UKEN SOM GIKK

Reklame | annonselenker Nelly

JAKKE HER / VOTTER VERO MODA

AKKURAT NÅ: Morten og jeg skal straks på trening, så skal vi kjøpe et nytt og lenger bånd til Trulte før vi pakker sakene våre og reiser opp til hytta igjen for å feire nyttår.

UKENS TANKE: Jeg er så sjalu på de nye Love Island deltagerne! Jeg får helt vondt inne i meg av sjalusi. Jeg tenker tilbake til da jeg var der og husker starten med Morten, hvordan vi ble kjent, hvordan vi forelsket oss, hvor sykt hyggelig vi hadde det som gjeng i villaen, alle de finne folka og det gjør vondt. Jeg vil oppleve min gang en gang til… Men jeg gleder meg helt sykt mye til det begynner. Jeg kommer til å sitte klistret til tv-en, appen er allerede lastet ned og jeg er så klar.

UKENS CRAVING: Vegisterkaker, poteter, saus og tyttebærsyltetøy. Jepp, er enda på den.

UKENS FAVORITTPLAGG: Det blir den nye julepysjen min fra H&M! Utrolig deilig.

UKENS TIPS: True Story. Det er en film som ligger på Netflix, veldig spennende og ganske creepy.

UKENS HØYDEPUNKT: Julaften! Det var en skikkelig bra dag og virkelig en av de beste julaftene jeg har hatt. Så det blir nok jul med Morten fremover, hihi.

UKENS IRRITASJONSMOMENT: Dette er utrolig irriterende og utrolig merkelig, kanskje noen av dere har noen tips? Da vi var på hytta i jula var Trulte så flink og 100% stueren. Hun sa ifra når hun måtte på do og gikk bort til utgangsdøren. I det vi kom hjem igjen nektet hun å gå på do ute, men tisser over alt inne, helt uten forvarsel. Vi gjør alt vi kan komme på å gjøre, tar henne ut rett etter mat, lek, søvn og alt. De eneste gangene hun faktisk går på do ute uten problem er på morgenen. Vær så snill, hjelp oss!!! Hun var så flink før jul og under jula, men nå er hun helt krise.

 som har så mange gode treningsøkter som gjør det gøy å trene hardt selv om man er alene.

UKENS ØNSKELISTE: Jeg ønsker meg litt forskjellig til trening. Jeg elsker det treningssettet (1&2) og tror nesten jeg må ha det… 1 overdel her, 2 tights her, 3 hoppetau her og 4 foamroll her.

UKENS MATRETT: Gjett en gang? Vegisterkaker, haha.

MÅL FOR UKEN SOM KOMMER: Gå minst en skitur, ikke bli livredd for rakettene på nyttårsaften og planlegge 2020.

UKENS POSITIVE: Jeg har fått skikkelig treningsmotivasjon den siste tiden! Bare det å være aktiv også, ikke nødvendigvis å dra på et senter. Jeg vil gå tur, gå på ski og jeg synes det er så morsomt å være på trening. Jeg må rette en stor takk til PTen min som har hjulpet meg skikkelig i gang og til Maren som legger ut så mange gode økter som gjør det gøy å trene hardt selv om man er alene.

UKENS FAVORITT-BILDE: Dette av meg og min lille familie ❤️

16 kommentarer
    1. Det bildet av dere er sååå fint! ❤️ Godt å høre at julaften var fin! Synes selv det er en så hærlig dag! Den beste i året for meg faktisk! 🤗

    2. Når vi skulle få hunden stueren brukte vi en spray som skulle sprayes der hunden hadde tisset inne. Først tørke opp urinen og så spraye over. Dette skulle gjøre at hunden ikke ville tisse på den samme plassen igjen. Tror ikke det gikk mer enn en uke, så ble han stueren:) Kjøpte sprayen i en dyrebutikk.

    3. Hei! Har et tips angående Trulte 😊 vi gjorde dette med vår hund når hun var valp. Hvis du ser at Trulte tisser så bær henne ut samtidig som hun tisser, ja det blir mye søl i starten, men det er så mye enklere for de å forstå dette når du faktisk bærer henne ut samtidig som hun tisser 😊 ellers gi henne overdrevent mye ros når hun faktisk tisser ute i starten 😊 åsså lurer jeg på hvilket vaskemiddel du bruker på gulvene? Noen hunder kan reagere på vaskemiddel og føler behov for å dekke over med sin lukt, gjelder mest hannhunder, men tisper kan også gjøre det. F.eks. salmiakk er fy fy når man har dyr 😅

      1. Jaa, det der har vi gjort! Gikk så fint før vi dro på hytta, men da vi kom hjem igjen glemt hun alt og vil virkelig ikke gå på do ute 🙁 Nei, bruker grønnsåpe så tror ikke det er det 😀

    4. Tips til Trulte er litt det dere gjør allerede, ut ofte. Ikke ris om hun gjør fra seg inne men masse ros og gjerne en godbit ute.
      Med mine har jeg sagt “tisse” når de har tisset så nå tisser de på komando om de har noe innabors, veldig kjekt hehe..

      men det viktigste er tolmodighet. hun vil nok fortsette å gjøre små tabber, glemme hva hun har lært og lignende i rykk og napp minst ett år. hun kan ha uhell inne når hun blir 8mnd, og da er tolmodighet så viktig. masse ros når man gjør riktig..

    5. Husk på at trulte bare er en valp enda, hun blir husren men må være tålmodig :p mulig hun har kommet i trass alder også, uansett lykke til, blir til slutt🥰

    6. Har dere prøvd med godbiter til Trulte når hun tisser ute? Da forstår hun kanskje etterhvert at hun ikke skal tisse inne, men ute

      1. Ja, hun skjønner at hun gjør noe bra når hun går ute. Hun får godbit og masse ros (fått det siden starten) så når hun faktisk går på do ute kommer hun logrende og skjønner at det hun har gjort er fint, men allikevel vil hun helst inne. Da blir hun ikke glad og skjønner at hun ikke skal det så jeg er helt lost..

    7. Hei!
      Må bare si at Trulte er sååå søt! Vi hentet også valp 1. desember, så det er så gøy å følge med på deres valpetid 🙂
      Vi hadde samme problemet med vår lille tispe, hun sluttet plutselig å tisse ute, og tisset heller inne 10 minutter senere. Vi fant ut at hun ikke liker å tisse på våt snø eller is 😂 Hun er altså kresen på underlaget 👸🏻 Av og til har hun også så mye å undersøke når vi er ute at hun ikke har tid til å tisse, eller glemmer det. Da korter vi inn båndet, sånn at det blir veldig kjedelig for hun, og plutselig tisser hun. Hun er ikke helt stueren enda, er dårlig på å si ifra at hun skal ut, men tisser alltid når hun først er ute.
      Håper det hjelper, vet alt om hvor irriterende det er 😂😂

      1. Ahaaa! Det kan gi mening at Trulte også er det, men det som er rart er at hun nå ikke vil gå på verken gress, jord eller bark, noe hun gjorde før uten problem… men tusen takk for tips, det med båndet får jeg prøve 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg