UKEN SOM GIKK

Reklame | annonselenker Nelly / Ellos

JAKKE SAMSØE / SKJORTE HER / BUKSE HER / SKO HER

AKKURAT NÅ: Nå skal jeg straks ut døren med Trulte for å dra til dyrlegen. Hun skal ta ettårsvaksinen sin og få klippet klørne. Hun gleder seg nok, eller hun hadde gjort det om hun visste hva vi skulle. Hun elsker dyrlegen.

UKENS TANKE: Wæææ, det er så sykt at vi faktisk skal flytte og at vi plutselig skal til Oslo. Jeg er kjemperedd, men også skikkelig gira. Det blir noe helt nytt selv om jeg har bodd der i mange år, men nå flytter vi liksom hele vår lille familie og kjøper noe der. Det er ganske sykt. Jeg bare håper vi kommer til å trives like godt som vi har gjort her. Fordi jeg elsker egentlig dette stedet, men så er det mye jeg savner veldig med Oslo. Wiii, det er en så spennende tid fremover!

UKENS CRAVING: Mmmm Holiday chips. Dere må smake den om dere ikke har gjort det. Jeg elsker den.

UKENS HØYDEPUNKT: Det ser selvfølgelig at leiligheten vår ble solgt! Det er skikkelig gøy at det endelig skjedde, haha. Ikke minst at vi faktisk fikk nåværende prisantydning. Det hadde jeg nesten ikke trodd, så det var digg.

UKENS FAVORITTPLAGG: Denne uken har jeg vært litt ekstra glad i denne jakken. Dere finner den her.

UKENS TIPS: I går så jeg filmen Elona Holmes på Netflix. Jeg synes den var ganske søt og litt spennende. Den vekket nysgjerrigheten min i alle fall så den kan jeg anbefale.

UKENS IRRITASJONSMOMENT: Hvorfor går enkelte mennesker inn i situasjoner med ræva holdning og dårlig humør? Fy, jeg blir så irritert på sånt. I går havnet jeg i en slik situasjon. Vet dere hva det verste jeg vet er? Når folk slenger en kommentar mens de går fra en situasjon så man verken får forklart eller svart. Dette skjedde med en VOKSEN dame i en situasjon som egentlig var veldig enkel å løse. Jeg skulle forbi med bilen nede ved havna her fordi jeg hadde hentet pappa på legevakta med skadet fot, og skulle derfor kjøre han helt bort til båten han bor i (en vei folk kjører hele tiden). Så var det et eller annet opplegg der, men det gikk jo an å komme forbi, men vi stoppet rett ved de for å vente til de kom seg litt videre og dte ble bedre plass. Så kommer det en dame bort og vil snakke med meg så jeg tar ned vinudet. Hun spør om vi har noe vi skal gjøre der ute, og jeg svarer at ja jeg skal kjøre han til båten sin. Greit nok så langt, men… Så velger hun å svare surt “javel, vi har reservert hele området her i dag” og mens hun snur seg og går fra bilen sin sier hun høyt nok så jeg skal høre det “det går jo an å gå ut og gå resten av veien selv”. Jeg spør “hva sa du?”, men hun fortsetter å gå avgårde med ryggen til. Fyyy altså sånt! Jeg blir så provosert. Det er så frekt. Hadde hun stått der og faktisk ført en samtale kunne jeg forklart på noen sekunder hvorfor vi må kjøre bort og ikke gå. Altså hva er galt med folk? Det verste er at jeg oppdaget på veien tilbake (1 minutt senere) at de pakket sammen hele greia så hvis hun bare kunne sagt det med en gang kunne vi helt fint stått og ventet de fem minuttene det kom til å ta. Jeg orker ikke sånt! Når man liksom vil skape dårlig stemning i en situasjon som kan løses på null komma niks. Vi hadde hele dagen vi, kunne ventet i en halvtime om det var det som skulle til, men han kunne ikke gå. Ahhhhhhhhh, grusomt menneske.

UKENS POSITIVE: Gøy at dette kommer rett etter min store irritasjon, haha. Denne uken har egentlig vært veldig positiv altså! Jeg har hatt en veldig gøy treningsuke og er så motivert på den fronten! Jobb har gått veldig bra og jeg har vært motivert og inspirert. Vi har fått solgt leiligheten og begynt jakten på vårt nye hjem. Og jeg har fått ny frisyre! Så mye bra 😀

UKENS ØNSKELISTE: Speil fra Ellos her, paljettbluse her, skjorte her, sort bluse her og hvit genser her.

UKENS MATRETT: Hmm jeg føler jeg har spist sykt kjedelig mat denne uken. Kommer i alle fall ikke på noe veldig spennende, så jeg går for søndagsfrokosten i går. Jeg lagde mini-bananpannekaker, bakte proteinbrød av cottage cheese, egg og havregryn, kuttet opp litt frukt og grønt. Det var såå digg!

MÅL FOR UKEN SOM KOMMER: Kjøpe leilighet, hehe neida… Joda 😅 Det er kanskje litt ambisiøst, men vi prøver!

UKENS FAVORITT-BILDE: Det blir dette, mest på grunn av håret mitt hihi. Kåpen også! Har funnet frem denne kåpen for høsten også. Den er så kul! Kjøpt på H&M i fjor.

11 kommentarer
    1. Så gøy 🙂

      Ho dama ja, ho gjør vel mange irritert tænke æ 😩

      Kor længe bodde dåkker i leiligheta i Krs ? 🙂 Har dåkker lån igjæn på leiligheta eller står dåkker i 0 ? Har dåkker ny egenkappital ? 😀

      1. Vi har bodd her i halvannet år ca 🙂 Vet ikke helt om jeg skjønte spørsmålet, er litt fjern på sånn bologsalg og sånt, men vi har ikek betalt ned leiligheten nei. Vi har egenkapital 🙂

        1. Æ skjønne 🙂

          Næi æ lurte på om dåkker har lån fra før av som dåkker ikje får betalt ned før dåkker no ska kjøpe ny leilighet ? 🙂 eller har dåkker ingen lån ?

    2. ÅH, jeg kjenner det koker inni meg bare av å lese om denne snerpete, frekke dama! Å, fyyy! Sånne hendelser er de værste altså!!! Nå vet jeg ikke alderen på denne dama, men det er seriøst damer i alderen 50-70 som er de mest frekke her i Norden i alle fall! Vi skal IKKE bli sånn! Eldre menn er mye oftere snille og søte! Haha! SÅ spennende tider i møte for dere nå! Wææ! Ha en god dag, fine! <3

      1. Jaaaa!!! Jeg blir så irritert… Var i den alderen der, ja. Husker det var sååå mye av det samme da jeg jobbet i butikk. I den alderen der var mange (ikke alle, men mange) så sure og nedlatende, mens yngre damer kom inn og var høflige og hyggelige. Merkelig det der!

    3. Hvorfor flytter dere til Oslo? 🙂 hadde ikke dere tenkt å flytte i enebolig i Kristiansand? Du har kanskje svart på det før, men følger ikke såå mye med her, dessverre 💗

    4. Skal dere bo i enebolig i Oslo? Vil dere ikke prøve å bo sammen med ett annet parr? Som du og Sofie gjorde, men Morten også! At dere finner ett felles venneparr! Hadde ikke d vært aktuelt?

      1. Nei, vi har ikke råd til noe enebolig i Oslo dessverre. Det hadde vært drømmen, haha 😀 Njææ, kanskje i noen uker, men det er veldig deilig å ha sitt helt eget sted etter flere år i kollektivt hihi.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg