UKEN SOM GIKK

Reklame | Nelly & Chiquelle, annonselenker Nelly

SOLBRILLER NLY – JAKKE NLY – CARDIGAN OG BUKSE CHIQUELLE – SKO HER

AKKURAT NÅ: Nå sitter jeg og ser på ukens tips, Forbrytelsen på Sumo mens Morten er ute med Trulte og jeg benytter sjansen til å jobbe litt. Jeg er forresten litt hard i dette innlegget, men det er bare fordi jeg har hatt det litt dritt i uken som var.. Mye bedre i dag!

UKENS TANKE: Jeg føler meg så låst og innesperret at jeg begynner å få skikkelig panikk. Det føles virkelig som om noen holder meg fast og jeg prøver å komme meg løs. Det gir meg en skikkelig følelse av panikk, sånn helt på ekte. I går fikk jeg et sammenbrudd som jeg følte kom helt ut av det blå, men når jeg ser på det så har det vel ligget og ulmet en stund. Jeg skulle gå den vanlige morgenturen med Trulte. Det var strålende sol og egentlig en perfekt dag, men jeg kom bare noen meter bort i gata før tårene begynte å strømme på og jeg ble så sint. Det hadde ikke skjedd noe der og da, men det bare kom. Så jeg gikk hjem, fortsatte mitt lille sammenbrudd og la meg i sengen igjen. Det var grusomt. Jeg var så sint og lei meg, uten en spesiell grunn.

Jeg skjønner jo nå når jeg har fått det litt på avstand at det er hele situasjonen som tærer på meg og at i går så sprakk det litt. Tipper det er flere enn meg som har hatt minst et av disse det siste året? Nå ble det vel bare litt mye. Jeg ser folk dra hjem til familiene sine, mens vi må være her og ikke får sett noen. Jeg ser i utgangspunktet ingen andre enn Morten og Trulte hver eneste dag og sånn har det vært veldig lenge. Jeg er hjemme hele dagen, foruten om lufteturer med hunden og hvis jeg skal på matbutikken. Det går ikke an å planlegge noe som helst. Jeg føler litt at jeg lever i en boble og er fanget i den boblen.

Så før noen begynner å snakke om at jeg ikke får klage fordi blablabla. Ikke gjør det, okei? Det å si at andre, uansett situasjon ikke får lov til å føle som de gjør er helt uaktuelt og noe vi må slutte med ASAP. Hvis jeg føler det som dette så føler jeg det sånn. Det er i min fulle rett, akkurat som at du får føle det som du gjør. Ikke sant? Ja, jeg er heldig som enda kan jobbe, som har hund, samboer og blablabla, men det betyr ikke at en slik situasjon ikke tærer på psyken. 

UKENS FAVORITTPLAGG: Det blir denne nydelige kjolen fra NORR. Jeg kjøpte den hos Nelly, men der er den dessverre utsolgt nå. Det kan godt være de har den noen andre steder. Den heter Fie Shirt 🌟

UKENS TIPS: Forbrytelsen på TV2 sumo!

UKENS CRAVING: Vaniljeis med sjokoladepulver på som jeg rører inn og lager en slags sjokoladeis 🍦

UKENS HØYDEPUNKT: Morten og jeg hadde en skikkelig koselig datenight på lørdag. Vi dekte på kjøkkenbordet til en forandring, tente lys og lagde deilig mat. Så la begge bort mobilene og vi bare satt og snakket. Det var skikkelig koselig og det går alt for lenge mellom hver gang vi gjør noe sånt, men det er jo så hyggelig når vi først gjør det!

UKENS POSITIVE: Uken min startet veldig bra! Det var sykt digg vær, jeg var skikkelig motivert når det kom til løping og hadde tre turer de tre første dagene. Det ble ikke noe mer etter det haha, men uansett digg! Det var veldig deilig å ha en så god start på uken selv om det gikk litt nedover etter det 😅

UKENS ØNSKELISTE: Jeg har dessverre shoppestopp, men det er lov å drømme? Jeg fant denne sykt skjønne kjolen med delvis åpen rygg (her) som jeg har så lyst på! Sneakers fra Fila her og sandaler fra Vagabond her. Ti slutt er det den supersøte kjolen fra Love Lolita som jeg har hatt lyst på i evigheter nå.. Dere finner den her 🌸 Et lite tips, hele vårkolleksjonen til Love Lolita er fantastisk fin. Jeg tror jeg typ kunne kjøpt alt.

UKENS MATRETT: Ahhh, på lørdag hadde jeg endelig fløtegratinerte poteter igjen. Det er lite som slår det altså, særlig i kombinasjon med vegetarboller, dampet brokkoli og fløtesaus. Nam, nam, nam.

UKENS IRRITASJONSMOMENT: Denne uken har jeg faktisk mye. Jeg er på randen av et sammenbrudd her altså, på ekte. Jeg orker ikke at folk skal være så forbanna slitsomme. Jeg er så lei av at vi skal “ta” hverandre på ting hele tiden og at alle tror alle andre mener ting i verste mening? Nå må vi fader meg skjerpe oss og ikke ta alt så sykt seriøst hele tiden. Jeg er også utrolig lei av folk som tydeligvis ikke mener man kan ha dårlige dager. “Det er bare å snu det”. Nei, vet du hva? Det er ikke alltid man kan det og hvorfor skal man ikke da få dele det som man deler alle de gode dagene? Jeg begynner å bli så ufattelig lei av det holdningene i det samfunnet her. Man blir dratt i tusen forskjellige retninger og uansett hva man sier, gjør eller deler så skal noen påpeke hva som er feil med det.

På den ene siden maser man om at “vi må bli bedre på å snakke om psykisk helse” og “vi må huske at sosiale medier ikke viser det ekte livet, kun de gode dagene”, men med en gang man deler noe annet enn solskinnsdager så skal det jaggu påpekes at “det er bare å snu det, alt har med tankegangen å gjøre” og ting i den duren. Jeg orker ikke. Så må det selvfølgelig påpekes at dette ikke nødvendigvis gjelder meg personlig, men at jeg snakker om hva man ser i diverse kommentarfelt osv. Men ja, her også for all del!

MÅL FOR UKEN SOM KOMMER: Ikke så flere sammenbrudd. Løpe minst en gang. Jepp, noe sånt som det.

UKENS FAVORITT-BILDE: Hihi, se så søte. Vi har ute på tur og Morten bare “kan vi gå bort og se på stadion?”, altså Bislett. Så løftet han opp Trulte og bare “se, Trulte”. Haha, det var veldig søtt der og da. 

Ja, Trulte sine klør har blitt klipt siden dette bildet ble tatt 🙂

12 kommentarer
    1. Ingenting er mer slitsomt enn over-positive folk😅 Elsker at du tørr å blåse ut litt. Det er deprimerende å bare være hjemme, uansett hvor «priviligert» man er🤗

    2. Altså… hva er det med mennesker som tror de kan bestemme hva gjelder andres følelser, tanker o.s.v?!?!
      DU føler det DU føler. Og det er heeelt greit. Det er jo sånn det er. Vi er mennesker. Med følelser. De som ikke forstår det er enten idioter, eller de mangler empati. Synd for dem! Og jeg mener det er helt topp å dele nedturer og dårlige dager/perioder. De aller, aller fleste av oss har godt av å se det slik at man ikke blir lurt til å tro at noen har et drømmeliv.
      Fortsett slik du gjør Andrea! Du er et suuupert og sunt forbilde, virkelig! <3 Og ja, så mange blir støtt av ALT nå for tiden, og tar alt i verste mening! Ordene må altså veies så sykt for at iiiingen skal bli støtt! Det går jo ikke ann å innfri tenker jeg. Det går bare ikke! Så koselig med date da! Skikkelig hyggelig! 😀 Håper denne uken blir bedre for deg, fine! Klem! <3

    3. Det kommer helt klart noen rare reaksjoner i disse tider, ja. Jeg holdt på å dra til en mann her om dagen, bare fordi han sto der, foran postkassa si, liksom. Jeg følte meg virkelig helt psyk etterpå, men trøstet meg med at jeg nok aldri virkelig hadde kommet til å gjøre det. Note to self: kanskje kjøpe en sånn boksegreie, som man kan denge løs på?😜

    4. Skjønner frustrasjonen din. Alltid noen som skal komme og si at noen har det verre.. Synes det er fint at du deler de dårlige dagene også, jeg, spesielt i en tid som denne. Syns du har, og alltid har hatt, en fin balanse på akkurat det der 😊
      Håper du får en fin dag!

    5. Hei Andrea 😊 Jeg vil bare si at jeg synes du går foran som et veldig godt eksempel med tanke på corona. Slik jeg ser det er dere flink til å følge retningslinjer og jeg synes du har vært flink til å ha en positiv vri på det hele og at du er flink til å komme med tips og forslag til hvordan å gjøre hele situasjonen litt mer levelig innenfor de rammene vi har å forholde oss til. At det butter litt i mot i blant er ikke rart, og uansett hvor «heldig» man er, er det lov til å bli lei og frustrert. Så fortsett med det du gjør, fordi du gjør en veldig god figur 😊

    6. Hei! Hva tenker du om at Morten henger i kommentarfelt rundt omkring og oppfører seg som et nett-troll? Jeg synes han er et utrolig dårlig forbilde i kontrast til deg som er så hyggelig og sympatisk. Synes du det er ubehagelig at han oppfører seg slik? Jeg hadde skammet meg om det var min kjæreste. Dette er ikke kritikk til deg, du er bare søt og fin, men jeg synes alltid så synd på deg når jeg leser hva Morten skriver..

    7. Haha, så søtt det siste bildet er, tipper Trulte ble veldig imponert! Håper du får en bedre uke nå som kommer, god påske 🐣

    8. Så enig i det du sier ang pandemien! Dråpen for meg, var da disse landsomfattende tiltakene begynte, og overalt hvor en snur seg, leser og hører man om folk som holder på å gå fra vettet etter typ dag 4 i lock-down.. Vi her på det sentrale østlandet har levd under disse forholdene et helt forbannet år, kun med noen få sommeruker som var tilnærmet normale! Jeg som jobber i restaurantbransjen har dermed heller ikke fått gjort jobben min på et helt jævla år, med unntak av disse 6-7 sommerukene! Jeg føler akkurat som deg, for det er VIRKELIG ikke greit å komme der med pekefingren til oss som virkelig har fått svi for denne dritten her..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg