Jeg får plass til lommebok, kamera, ekstra linse og litt småting uten problem, men så ser vesken så liten og nett ut. Dere finner den her 🖤

UKENS TIPS: Altså dere må se Ramme Sporter på NRK om dere ikke har sett det! Så teit og så underholdende på en gang.

UKENS CRAVING: Risgrøt! Åååå, julestemningen er på god vei og risgrøt står øverst på ønskelisten hver dag. Jeg tror jeg kunne spist det til frokost, lunsj og middag jeg. Elsker risgrøt!

UKENS HØYDEPUNKT: Jeg hadde to kjempefine dager på hytta denne uken! Det var så deilig å komme dit og det kom faktisk snø mens vi var der. Det er så gøy å se Trulte når snøen kommer. Hun elsker snø og blir supergira, spurter rundt og koser seg. Jeg gleder meg til vi skal dit i jula og krysser fingrene for at vi får en del dager med masse snø som Trulte kan kose seg i. Ja, tilbake til hytteturen. Vi gikk en nydelig tur på dag to. Det var iskald vind, men solen var fremme og det var så deilig! Pause med solbærtoddy og pepperkaker, Trulte som løp rundt gapahuken og koste seg med funn av pinner haha. Helt perfekt.

UKENS IRRITASJONSMOMENT: Været, haha. Så enkelt som det. Jeg trenger sol og blå himmel ☀️

UKENS POSITIVE: Nå begynner leiligheten virkelig å ta form. Vi har fått solgt nesten alt av de gamle møblene som ikke fikk være med til den nye, med unntak av spisebordet som vi la ut forrige uke, og funnet nye ting som blir kjempefine.

UKENS ØNSKELISTE: Jeg synes disse spisestolene er så utrolig fine og de matcher det nye spisebordet vårt, men jeg synes det er så sykt dyrt med spisestoler! Så det får vente litt, men de står på ønskelisten og dere finner de hos Ellos her. Så er det matchende skjenk, også svindyrt som de fleste skjenker er… Men, kanskje det kommer noe godt tilbud denne uken hehe. Dere finner skjenken på Ellos her. Så synes jeg denne strikkekjolen er sykt fin (her) ! Og vesken fra NuNoo er helt nydelig (her).

1 HER / 2 HER / 3 HER / 4 HER

UKENS MATRETT: Det ble Tandoori fra Toro, den oransje pakken vet dere. Utrolig god! I stede for kylling hadde vi i kidneybønner og brokkoli. Det ble så godt og mye bedre enn med erstatning som vi pleier å bruke. Føltes litt sunnere, haha. Jeg kom på etterpå at grulrøtter også hadde vært sykt digg å ha i. Nam, nam. En lettvin middag som smaker kjempegodt.

MÅL FOR UKEN SOM KOMMER: Jogge to ganger, med forbehold om at det ikke er masse vind og regn fordi det gidder jeg faktisk ikke løpe i. Gjorde det en gang nå for litt siden og det blir med den ene gangen, haha. Så digg er det ikke.

UKENS FAVORITT-BILDE: Det blir for dette ❤️ Koselig med selvutløser på tur, haha.

13 kommentarer
    1. Kjære fine deg Andrea. Har fulgt deg lenge men aldri skrevet en kommentar, men tusen takk for at du deler. Jeg har det på akkurat samme måten. Har mistet jobben på grunn av korona og kjenner at enkelte dager er det vanskelig å stå opp for hva er poenget? Det er en helt lik dag som forrige dag.

      Men, jeg står opp i 8 tiden hver dag og går meg en tur. Deretter rydder jeg litt i huset og søker jobber. Dritt kjedelig men slik har livet blitt. Håper dagene blir litt bedre for deg etterhvert. Sender gode tanker og en varm klem 😘

      1. Åå, Camilla <3 Så utrolig leit å høre at du har mistet jobben på grunn av korona. Håper virkelig ting bedrer seg snart og at du finner drømmejobben! Men så fint å høre at du har klart å finne en slags rutine i en kjedelig situasjon. Krysser alt for at du får svar på jobbsøknader og lander en jobb du vil ha <3 Stor klem!

    2. Åh, koseligste bildet! <3 Du… jeg forstår deg skikkelig godt! Fryktelig mange kan bli litt "korona deprimert" fra tid til annen nå. Og du, som alle andre dødelige skal SELFØLGELIG få ytre det! Men ja, det er som du sier, man får sååå mye pes om man ikke er politisk korrekt! Spesielt som offentlig person! Det er så synd! Jeg digger virkelig den ærlige, frittalende Andrea jeg! Det trengs søren meg det og vel! Håper det løsner for deg, fine! Jeg så du spurte om tips til Fredags innlegg. Kanskje det kan være en utfordring for deg til Fredags innlegg? Andrea's meninger eller noe sånt? Eller en sak/saker som har engasjert deg den siste uken? Det skaper litt engasjement, og går kanskje litt mer i dybden?!
      Det er også noe jeg virkelig digger sååå mye med deg! Du tar for deg både overfladiske ting (positivt ment altså), men også viktige ting! Elsker den hærlige mixen! Nei, stå på kjære deg! Opp på hesten! Haha! Håper jeg klarer å motivere deg litt her! Stor klem til deg <3

      1. Beate <3 Tuuusen takk! Jeg er så takknemlig for at du alltid er her og sprer positivitet. Jeg blir oppriktig glad når jeg åpner kommentarfeltet og ser navnet ditt. Da tenker jeg "ah, Beate har alltid noe hyggelig å si" haha. Så det er jeg så glad for, det må du vite. Og det var en veldig god idé til fredagsinnlegg! Jeg skal absolutt vurdere det, tusen takk 😀

    3. Jeg har fulgt deg siden du var med på paradise hotell og digger deg! 😊
      Pleier egentlig aldri å kommentere på blogginnlegg men klarte ikke å la være…

      Jeg blir så oppgitt og sint for at enkelte mener at influencere kun skal dele dele det som er positivt og allikevel klager på at alt er overfladisk… Kan skjønne at folk trenger positive vibber, spesielt nå i disse korona tider. Men ALLE har dårlige dager og perioder, og det må også være lov å dele dette! Trodde en influencer skulle dele hverdagen sin jeg og ikke bare det som er bra! 😅
      Og så må seriøst slutte å og bli krenket av at folk har en annen mening enn en selv har, egne meninger er bra, og det er ikke mulig å please alle! Tenk hvor kjedelig livet hadde vært hvis alle tenkte likt! Stå på Andrea, jeg digger at du har egne meninger og tørr og stå for de! ❤️

    4. Har ikke vært følger så lenge, men jeg syns det blir så dumt når man ikke kan si noe fordi man blir redd for reaksjoner. Jeg følger deg ikke fordi jeg vil se en perfekt hverdag, eller bare positive ord. Jeg følger deg fordi jeg syns du er mer ekte enn flere andre influensere, og du har turt å dele mye andre ikke ville ha gjort. Det er et så sykt stort pluss i boka!
      Man fornærmer ALLTID noen, men du merker det jo mer enn andre siden du stikker deg frem. Husk at for hver negative kommentar får du garantert over ti positive, men det er jo de negative man husker. Ikke la deg skremme av trollene som blir fornærmet over alt mulig rart 🙂 Fortsett å være deg selv! Støtter Beates forslag om fredagspalte, det hadde jeg likt å lese 🙂 Klem fra kristiansander som også er på flyttefot (heldigvis bare innad i kommunen), og blir litt sprø av alle kassene 😛

    5. Nå er det sååå mye fokus på psykisk helse og at vi skal tørre å være åpen. Prate om ting. Være ærlig om hvordan vi har det. Som influencer forventer ikke jeg at du skal vise hvor perfekt livet skal/kan være. Som influencer skal du påvirke oss til å være menneskelig også. Tørre å bane vei å prate om ting det kan være vanskelig å prate om fordi alt skal være så “perfekt”. Livet er ikke perfekt. Aldri vært, kommer aldri til å bli. Livet er opp og nedturer. Sorg, smerte, glede, lykke.. Alt! Og vi er mange som sliter nå. Og DET ER LOV! ❤️ At du har det tungt og føler du ikke kan prate om det gjør meg så inderlig trist. Du er ikke ansvarlig for at andre bare skal føle lykke. De som ikke tåler at du viser de sidene av deg, er haters. And haters gonna hate. 😜 Som jeg alltid sier “det er værst for den som er sur”! 😉 Jeg vil bare gi deg en STOOOOR klem, Andrea og si at jeg heier på deg. Hele deg. Alle sidene dine. Du og Morten er et herlig par og jeg ønsker dere alt godt. ❤️

    6. Jeg synes at all form for debatt og diskusjon har blitt sånn, jeg. Man er liksom så opphengt i sin egen mening og det man selv tror på, at man tolker motparten i verste mening (om man gidder å høre etter/lese det som står der i det hele tatt). Det er om å gjøre å finne den minste lille bagatellen som kan tolkes eller misforstås i verste mening, og deretter hisse seg skikkelig opp i stedet for å spørre “hva mente du egentlig med det?”.

      Litt på samme måte med dem som tror at de vet alt om mennesker de følger på sosiale media, jeg følger noen hunde-kontoer på insta, og eigerne må jo bli helt gal av folk som skal mene om ting hele tiden! Som om de ikke bryr seg om sin egen hund. “Jeg så ikke bilde av at du ga hunden din mat, så da sulter den vel *rasende*”. Satt veldig på spissen her, men jeg forstår ikke at folk er så korttenkte og fyrer så fort? Kanskje fordi det er blitt så enkelt å “si fra”/kommentere?

      Jaja, dagens rant der, beklager 😅 Poenget mitt er at jeg er helt enig med deg, folk må begynne å puste litt med magen og ikke tolke alt i verste mening 😊 Håper du har en fin mandag!

      1. Veldig godt poeng! Det er helt sykt hvordan det har blitt faktisk.. Hahaha omg, det er akkurat sånn det er!! Så et fint eksempel på Instagram hvor det stod “Hvilken frukt liker du”? Appelsiner. “Omg, hvordan kan du si det? Jeg er så lei meg på vegne av alle andre frukter som ikke ble nevnt. Hvordan kan du si noe sånt?”. Noe i den duren og det er heeeelt sykt at det faktisk stemmer!

        Mandagen min har faktisk vært skikkelig fin ❤️❤️ Ønsker deg en super kveld videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg