UKEN SOM GIKK

Reklame | annonselenker Nelly

JAKKE H&M / GENSER ZARA / SKO HER

AKKURAT NÅ: God morgen! Jeg skal straks ut med Trulte for dagens første luftetur, så venter frokost og en rolig start før jeg skal på trening.

UKENS POSITIVE: Jeg perset skikkelig i testen jeg hadde på forrige PT time! Det var helt sykt moro. Den aller første timen tok jeg en push up, på test nummer to tok jeg ti og nå tok jeg over tjue! Det er så sykt gøy. Vi gjorde fem øvelser og jeg satte ny rekord på alle sammen. Det er gøy å se resultater uten at jeg har trent noe ekstremt. Det har som regel vært en til to økter i uken, men det har virkelig gitt resultater. Kjempegøy og virkelig motiverende.

UKENS TANKE: Trulte vokser så fort 😭😭😭 Hun er enda skikkelig valpete, men jeg sammenlignet to bilder på fredag og det var helt sykt. Det første bildet er fra 2. desember, den første ordentlige dagen hos oss og det siste er tatt på fredag. Hun er ikke lenger en liten klump, men begynner faktisk å ligne på en ordentlig hund! Blandede følelser.

UKENS TIPS: Denne uken vil jeg tipse dere om en superenkel redigeringsapp til mobilen. Tezza! Jeg bruker den ofte til å redigere bilder til story og noen ganger til feeden.

UKENS CRAVING: Sandwich is. Det er så merkelig, men det er omtrent alt jeg vil ha. Hvis jeg traver noe søtt så vil jeg ha sandwich. Jeg tror det er det at det er is, men det er også litt som en kake. Farlig kombinasjon det der.

UKENS HØYDEPUNKT: Uken har egentlig vært veldig fin, men jeg må faktisk velge det at jeg ble semifinalist i Vixen. Det trodde jeg virkelig ikke skulle skje og det er så utrolig hyggelig!

UKENS IRRITASJONSMOMENT: IKEA SØRLANDETS KJØKKENAVDELING. Fy, jeg har ikke ord igjen. Det er helt ekstremt hvor mye det er mulig å surre det til, hvor lite kontroll de har og hvor dårlig de håndterer at de faktisk har gjort noen ganske grove feil flere ganger.

UKENS FAVORITTPLAGG: Jeg har blitt hekta på denne deilige jakken igjen. Den finner dere her og den er faktisk på 40% nå. Yei! Buksen er fra Monki og skoene finner dere her.

UKENS ØNSKELISTE: ROBOTSTØVSUGER. Det blir så sykt støvete her, jeg klarer ikke mer… Da jeg var på Sørlandssenteret sist hadde jeg tenkt til å kjøpe en, men de var utsolgt for den jeg ville ha. Det må jeg faktisk skaffe meg snart. Nå er det pels, barnåler, jord og alt mulig rart som dukker opp minst fire ganger om dagen.

UKENS MATRETT: Taco! Jeg lagde en helt sykt god tacokombinasjon på fredag. Jeg tror et par av nøkkelingrediensene var granateple, fetaost med chili og holiday dip.

MÅL FOR UKEN SOM KOMMER: Filme minst et par YouTube-videoer, trene to ganger og lage alle måltider hjemme.

UKENS FAVORITT-BILDE: Dette! Jeg smelter når Morten legger seg ned på gulvet med Trulte for å kose, herreguuuuud. Det er det fineste jeg vet om.

14 kommentarer
    1. Hvordan går det med Trulte alene hjemme? Hvor lenge kan hun være alene? Bruker dere bur når hun er alene? Hilsen fra en med valp😊

      1. Veldig bra 😀 Ja, vi bruker alltid bur, det samme som når hun sover på natten. Hun liker buret ganske godt virker det som, så hun legger seg inn sammen med bamsen og en tyggeleke, samt vann hvis det er snakk om lenger tid. Når vi kommer hjem lager hun ikke en lyd, men ligger der og ser på oss med trøtte øyne frem til vi åpner opp og hun kommer logrende ut. Jeg tror hun som regel sover når vi er borte. Frem til nå har vi ofte dratt avgårde når hun uansett skal sove for å gjøre det greiest mulig for henne 🙂 Hun er sjelden hjemme alene i mer enn en time eller to, men hun va alene i tre-fire timer en kveld og det tror jeg gikk helt fint. Var akkurat samme reaksjon som ellers 🙂

    2. Vi har også hund, som røyter og drar inn litt rusk og rask. Kan virkelig anbefale Xiaomi Roborock S6. Vi har hatt denne siden august og er kjempe fornøyd 👌

    3. Hei Andrea ☺️ Så nydelig Trulte er, det virker som hun har det supert hos dere og at hun har fått en varm og god start på sitt valpeliv ❤️ Vil likevel spørre om dere har tenkt til å tilvenne trulte å slippe bur etterhvert? Synes det er så trist å tenke på at en hund skal tilbringe +/- 8 timer i bur hver natt, i minimum 10 år. Vet du at det blir 30.000 timer i løpet av et liv tilbragt i bur? Å det er ikke medregnet de timene hun eventuelt er alene på dagtid.

      Min hund liker også buret sitt, og det står fremme. Men etter den første valpetiden var over har vi alltid hatt døra åpen så han kan regulere selv. Hunder regulerer ikke kroppstemperatur på samme måte som oss. Tenk over hvor ofte Trulte nok bytter plass mellom sofa, pledd, gulv når dere er hjemme. Dette er ofte for å regulere temperatur. Det kan hun ikke i et bur ❤️

      Ønsker dere lykke til videre med valpetiden, den er fantastisk (og litt slitsom). Nyt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg