UKEN SOM GIKK

Reklame | Annonselenker Nelly

AKKURAT NÅ: så er jeg TRØTT. Jeg er så trøtt om dagen, blæh.

UKENS TANKE: Dette kommer nok til å høres helt sykt ut, men… Nå har det kommet så mange erstatninegr for kjøøtprodukt og det er veldig bra! Det eneste problemet er at noen av de minner for mye om kjøtt for min smak 😂 Det er jo egentlig kjempebra fordi det kanskje gjør det lettere for de som er glad i kjøtt å kutte ned, eventuelt gå over til kjøttfritt. Men.. For meg som ikke spiser kjøtt, hovedsakelig fordi jeg synes det er ekkelt så blir det så likt kjøtt at jeg ikke klatrer å spise det haha. Det er jo helt sykt, altså jeg vet at det ikke er kjøtt, men klarer ikke spise det fordi jeg synes det er for likt. Det er jo helt håpløst fra min side, haha. Når det ligner for mye eller har for lik konsistens så går det bare ikke. Går det an å bli mer kravstor? 😂

UKENS FAVORITTPLAGG: Jeg fant frem denne favoritten igjen og det var akkurat i siste liten før sommerværet forsvant. Hvorfor har jeg ikke brukt denne mer i sommer? Det er kanskje en av de fineste kjolene jeg eier. Elsker den. Nå tror jeg dessverre ikke den finnes mer for den er fra i fjor, men det er Love Lolita om noen vil sjekke Tise eller Finn 🙂

Vesken er fra Thailand og sandalene finner der her

UKENS TIPS: Jeg vil tipse dere om en app som heter Mattilbud! Der samles kundeavisene fra typ alle dagligvarenutikker så du kan se hvilke tilbud de forsjellige har. Den oppdateres også ukentlig med nye tilbud!

UKENS CRAVING: Chips, altså potetgull. Jeg er egentlig ikke en potetgull-person, men en sjelden gang får jeg skikkelig lyst på det og da er det alt jeg kan tenke på. Jeg har spesifikt cravet paprika-potetgull, hehe. Merkelige greier.

UKENS HØYDEPUNKT: Det har skjedd noe veldig hyggelig i jobbsammenheng, men i kjent blogger.stil kan jeg ikke dele noe om det akkurat nå. Det er et tilbud, det kan jeg si så får vi serh va det blir ut av det, men uansett veldig moro 😀

UKENS POSITIVE: Det må definitivt bli at budskapet i YouTube videoen vi delte forrige søndag virkelig kom frem! Utrolig gøy at det faktisk ble satt fokus på saken og problemet. Nå må vi bare huske å ikke glemme dette, men fortsette å være åpne, stille kritiske spørsmål og være ærlige.

UKENS ØNSKELISTE: Jeg ønsker meg den nydelige beige vinterjakken som dere finner her. Falt pladask for den sorte kjolen med puffermer (her) og høye sorte boots er et must i høst og vinter (her). Sort vardigan med så fine knapper (her) og et nydelig joggesett (her).

UKENS MATRETT: Mmmm, Morten lagde lasagne på lørdag. Toro, selvfølgelig. Den er best. Vi toppet den med 4 osyer fra Norvegia, pluss fersk mozzarella og revet parmasan haha. Det ble så sykt godt! Så lagde jeg en enkel, men veldig deilig salat med agurk, cherrytomater, mais og fetaost + hvitløksbrød ved siden av. Bedre lørdagsmiddag skal man lete lenge etter!

UKENS IRRITASJONSMOMENT: Jeg har hatt veldig mye vondt nederst i magen, livmor/ekkstokker-området. Det har vært smerter og kramper hver eneste dag hele uken. Jeg tror det er eggløsning på gang… Jeg sluttet på p-piller for en god stund siden for å se hvordan det fikk meg til å føle meg. Jeg har skjønt at p-pillene jeg gikk på kan ha hatt ganske stor påvirkning på psyken og etter at jeg sluttet føler jeg meg veldig mye bedre mentalt, men herregud så mye vondt jeg har i magen. Det er enten eggløsning eller så er det mensen og jeg har vondt nesten hele måneden føler jeg. Kanskje en uke “fri”. Nå skal jeg til gynekolog uansett for å ta cellerpøve så jeg tenkte å høre litt hva som anbefales fra han, men guuud så irriterende det er. Nå føler jeg at jeg må velge mellom å føle meg på topp i hodet og ha smerter tre av fire uker i måneden, eller å få det litt kjipere i hodet, men ikke ha vondt. Noen erfaringer?

MÅL FOR UKEN SOM KOMMER: Skjerpe meg! Jeg har hatt en så lat uke og utsatt alt som kan utsettes. Denne uken skal jeg tilbake på ordentlig. Ukeshandel og ukesmeny skal på plass igjen, jeg skal være mer i aktivitet og jeg skal utnytte fine dager og bruke de så mye som mulig ute.

UKENS FAVORITT-BILDE: <3

34 kommentarer
    1. Helt enig på det første punktet. Som mangeårgi veggis klarer jeg ikke oumph! Minner altfor mye om kylling, og jeg føler at jeg gjør noe galt hvis jeg spiser det..haha:)

    2. Siden du er så trøtt om dager, craver potetgull, har vondt nederst i magen, og i tillegg sluttet på pillen – har det ikke da slått deg at du kan være gravid? typiske tegn hvertfall…

    3. Start med cerazette. Null mensen og null mensen smerter. Ikke hatt det på 8 år. Helt fantastisk😅😊

    4. Jeg har gått på P-piller fra jeg var 14 år, så kjente ikke til et liv uten. Sluttet på P-piller når jeg var 22, og hadde så ekstreme smerter. Ble operert i magen pga. noe annet, og det viste seg at grunnen til at jeg har så sterke smerter er fordi jeg fikk påvist endometriose. De sa visst at 1 av 10 kvinner har endometriose, men få får det påvist fordi man må inn i magen med kamera for å se det. Endte til slutt med at jeg måtte begynne på P-piller igjen for å dempe smertene, og har fått et nytt liv uten smerter. Håper smertene dine bare er et tegn på at kroppen jobber for å komme i gang igjen på egenhånd

    5. Ah, den kjolen er nydelig på deg altså! 😀 Håper det ordner seg med magesmertene! Ikke godt! Ser ikke ut som favoritt bildet ble med! 😉 Ha en fin ukestart! <3

    6. Bruker du et annet prevensjonsmiddel? Isåfall kanskje bivirkninger av det som gir deg smerter nederst i magen? Enig at p-piller ikke er bra, det er så mye annet idag å velge mellom – heldigvis 🙂

    7. Når det gjelder prevensjon, har du vurdert p-stav? Det er mindre hormoner i den men er like sikker som p-piller☺️

        1. Jeg har slitt med å finne det perfekte prevensjonen for meg. Jeg blir psykisk dårlig av p-piller, ble også gravid på p-piller pga irritabel tarm. Ble deprimert av p-stav og p-ring. Nå bruker jeg p-plaster og har absolutt ingen bivirkninger. Anbefaler deg å prøve det 🙂

        1. Ja, lykke til 😊 Ps, jeg er ikke overvektig og har heller ikke overdreven hårvekst. Så jeg hadde litt vanskelig for å «tro» på at denne diagnosen stemte.. Men skjønte etterhvert at man ikke nødvendigvis trenger å ha alle symptomene (🙈)

          Etter at jeg fikk dette påvist, ville gynekologen at jeg skal begynne på P-piller eller bruke stav/spiral. Men jeg vil absolutt ikke det, fordi jeg er redd for at hormonene påvirker meg negativt (slik som P-pillene gjorde de gangene jeg brukte dem).

          Så det har vært vanskelig å håndtere denne PCOS’en, og jeg har fått antidepressive av legen (som jeg heldigvis slutta på) for humørsvingningene som følger med.

          Nå den siste tiden har jeg funnet ut at det eneste som hjelper meg, er å spise minst mulig sukker, hvitt brød og alkohol, og heller fokusere på ting som kroppen virkelig har godt av. Spiser ikke kjøtt, så går mye i div salater, smoothie, nøtter, bær, frukt, grønnsaker, grovt brød, bønnepasta og fisk 😁

    8. Hei :), du jeg så innlegget ditt på snap for en stund siden da det gjaldt klipping av klørene til lille trultemor og jeg vil bare si at hun er så mye tryggere på deg og Morten ikke dra til dyrlegen de er mer hardhendte og hun vil heller bygge redsel for klipp av klo gjør det hjemme <3 har selv en liten hund som heter mira og er omplassert hun hater klo klipp og er vanskelig men tar jeg henne til dyrlegen er de mer hardhendte og røffere så mye bedre og ta det hjemme der hun er trygg, de kan blø mye om man tar for mye men det går fint bare bruk potetmel det er billigere enn blodstopp og funker liker bra ( ikke minst billigere ) ønsker dere masse lykke til videre med klipp og ha en flott kveld videre hilsen Rebecca Skogmo 🙂

      1. Hei <3 Vi har klippet klørne hos dyrlegen 3 ganger tidligere uten problem. De er mye raskere og hun eeeelsker å være hos dyrlegen. Jeg er alltid så redd for å klippe for mye så tror hun merker det og stresser mer enn hos dyerlegen hvor det er over på 1-2-3 🙂 men uansett takk for at du deler! og tusen takk <3 Håper du også får en fin kveld videre 😀

    9. Er trolig pga IBS sliter veldig mye med de samme smertene når jeg spiser mat jeg reagerer på. Utrolig irriterende og vondt 🙁

    10. Elsker disse innleggene! Synes de er så gøye 😀

      Ang erfaringer med smerter så tipper jeg nok det vil gå seg til etter hvert, kroppen bruker tid på å stabilisere seg etter at man har brukt p piller i lang tid. For min del tok det 3 måneder, mens for andre kan det fort ta opp til 1 år: men sikkert lurt å gå til gynekolog likevell! Lykke til 🙂

      Og ang kjøtterstatninger – jeg spiser kjøtt men mindre og mindre, nettopp fordi jeg fint kan spise en vegansk snitzel og føle at jeg spiser en helt vanlig snitzel foreksempel! Så jeg elsker de nye gode erstatningene 🙈😁

    11. Fint innlegg. Men det er noe jeg må si. Ikke ta det frekt. Har villet si det lenge, men ikke gjort det. Med tanke på at sosiale medier er fulltidsjobben din så har du veldig mye skrivefeil i innleggene dine på bloggen. For meg fremstår det da uferdig hvis du skjønner.
      Vet ikke om du leser over innleggene før du publiserer de?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg