UKEN SOM GIKK

Reklame | Chiquelle / annonselenker Nelly

KJOLE HER / VESKE HER / SKO NLY (fjorårets, mens lignende HER)

AKKURAT NÅ: Nå sitter jeg i sofaen og jobber med dette innlegget. Jeg har vært skikkelig produktiv i dag! Jeg hadde en superlat start på dagen og sov lenge, men da jeg først kom i gang har det gått i ett og det er så deilig å føle at ting går på skinner.

UKENS TANKE: Nå som det er sommer lengter jeg så sykt etter en hage eller en stor terrasse, gjerne begge deler. Når jeg ser folk som kan legge seg på solsenga i hagen sin blir jeg nesten sjalu. Det er faktisk en stor luksus som jeg aldri tenkte på før jeg flyttet hjemmefra. Da mistet jeg det og merket hvor deilig det faktisk er å ha en hage.

UKENS MATRETT: Mmm, jeg spiste tapas på Mercado i Kristiansand. Deh ar så god tapas! Falafelen der er sykt god. Den kommer med en spicy yoghurt, altsååå nam nam nam.

UKENS FAVORITTPLAGG: Det er ikke høst helt enda, og akkurat nå er det varmere enn det har vært på lenge, men denne genseren må brukes! Den er så fiiiiin. En mulig erstatter for min nydelige Arnie Says ullgenser som begynner å bli litt slitt.. Denne genseren er fra Chiquelle og dere får 20% rabatt på den og resten av Chiquelle med koden ANDREA2020.

UKENS TIPS: Jeg så en veldig spennende dokumentar i går på Netflix. Den handlet om Nicolas Anelka, en fransk fotballspiller som var involvert i en god del drama da han spilte aktivt. Den var veldig bra og veldig fascinerende!

UKENS CRAVING: Jeg har rett og slett cravet en blanding som jeg ikke vet om eksisterer haha. Jeg craver brownie, cookie dough, sjokoladesaus, iskrem. Ja okei egentlig craver jeg Ben & Jerry’s half baked. Det ser jeg jo nå så hvordan jeg ikke har klart å faktisk kjøpe den vet jeg ikke 😂

UKENS IRRITASJONSMOMENT: Vel, jeg hadde mensen denne uken og da blir jeg irritert av typ alt i et par dager før så jeg tipper noe har irritert meg, men nå står det stille. Bortsett fra de to dagene så har jeg vært ganske fornøyd 😀 Er det flere osm blir sånn? Jeg har ofte en dag hvor jeg er irritert og en dag hvor jeg er superfølsom og gråter av alt haha.

UKENS POSITIVE: Nå er det faktisk skikkelig sommer her i Kristiansand, woho ☀️ Og at jeg tok meg helt fri på søndag og klarte å nyte dagen uten å kikke på mobilen hver femte sekund.

UKENS ØNSKELISTE: Jeg har funnet to veldig kule kjole fra Monki! Den fule ligner veldig på en fra Faithfull the Brand, bare at den er mye rimeligere hehe. Den finner dere HER. Den grønne og beige mønstrede kjolen finner dere HER. Lave sko med spenner HER og høye sko HER.

UKENS HØYDEPUNKT: Altså jeg har det så bra om dagen og det er så mange fine dager og høydepunkter i hverdagen min. Det er jo fantastisk deilig at det har blitt skikkelig sommer og det er kanskje derfor jeg føler at jeg nyter alt litt ekstra haha. Morten og jeg hadde en veldig koselig datenight på fredag da vi dro ut og spiste etter løpet hans, men søndagen slår fredagen så vidt!

Jeg startet dagen med løpetur sammen med Maren i strålende sol før Morten og jeg dro til Lillesand på besøk. Vi spilte fresbeegolf (min første gang, gikk så som så haha) og fikk servert deilig grillmat og en helt nydelig dessert. Det var skikkelig koselig! Så kom vi hjem og avsluttet dagen med et kveldsbad. Perfekt.

MÅL FOR UKEN SOM KOMMER: Bruke mindre penger på mat enn forrige uke.. Dette er fortsatt min største utgift og det irriterer meg at jeg sløser så mye på mat. Ha enda en dag hvor jeg ikke fokuserer på jobb eller mobilen, men nyter livet og tar meg fri.

UKENS FAVORITT-BILDE: Dette av min fine kjæreste fra da vi var ute og feiret at han satt ny personlig rekord på 10 000 meter løp ❤️

23 kommentarer
    1. Du må være den mest kjedeligste, respektløse og selvgode( ikke at du har noen grunn til å være det) bloggeren av dem alle. Blir så irritert bare av å se snappen din dukke opp på feeden. Tenk deg godt om neste gang du snakker ned på de med barn og generelt barn. Å vær så snill, spar folk for det tull pratet ditt om at du aldri skal få barn selv osv! Vi får se om noen år hvordan du blir nødt til å legge deg lang flat for alle de ekkle utsagnene dine om emnet. Etter at du selv blir mor( selv om en som deg aldri fortjener å bli noen mor, dessverre) skjønner ikke at folk gidder å følge med på en så egoistisk menneske som deg. Å du er liksom et forbilde?? My ass. Anbefaller deg virkelig å ta en runde med deg selv. Det TRENGER du.

      1. Hei Anonym! For det første, du vet at du kan blokkere folk i feeden på Snapchat? Det vil jeg anbefale deg å gjøre, så slipper du å bli så irritert 🙂 For det andre, dette er viktig: jeg snakker absolutt ikke ned om de med barn. Jeg gleder meg til folk rundt meg begynner å få barn og jeg kan være verdens beste “tante” for barna til venninnene mine. Synes det er sååå koselig å se familier som har det fint sammen og har absolutt ikke noe i mot slikt selv om jeg personlig ikke ønsker meg barn. For det tredje: Du har helt rett. Det kan godt være jeg må “legge meg flat” eller i hvert fall si at jeg har endret mening om noen år. Jeg er 25 år gammel og mye kan endre seg. Selv om jeg ikke ser for meg en fremtid med barn nå kan det godt være det endrer seg om 1, 2 eller 10 år. Vel… Jeg kan godt ta en runde med meg selv, men jeg tror kanskje du også burde gjøre det fordi ut i fra denne kommentaren virker det som du har mye sinne i deg som kanskje burde bearbedes litt 🙂 Håper du får det bedre og ønsker deg en god kveld!

      2. Hvorfor er det ikke greit at man ikke ønsker seg barn? Er samfunnet så determinert konstruert at man ikke kan ta egne valg? Er det ikke GREIT at hun lever livet sitt slik hun ønsker, eller må hun gi seg til den sosiale konformiteten? Det er helt i orden at du har din mening om hva HUN burde gjøre – men er den til gunst? Er den relevant? Nei. Det er helt greit å ville ha barn – og det er helt greit å ikke ville ha. At hun for øyeblikket ikke ønsker det, kan hun uttrykke det offentlig – selv om hun kanskje senere ombestemmer seg. Hvorfor? Fordi vi er alle mennesker, vi lærer nye ting om oss selv hver dag. Det burde kanskje du også gjøre?

      3. Tror det helst er du anonym som burde gå en runde med deg selv.
        Har du noen ganger tenkt på hvorfor kanskje noen ikke vil ha barn uten å gå inn på hvorfor? Kanskje de har sykdommer, kanskje de ikke kan og kanskje de rett å slett ikke har lyst, å det er helt greit. Og det er HELT greit også å ikke ville dele grunnen til at man ikke vil ha barn. Håper for guds skyld ikke barna dine/fremtidige har dine holdninger å ikke respekterer andre. Tenk at du faktisk går inn på bloggen til noen du ikke liker for å spy ut sånne ting. Skam deg…

      4. Å velge å ikke få barn er jo det omvendte av å være egoistisk. Ikke at det egoistisk å få barn, men det veldig selvoppfrende å avstå fra det pga. befolkningstall og klima.

        Ekkel kommentar, tydelig at Anonym har problemer med eget selvbilde, som er veldig trist. Merker det ved at hen opplever det at andre tar andre valg enn hen som et personlig angrep på sin egen livsstil.

    2. Jeg tenker sånn at hvis det er noe jeg vil sløse på, noe jeg ikke gidder å spare på – så er det ukeshandlene mine 🙂 Da vil jeg heller spare på andre ting, og tenker aldri at jeg sløser på mat! Mat er hverdagsglede- og sunn mat koster!

    3. Så fint å høre at du har det så fint!😁 Vi må nyte siste rest av sommeren nå! Sikkert vanskelig å koble helt av i din jobb, men det er nok veldig viktig innimellom! Fine bilder som alltid!❤️

    4. Hei, ville bare si at bloggen din er nesten den eneste bloggen jeg leser. Jeg liker at du er veldig åpen og ærlig med følgerne dine. Det er også bra at du sier det du mener, det syntes jeg er viktig💗

    5. Må bare få sagt en ting for jeg blir provosert over å se at mennesker ikke respekterer at du ikke ønsker barn (vertfall ikke akkurat nå). Når jeg var 25 så hadde ikke jeg heller lyst på barn å fikk varierte tilbakemeldinger på dette. Jeg er nå 27 og jeg og min samboer planlegger nå å få barn. Å vet du hva, det er helt greit å endre mening og det er også helt greit å ikke endre mening! Jeg har venner som både har barn, ønsker seg barn og noen som ikke ønsker barn. Å alt er helt greit! Det er ikke en regel at alle kvinner skal ønske å få barn! Stå på videre Andrea og gjør det som er riktig for deg! Må bare si at jeg er stadig innom bloggen din og leser og dette er den eneste bloggen jeg faktisk leser 🙂 og jeg er storfan av Trulte 🤩 hilsen en hundeelsker som mener at alle meninger er lov å ha 😊

    6. Synes det er helt sykt at noen kan kommentere slike ting som den anonyme over her! Forstår virkelig ikkje hva glede noen kan få ut av det! Når det er sagt så er jeg selv utdannet barnehagelærer, og er lidenskapelig opptatt av barns beste, og jeg har aldri reagert negativt på noe som denne bloggeren har sagt om barn eller det å få barn! En av grunnene til at jeg har fulgt med på henne er at hun er så flink til å dele meninger som kan være upopulere, helt uten å være nedlatende. Håper virkelig at kommentaren fra ‘’anonym’’ preller av, for dette var bare sykt!

    7. kjente jeg ble skikkelig sur av å lese kommentaren til anonym over her. Andrea, jeg har fulgt deg siden ph og du er for å være helt ærlig et sv de beste forbildene jeg vet om. Jeg er en 16 år gammel jente og jeg vet og kjenner på hvor enkelt det er å bli påvirka av det man ser på Instagram og hvor usikker man kan bli på seg selv av enkelte på sosiale medier. Digger deg og dine sosiale medier, du er et bra forbilde og jeg ønsker å være like kul og ordentlig som deg når jeg blir voksen❤️

    8. Eneste bloggen jeg faktisk tar meg tiden til å lese☺️🤗 Digger deg og at du er deg selv, syns det er veldig viktig og inspirerende❤️ Kos deg masse, for det fortjener du!😘

    9. For d fuste den som skreiv den meldingen t deg valgte å trykka på anonym. Koffor? Jo fordi han vet at d han skrive ikkje står seg så han tørr sje sei d uten å vêr anonym. Så eg føle d e eit stor tegn, liksom bare ikkje hør på han. Liksom alle som skrive hyggelig skrive jo ikkje anonym for d e kommentarer de kan stå innafor… For d andre d å spør folk så mye om barn som folk spør deg, e faktisk ikkje akseptabelt. For d fusta du e 25 år, om du vil leva livet uten ein unge så e jo d heilt greit. For d andre så har du hatt ett liv før. Og ka vett vel me, ingenting! For alt me vett kan det ver at du he prøvd før og ikkje får d t. Som e ennå ein god grunn. Fordi andre altarnativer t.d adopsjon e ein dyrare prosess, med masse stress. Dokke må bli godkjent som foreldre, ha god nok økonomi og reisa viss du adoptere frå andre land. Og eg vett ingenting om din private økonomi, men rekne m (kan vêr eg teke feil) at du som blogger har ein veldig variabel månedsinntekt. Og eg rekne m (kan ver eg teke feil) at du ikkje komme t og ver blogger resten av livet. Og d e veldig mange som vente t de he ein stødig inntekt m å få barn. Vetkje om d e ein av dine grunne, men bare sie d. Så stå på vidare! Ikkje la någen dra deg ned. Det e ein grunn t at de kun skrive hate anonymt. Heie på deg og håpe du får ein fin dag og helg vidare❤️Fast se’er på yt og elske videoene. Dokk legge ut så mye ingen andre e og d e veldig gøy😍😍🤪

      1. Veldog godt poeng Rakel, som du sier skriver jo alle dere hyggelige kommentarer med navn <3 Og tusen takk for det! Er jo så hyggelig å ha et navn på de man "snakker" med 🙂 Håper du også får en kjempefin helg, tuuuusen takk!! Ny video på søndag 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg